(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š කà·à¶½à¶º à¶à·”ල “අද” පà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/ප්â€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් (comment) ලෙස එක් කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± ලà·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â http://www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
විද්â€à¶ºà· අංà·à¶ºà·™à¶±à·Š උසස් පෙළට පෙනී සීටීමෙන් අනà¶à·”රුව රජයේ විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶§ වරම් නොලà·à¶¶à·”නුහොà¶à·Š විද්â€à¶ºà· අංà·à¶ºà·™à¶±à·Š උසස් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලà·à¶¶à·“මේ වෙනà¶à·Š අවස්ථà·à·€à¶±à·Š මෑà¶à¶šà·Š වනà¶à·”රුම à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€ à¶à·”ල පà·à·€à¶à·’යේ නà·à¶. මෑà¶à¶šà¶¯à·“ සිට විà·à·Šà·€à·€à·’ද්â€à¶ºà·à¶½ ප්â€à¶»à¶à·’පà·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€à·š à·à·’à·‚à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶±à·Š ඇà¶à·”à·…à·” කර ගà·à¶±à·“මේ පටිපà·à¶§à·’යට බà·à·„ිරව ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š වන විකල්ප අවස්ථ෠ඇà¶à·’වෙමින් පවà¶à·“.
සුදුසුකම් ලබ෠ගà·à¶±à·“මේ විකල්ප මà·à¶»à·Šà¶œ මොනවà·à¶¯?
රසà·à¶ºà¶± විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà·’න්ගේ සංගමය විසින් ආරම්භ කරන ලද ලංක෠රසà·à¶ºà¶± විද්â€à¶ºà· ආයà¶à¶±à¶º (Ceylon Institute of Chemistry) විසින් ප්â€à¶»à¶°à·à¶±à¶º කෙරෙන රසà·à¶ºà¶± විද්â€à¶ºà· ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට්ෂිප් (Graduateship in Chemistry) සුදුසුකම මේ à¶à¶à·Šà·€à¶º වෙනස් කළේය. දà·à¶±à¶§ කොලේජ් ඔෆ් කෙමිකල් සයන්සස් (College of Chemical Sciences) නමින් නවීකරණය කෙරෙන ලද එම ආයà¶à¶±à¶º මà·à¶¯à·’à·„à¶à·Šà·€ පිරිනà·à¶¸à·™à¶± මෙම ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට්ෂිප් සුදුසු කම උපà·à¶°à·’-සම රසà·à¶ºà¶± විද්â€à¶ºà· වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකමක් ලෙස පුළුල්ව පිළිගà·à¶±à·š.
විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ප්â€à¶»à¶à·’පà·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€à·š මà·à¶¯à·’à·„à¶à·Šà·€à·“මෙන් à¶à·œà¶»à·€ ඇà¶à·”ලà¶à·Šà·€à·“ම් සිදුකරන රà·à¶¢à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶± කිහිපයක්ද උසස් පෙළ විද්â€à¶ºà· අං෠සමà¶à·”න් සඳහ෠දà·à¶±à·Š අවස්ථà·à·€ සලසයි. à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠විවෘචවිà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·š ඉංජිනේරු, à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ මෙන්ම ප්â€à¶»à¶°à·à¶± ජීව විද්â€à¶ºà· විෂයයන් සියල්ලම සඳහ෠පà·à·„à·š උපà·à¶°à·’ à·€à·à¶©à·ƒà¶§à·„න් ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶šà¶º. සමුද්â€à¶» විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º (Ocean University) ද විද්â€à¶ºà· විෂයයන් à·„à·à¶¯à·‘රූ සිසුන් සඳහ෠විවෘà¶à·€ ඇà¶à·’ à¶à·€à¶à·Š රà·à¶¢à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·’. නà·à·€à·”ක ඉංජිනේරු à·à·’ල්පය ඇà¶à·”ළුව සමුදුරට අදà·à¶½ à¶à·€à¶à·Š විද්â€à¶ºà·à·€à¶±à·Š කිහිපයක් සම්බන්ධ උපà·à¶°à·’ සමුද්â€à¶» විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º මගින් මෙහෙයවනු ලබයි.  මේ ආයà¶à¶± දෙකම පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· සඳහ෠සුළු හ෠ගà·à·ƒà·Šà¶à·”වක් අයකරණු ලà·à¶¶à·š. උසස් පෙළ ගණිචසිසුන් සඳහ෠à¶à·€à¶à·Š අවස්ථà·à·€à¶šà·Š මිනින්දà·à¶»à·” දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”à·€ යටà¶à·š පවà¶à·’න Institute of Surveying and Mapping හ෠මිනින්දà·à¶»à·” සහ සිà¶à·’යම් ආයà¶à¶±à¶ºà·š පවà¶à·“. දියà¶à¶½à·à·€à·š පිහිටි මෙම ආයà¶à¶±à¶º මිනින්දà·à¶»à·” විද්â€à¶ºà·à·€à¶±à·Š සම්බන්ධ උපà·à¶°à·’ à·€à·à¶©à·ƒà¶§à·„න් ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š කරන්නේ මිනින්දà·à¶»à·” දෙපà·à¶»à·Šà¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”වට බඳව෠ගà¶à·Š අයට පමණි.
විදේ෠විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à·€à¶½à·’න් උපà·à¶°à·’ පිරිනමන පුද්ගලික උසස් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶± රà·à·à·’යක් මෑà¶à¶šà¶¯à·“ බිහිවී ඇà¶à¶à·Š ඒව෠අà¶à·”රින් ජීව සහ භෞà¶à·’ක විද්â€à¶ºà· අංà·à¶ºà¶±à·Šà·„à·’ උපà·à¶°à·’ පිරිනමන ආයà¶à¶±à·€à¶½ අඩුවක් දක්නට ලà·à¶¶à·š. විද්â€à¶ºà· අංà·à¶ºà·™à¶±à·Š වුවà¶à·Š පෞද්ගලික ආයà¶à¶± à·€à·à¶©à·’ නà·à¶¹à·”රුà¶à·à·€à¶šà·Š දක්වන්නේ ජීව විද්â€à¶ºà· විෂයයන්ට අදà·à¶½ උපà·à¶°à·’ කෙරෙහිය.
විද්â€à¶ºà· උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶±à·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමේ අවස්ථà·à·€ ලබà·à¶¯à·™à¶± à¶à·€à¶à·Š ආයà¶à¶± 3 ක් මෑà¶à¶šà¶¯à·“ ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶§ අවà¶à·“ර්ණව ඇà¶à·’ හෙයින් විද්â€à¶ºà· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· à·„à·à¶¯à·‘රීමේ විකල්ප අවස්ථà·à·€à¶±à·Š à¶à¶»à¶¸à¶šà·Š පුළුල්වී à¶à·’බේ. භෞà¶à·’ක විද්â€à¶ºà·, ගණිචහ෠සංඛ්â€à¶ºà·à¶±à¶± උපà·à¶°à·’ කෙරෙහි අවධà·à¶±à¶ºà¶šà·Š දක්ව෠නොමà·à¶à·’ බව පෙනෙà¶à¶à·Š , මධ්â€à¶º මට්ටමේ සංඛ්â€à¶ºà·à¶±à¶±à¶º පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· කිහිපයක් පවà¶à·’න බව පෙනෙන හෙයින් එම විෂයය පිළිබඳව à·ƒà·à¶½à¶šà·’ල්ලක් දක්වන සිසුන්ට එම ආයà¶à¶±à·€à¶½à·’න් විමසුම් කළ à·„à·à¶šà·’ය.
ජීව, ජීව වෛද්â€à¶º, ජීව à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ සහ à·€à·à·„à·à¶»à·’ක (Forensic) à·€à·à¶±à·’ විෂයයන් සම්බන්ධ විදේà·à·“ය ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ප්â€à¶»à¶šà¶§ ආයà¶à¶± කිහිපයක් විසින් මෙහෙයවනු ලබයි. මීට අමà¶à¶»à·€ වෛද්â€à¶º රසà·à¶ºà¶±à·à¶œà·à¶» à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය (Medical Laboratory Technology) හ෠සංඛ්â€à¶ºà·à¶±à¶±à¶º සදහà·à¶¯ ඩිප්ලà·à¶¸à· අවස්ථ෠පවà¶à·“.  රසà·à¶ºà¶±à·à¶œà·à¶» à¶à·à¶šà·Šà·‚ණිකයන් පුහුණු කරන ආයà¶à¶±à¶ºà¶±à·Š අà¶à·”රින් ජà·à¶à·’ක සෞඛ්â€à¶ºà¶º ආයà¶à¶±à¶º ප්â€à¶»à¶°à·à¶± à¶à·à¶±à¶šà·Š ගනී. අනෙකුà¶à·Š ආයà¶à¶± පහක් මගින්ද මේ සුදුසුකම ප්â€à¶»à¶°à·à¶±à¶º කරà¶à¶à·Š ඒව෠à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠වෛද්â€à¶º සභà·à·€à·š (Sri Lanka Medical Council) අනුමà·à¶à·’ය ලබ෠ඇà¶à·’ බවට සහà¶à·’ක කර ගà·à¶±à·“ම ඔබගේ වගකීමයි. මේ කවර ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€à¶šà·Š හ෠ආරම්භ කිරීමට පෙර එම ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š සුදුසුකම් ලà·à¶¶à·– සිසුන් රà·à¶šà·’ය෠ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේදී අà¶à·Šà¶šà¶»à¶œà·™à¶± ඇà¶à·’ à·ƒà·à¶»à·Šà¶®à¶šà¶à·Šà·€à¶º සොයà·à¶¶à·à¶½à·“ම මෙන්ම ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š à·€à·à¶©à·’දුර අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සඳහ෠එම ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€ යොදà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’දà·à¶ºà·’ එම ආයà¶à¶±à·€à¶½à·’න් අස෠දà·à¶±à¶œà·à¶±à·“ම අà¶à·’à·à¶ºà·’න් à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º.
වෘà¶à·Šà¶à·“ය මà·à¶»à·Šà¶œ මොනවà·à¶¯?
විද්â€à¶ºà· අංà·à¶ºà·™à¶±à·Š උපà·à¶°à·’යක් à·„à·à¶¯à·‘රීමෙන් පසුව පවà¶à·’න වෘà¶à·Šà¶à·“ය අවස්ථ෠සීම෠සහිà¶à¶ºà¶ºà·’ නොසිà¶à·’ය යුà¶à·”ය. à¶à¶¸à¶±à·Š හදà·à¶»à¶± ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€à·š හ෠උපà·à¶°à·’යේ විෂයයට අනුව à¶à·à¶»à·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ අං෠විà·à·à¶½ සංඛ්යà·à·’වක් à¶à·’බේ. à¶à¶±à¶à·”රු සිංහලෙන් ලිවීමේදී ඇà¶à·’විය à·„à·à¶šà·’ à·€à·à¶»à¶¯à·’ වලකà·à¶œà·à¶±à·“ම උදෙස෠මේ වෘà¶à·Šà¶à·“න්ගේ නම් ඉංග්â€à¶»à·“සි භà·à·‚à·à·€à·™à¶±à·Š සඳහන් කළහොà¶à·Š ඒ වෘà¶à·Šà¶à·“න් නම් Biostatistician, Biotechnologist, Microbiologist, Biomedical Engineer, Genetic Engineer, Pharmacologist, Ecologist, Chemical Analyst, Researcher, Educator, Technical Writers à·„à· Science Journalist ආදිය වේ.
විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶±à·Š
දියුණු වන රටක් à·„à·à¶§à·’යට ලංකà·à·€à·š විද්â€à¶ºà· à·„à· à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ උසස් සුදුසුකම් අවà·à·Šâ€à¶º වන රà·à¶šà·’ය෠දà·à¶±à¶§ යම් à¶à¶»à¶¸à¶šà¶§ සීමිචවුවà¶à·ŠÂ විà·à·à¶½ පරිමà·à¶«à¶ºà·™à¶±à·Š අපනයන සිදුකරන කර්මà·à¶±à·Šà¶ ඉදිරියේදී විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය à·€à·à¶©à·’ à·€à·à¶©à·’යෙන් යොදà·à¶œà·à¶±à·“ම විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶±à·Šà¶§ රà·à¶šà·’ය෠අවස්ථ෠වà·à¶©à·’ වීමට à·„à·šà¶à·” à·ƒà·à¶°à¶š විය à·„à·à¶š. CIC Agri business ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à¶º මෙහිදී දà·à¶šà·Šà·€à·’ය à·„à·à¶šà·’ හොඳම උදà·à·„රණයකි. එහි කළමනà·à¶šà·à¶» අධ්â€à¶ºà¶šà·Šà·‚ කීර්à¶à·’ කොටගම මහà¶à· පවසන අන්දමට දà·à¶±à¶§ එම  සමà·à¶œà¶¸à·š සේව෠නියුක්à¶à·’කයින්ගෙන් සියයට 80 ක් පමණ සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š විද්â€à¶ºà· උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·“න්ය. කොටගම මහà¶à·à¶¯ කෘෂිකර්ම උපà·à¶°à·’යක් ඇà¶à·”à·€ සමà·à¶œà¶¸à¶§ පුහුණු විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶šà·” ලෙස බà·à¶¯à·”ණු කෙනෙකි. සමà·à¶œà¶¸ ඇà¶à·”ලේම à¶à¶¸ à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š දියුණු කරගෙන ඵලදà·à¶ºà·“ ලෙස à¶à¶¸ සේවය කිරීම à¶à·”ලින් අද ඔහු එම සමà·à¶œà¶¸à·š ඉහලම හිනි පෙà¶à·Šà¶à¶§ නà·à¶œ ඇà¶.
විද්â€à¶ºà·à·€ à·„à· à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය මචයà·à¶´à·™à¶± කුඩ෠සමà·à¶œà¶¸à·Š ද රටà¶à·”ල බිහිවෙමින් පවà¶à·“. අභà·à·€à¶´à·Šâ€à¶»à·à¶´à·Šà¶ දොස්à¶à¶» මà·à¶ºà· ගුණසේකර මහà¶à·Šà¶¸à·’ය විසින් අරඹන ලද Genetech ජීව à¶à·à¶šà·Šà·‚ණික ආයà¶à¶±à¶º මෙහිදී උදà·à·„රණ කොට දà·à¶šà·Šà·€à·’ය à·„à·à¶š. à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à·€à·à·„à·à¶»à·’ක කටයුà¶à·”වලදී සේම රà·à¶œ නිà·à·Šà¶ ය කටයුà¶à·”වලදී හ෠පොලිස් දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”වේ නිල කà·à¶»à·Šà¶º වලදී  යෙදෙන  DNA පරීක්ෂණ සම්බන්ධයෙන් පුරà·à¶œà·à¶¸à·’ය෠ලෙස එම ආයà¶à¶±à¶º දà·à¶±à¶§ කටයුà¶à·” කරයි. ඔවුන්ගේ කà·à¶»à·Šà¶ºà¶¸à¶©à·”ල්ල à¶à·”ල විද්â€à¶ºà· උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·“න් විසි දෙදෙනෙක් සේවය කරà¶à·’.
දක්ෂ විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶±à·Šà¶§ ගà·à¶½à·“ය රà·à¶šà·’ය෠වෙළද පොළ සෑම විටම විවෘà¶à¶º. à·†à·à¶à·’ම෠මයිසූර් විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·™à¶±à·Š පිරිනà·à¶¸à·™à¶± උපà·à¶°à·’යක් ලබ෠ගà¶à·Šà¶à·š ලංකà·à·€à·š පුද්ගලික ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š හරහà·à¶º. එම ආයà¶à¶±à¶ºà·š අනුග්â€à¶»à·„ය ඇà¶à·’à·€ එක්සà¶à·Š රà·à¶¢à¶°à·à¶±à·’යේ පර්යේෂණ ආයà¶à¶±à¶ºà¶šÂ පර්යේෂක ධූරයක් ලබ෠ගà¶à·Š ඇය à¶à¶¸ වෘà¶à·Šà¶à·“ය ගà·à¶± මෙසේ කියයි:
“කුඩ෠කල සිටම ජීව විද්â€à¶ºà·à·€à¶§ මම ආස෠කලà·. පෘථිවියේ දියුණුම à·ƒà¶à·Šà·€à¶ºà· මනුෂ්â€à¶ºà¶ºà· කිය෠අපි සිà¶à·”à·€à¶à·Š ඇසට නොපෙනන à·à·”ද්â€à¶» ජීවීන්ගෙන් බà·à·€à¶± ලෙඩ වලින් බà·à¶§ කන මනුෂ්â€à¶º වර්ගයà·à¶§ යම් සේවයක් කිරීම සදහ෠à·à·”ද්â€à¶» ජීව විද්â€à¶ºà·à·€ හොදම මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶šà·Š යයි මට සිà¶à·”නà·. වෛද්â€à¶º පර්යේෂණ සදහ෠වූ නà·à¶à·Šà·€à·’ක් පà·à¶šà·Š ආයà¶à¶±à¶ºà·š ම෠වà·à¶© කරන පර්යේෂණ කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à·š ඉලක්කය එක් විà·à·šà·‚ිචබà·à¶šà·Šà¶§à·“රියà·à·€à¶šà·Š ක්ෂණිකව හදුනà·à¶œà·à¶±à·“ම à¶à·”ලින් වෛද්â€à¶ºà·€à¶»à¶ºà¶šà·”ගේ  ප්â€à¶»à¶à·’කà·à¶»à·Šà¶ºà¶º ක්â€à¶»à·’යà·à·€ වඩà·à¶à·Š කඩිනමින් කිරීමට උදවු වන à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය සොය෠ගà·à¶±à·“මයි. මම ඉà¶à· ආසà·à·€à·™à¶±à·Š අපේ කණ්ඩà·à¶ºà¶¸ සමග එම පර්යේෂණ කටයුà¶à·” වල නියà·à¶¯à·™à¶±à·€à·.â€
විද්â€à¶ºà· à¶à·à¶šà·Šà·‚ණිකයන් (Technologists)
වෛද්â€à¶º රසà·à¶ºà¶±à·à¶œà·à¶»à¶º à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය (Medical laboratory technology)සෞඛ්â€à¶º අංà·à¶ºà·š ඉහළ ඉල්ලුමක් පවà¶à·’න විද්â€à¶ºà· à¶à·à¶šà·Šà·‚ණික රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·’. මේ සඳහ෠අවà·à·Šâ€à¶º සුදුසුකම ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·’න් සපය෠ගà¶à·„à·à¶šà·’ය. රජයේ රà·à·„ල්වලට සහ වෙනà¶à·Š රà·à¶¢à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶±à·€à¶½à¶§ වෛද්â€à¶º රසà·à¶ºà¶±à·à¶œà·à¶» à¶à·à¶šà·Šà·‚ණිකයින් බඳවà·à¶œà·à¶±à·“මේ මූලික පුහුණු කටයුà¶à·” සිදුවනුයේ කළුà¶à¶» පිහිටි ජà·à¶à·’ක සෞඛ්â€à¶º ආයà¶à¶±à¶º සහ වෙනà¶à·Š පුද්ගලික ආයà¶à¶± කිහිපයක් මගිනි.
කළමනà·à¶šà¶»à·”වන් (Managers)
උපà·à¶°à·’ය ලබà·à¶œà·à¶±à·“මෙන් අනà¶à·”රුව විද්â€à¶ºà· ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·šà¶¸ නොවන ආධුනික කළමනà·à¶šà¶»à¶« à¶à¶±à¶à·”රු සදහ෠විද්â€à¶ºà· උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·“න්ට අවස්ථà·à·€ ලà·à¶¶à·š. සමහර විට විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶±à·Š ලෙස රà·à¶šà·’යà·à·€ ආරම්භ කරà¶à·Š, MBA, CIMA  වà·à¶±à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶« සුදුසු කම් ලබ෠ඉහලට යන විද්â€à¶ºà· උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·“න්ද ඇà¶. උපà·à¶°à·’ය පිරිනමන විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º පෞද්ගලික හ෠විදේà·à·“ය එකක් වුව ද විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ප්â€à¶»à¶à·’පà·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ විසින් පිළිගන්න෠ලද එකක් නම් රජයේ රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š à¶à·”ලින් à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠විද්â€à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š සේවයට à·„à· Sri Lanka scientific Service සදහà·Â  ඇà¶à·”ලà¶à·Šà·€à·“මේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ ද පවà¶à·“.