(පුහුණු ආයà¶à¶± ලà·à¶ºà·’ස්à¶à·”à·€ ලිපිය අග දà·à¶šà·Šà·€à·š)  Â
ගණකà·à¶°à·’කරණය හදà·à¶»à¶±à·Šà¶±à¶šà·”ට à¶à·à¶»à·à¶œà¶à·„à·à¶šà·’ අධ්â€à¶ºà¶ºà¶± ධà·à¶»à· à¶à·”නකි.  මින් එකක්වන මූල්â€à¶º ගණකà·à¶°à·’කරණයේ (Financial Accounting) කà·à¶»à·Šà¶ºà¶º වනුයේ බà·à·„ිර පà·à¶»à·Šà·à·€à¶ºà¶±à·Š එනම් ආයà·à¶¢à¶šà¶ºà·’න්, ණය හිමියන්, නියà·à¶¸à¶šà¶ºà·’න් සහ බදු අධිකà·à¶»à·“න්ට à·ƒà·à¶´à¶ºà·’ය යුà¶à·” à¶à·œà¶»à¶à·”රු à·ƒà·à¶´à¶ºà·™à¶± පරිද්දෙන් සමà·à¶œà¶¸à·š à·€à·à¶»à·Šà·‚ික ගණකà·à¶°à·’කරණ à·€à·à¶»à·Šà¶à· සකස්කිරීමයි. දෙවà·à¶±à·Šà¶± වන කළමනà·à¶šà¶»à¶« ගණකà·à¶°à·’කරණයෙහි (Management Accounting) කà·à¶»à·Šà¶ºà¶º වනුයේ සමà·à¶œà¶¸à·š කෙටිකà·à¶½à·“න à¶à·“රණ ගà·à¶±à·“ම්වලට සහà·à¶º වන කෙටිකà·à¶½à·“න ගණකà·à¶°à·’කරණ à·€à·à¶»à·Šà¶à· සහ විà·à·Šà¶½à·šà·‚ණ, අං෠කළමනà·à¶šà¶»à·”වන් සහ ප්â€à¶»à¶°à·à¶± විධà·à¶ºà¶š නිලධà·à¶»à·’ය෠වෙනුවෙන් සකස්කිරීමයි. à¶à·™à·€à·à¶±à·Šà¶± ගණකà·à¶°à·’කරණ à·à·’ල්පය (Accounting Technician) වන අà¶à¶» ඉහචකවර ධà·à¶»à·à·€à¶šà·Š සඳහ෠හ෠සහà·à¶º සේවà·à·€à¶±à·Š ලබà·à¶¯à·“ම මෙම වෘà¶à·Šà¶à·’යේ කà·à¶»à·Šà¶ºà¶·à·à¶»à¶ºà¶ºà·’.
මූල්â€à¶º ගණකà·à¶°à·’කරණය හදà·à¶»à¶± මà·à¶»à·Šà¶œà¶º කුමක් ද?
1941 වසරේ සිට 1959 වනà¶à·”රුම à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š මූල්â€à¶º ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·’වරුන් සහà¶à·’ක කිරීමේ වගකීම දà·à¶»à·– අධිකà·à¶»à·’ය වූයේ ACCA  හෙවà¶à·Š සහà¶à·’කලà¶à·Š වරලà¶à·Š ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·’වරුන්ගේ (බ්â€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º) ආයà¶à¶±à¶ºà¶ºà·’. නමුà¶à·Š 1959 දී මේ à¶à¶à·Šà·€à¶º වෙනස් කරමින්  ICASL  හෙවà¶à·Š à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠වරලà¶à·Š ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·’වරුන්ගේ ආයà¶à¶±à¶º පිහිටුව෠ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·’ වෘà¶à·Šà¶à·’ය නියà·à¶¸à¶±à¶º කිරීමේ සහ ගණකà·à¶°à·’කරණ ප්â€à¶»à¶¸à·’à¶à·’ සකස්කිරීමේ අසහà·à¶º බලය එම ආයà¶à¶±à¶ºà¶§ පවරනු ලà·à¶¶à·’නි. කෙසේවුවà¶à·Š, බ්â€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶±à¶ºà·š පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ හදà·à¶»à· වරලà¶à·ŠÂ සුදුසුකම ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේ අවස්ථà·à·€ à¶à·€à¶¸à¶à·Š පවà¶à·’න අà¶à¶» එය සිදුකල යුà¶à·” වනුයේ à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠වරලà¶à·Š ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·’වරුන්ගේ ආයà¶à¶±à¶º හරහà·à¶º. මූල්â€à¶º ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·’වරයකු à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€ à¶à·”ල සේවය කිරීමට සහ මූල්â€à¶º à·€à·à¶»à·Šà¶à· විගණනය කිරීම සහ සහà¶à·’ක කිරීම උදෙස෠à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠වරලà¶à·Š ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à¶± ආයà¶à¶±à¶ºà·š සහà¶à·’කකිරීම ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම අà¶à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. මූල්â€à¶º ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·“වරුන් සිය අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º à¶à·”ලින් සමà·à¶œà¶¸à·Š නීà¶à·’ය, à·€à·à¶«à·’ජ නීà¶à·’ය, සුරà·à¶šà·”ම්පà¶à·Š, ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» වස්à¶à·” සහ කොටස් පිළිබඳව දà·à¶±à·”à·€à¶à·Šà·€à¶± බà·à·€à·’න් රà·à¶¢à·Šâ€à¶º මණ්ඩල සහ පොදු සමà·à¶œà¶¸à·Šà·€à¶½ අධ්â€à¶ºà¶šà·Šà·‚ මණ්ඩල à·ƒà·à¶¸à·à¶¢à·’කà¶à·Šà·€à¶ºà¶±à·Š සදහ෠ ඔවුනට à·€à·à¶©à·’ ඉල්ලුමක් පවà¶à·“. කළමනà·à¶šà¶»à¶± නිපුණà¶à·à·€à¶½à·’න් යුà¶à·” මූල්â€à¶º ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·“වරුන් ජ්â€à¶ºà·™à·‚්ඨ කළමනà·à¶šà·à¶» à¶à¶±à¶à·”රු සඳහ෠බඳවà·à¶œà·à¶±à·“මට ද සමà·à¶œà¶¸à·Š කà·à¶¸à·à¶à·Šà¶à¶šà·Š දක්වà¶à·’.  2011 වසරේදී à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ගණකà·à¶°à·’කරන ආයà¶à¶±à¶ºà·™à·„à·’ 37,000 ක් ලියà·à¶´à¶¯à·’ංචිවූ බව à·€à·à¶»à·Šà¶à·à·€à·“ම මේ සඳහ෠පවà¶à·’න ඉල්ලුමට à·ƒà·à¶šà·Šà·‚à·’ සපයයි.
 කළමනà·à¶šà¶»à¶« ගණකà·à¶°à·’කරණය කර෠යන මග කුමක් ද?
මීට පෙර ද සඳහන් කළ පරිදි කළමනà·à¶šà¶»à¶« ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·’වරුන්ගේ කà·à¶»à·Šà¶ºà¶·à·à¶»à¶º වනුයේ අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» à¶à·“රණගà·à¶±à·“ම්වලට සහà·à¶º වන ගණකà·à¶°à·’කරණ à·€à·à¶»à·Šà¶à· සකස්කිරීම සහ ඒ සම්බන්ධ කටයුà¶à·”ය. CIMA ලෙසින් à·„à·à¶³à·’න්වෙන “කළමනà·à¶šà¶»à¶± ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·’වරුන්ගේ වරලà¶à·Š ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Šâ€ ලබà·à¶¯à·™à¶± බ්â€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶º සුදුසුකම මේ අංà·à¶ºà·š වඩà·à¶à·Šà¶¸ ජනප්â€à¶»à·’යය. 29,000 ක ලියà·à¶´à¶¯à·’ංචියක් සහ අවසà·à¶± විභà·à¶œà¶º සමà¶à·Š 686 දෙනෙකු මෙම ආයà¶à¶±à¶º විසින් à·€à·à¶»à·Šà¶à· කර à¶à·’බේ.   සහà¶à·’කලà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶« ගණකà·à¶°à·’කරණ (CMA) සුදුසුකම කළමනà·à¶šà¶»à¶± ගණකà·à¶°à·’කරණය සම්බන්ධයෙන් පවà¶à·’න දේà·à·“ය සහà¶à·’කයයි. 2009 වර්ෂයේදී පà·à¶»à·Šà·…ිමේන්à¶à·” පනà¶à¶šà·Š මගින් ස්ථà·à¶´à¶±à¶º කරන ලද à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š සහà¶à·’කලà¶à·Š ගණකà·à¶°à·’කරණ ආයà¶à¶±à¶º විසින් මෙම සුදුසුකම ලබà·à¶¯à·™à¶±à·” ලà·à¶¶à·š. කළමනà·à¶šà¶»à¶± ගණකà·à¶°à·’කරණ සුදුසුකමක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම සඳහ෠සිදුකරන අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà·šà¶¯à·“ පුළුල් පරà·à·ƒà¶ºà¶š විහිදුනු මූල්â€à¶º ගණකà·à¶°à·’කරණ, කළමනà·à¶šà¶»à¶± ගණකà·à¶°à·’කරණ මෙන්ම ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» කළමනà·à¶šà¶»à¶± පුහුණුවක් ද අà¶à·Šà¶šà¶»à¶œà·à¶±à·“මේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ ලà·à¶¶à·š.  එහෙයින් මෙම වර්ගයේ සුදුසුකම් ලබà·à¶œà¶à·Šà¶à·€à·”නට පෞද්ගලික අංà·à¶ºà·š à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º කළමනà·à¶šà·à¶» à¶à¶±à¶à·”රු, මූල්â€à¶º විà·à·Šà¶½à·šà·‚ක à¶à¶±à¶à·”රු ඇà¶à·”à·…à·” බොහ෠රà·à¶šà·’ය෠ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේ අවස්ථà·à·€ පවà¶à·“.
ගණකà·à¶°à·’කරණ වෘà¶à·Šà¶à·’යේ පදනම ගණකà·à¶°à·’කරණ à·à·’ල්පීන්ය. à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ගණකà·à¶°à·’කරණ à·à·’ල්පීය ආයà¶à¶±à¶º විසින් AAT විභà·à¶œà¶º හරහ෠පà·à·ƒà·à¶½à·Š à·„à·à¶» යන සිසුන්ට ගණකà·à¶°à·’කරන වෘà¶à·Šà¶à·’යට ඇà¶à·”ළුවීම සඳහ෠මහඟු අවස්ථà·à·€à¶šà·Š ලබà·à¶¯à·™à¶ºà·’. සිංහල හ෠ඉංග්â€à¶»à·“සි මà·à¶°à·Šâ€à¶º දෙකෙන්ම පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶±à·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමට à·„à·à¶šà·’වීමද මෙහිල෠පවà¶à·’න විà·à·šà·‚ à·€à·à·ƒà·’යකි. අපොස à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º පෙළ විභà·à¶œà¶ºà·™à¶±à·Š අනà¶à·”රුව මේ විභà·à¶œà¶º සඳහ෠ඉගෙනීම අරඹන විà·à·à¶½ පිරිසක් සිටින බව පෙනීයයි. මෙහි සම්පූර්ණ සුදුසුකම ලබà·à¶œà¶à·Šà¶à·€à·”නට රà·à¶šà·’ය෠වෙළඳපලේ හොඳ ඉල්ලුමක් පවà¶à·’න බව à·€à·à¶»à·Šà¶à·à·€à·š. 2011 වර්ෂයේදී 36,000 ක් සිය ආයà¶à¶±à¶ºà·š ලියà·à¶´à¶¯à·’ංචිය ලබà·à¶œà¶à·Š බව à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ගණකà·à¶°à·’කරණ à·à·’ල්පීය ආයà¶à¶±à¶º පවසයි.
උපà·à¶°à·’ය ද වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකම ද?
ගණකà·à¶°à·’කරණ අංà·à¶ºà·™à¶±à·Š සුදුසුකම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම පිණිස උපà·à¶°à·’යක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම හ෠වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකමක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම යන මà·à¶»à·Šà¶œ දෙකින් එකක් à¶à·à¶»à·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ය. බොහ෠දෙන෠එක විටම  මේ මà·à¶»à·Šà¶œ දෙකෙහිම ගමන් කරà¶à·’. බොහà·à·€à·’ට à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º පෙළ සමà¶à·Šà·€à·“මෙන් පසුව සුදුසුකම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම ආරම්භ කලහà·à¶šà·’වීම වෘà¶à·Šà¶à·“ය මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶§ පමණක් විà·à·šà·‚ වන ලක්ෂණයකි.
 මොකද්ද මේ වරය (Charter)?Â
සිය වෘà¶à·Šà¶à·’යට අදà·à¶½ පිළිගà¶à·Š වෘà¶à·Šà¶à·“ය සංවිධà·à¶±à¶ºà¶šà·’න් වරලà¶à·Š සහà¶à·’කය ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම ඕනෑම වෘà¶à·Šà¶à·’කයකුගේ වෘà¶à·Šà¶à·“ය ඉලක්කයකි. වරලà¶à·Š සංවිධà·à¶± යනු කිසියම් වෘà¶à·Šà¶à·’යක් නියà·à¶¢à¶±à¶º කිරීම පිණිස රජයේ අවසරය ලà¶à·Š සංවිධà·à¶±à¶ºà¶šà·’. වරලà¶à·Š නොවන අනෙකුà¶à·Š සංවිධà·à¶±à·€à¶½à¶§ පවà¶à·’න à·à¶šà·Šà¶à·’ය වනුයේ ඔවුන්ගේ à·ƒà·à¶¸à·à¶¢à·’කà¶à·Šà·€à¶ºà¶ºà·’.
වරලà¶à·Š සුදුසුකම ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට පෙර ගණකà·à¶°à·’කරණයට සම්බන්ධ උපà·à¶°à·’යක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේ à·€à·à·ƒà·’ ද පවà¶à·“. උදà·à·„රණයක් ලෙස ගණකà·à¶°à·’කà·à¶»à·“වරයකු වීමෙන් පසුව එය à¶à¶¸à¶±à·Š මුලදී සිà¶à·– à¶à¶»à¶¸à·Š ප්â€à¶»à·’යජනක රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š â€à¶±à·œà·€à·šà¶ºà¶ºà·’ කෙනෙකුට සිà¶à·”නහොà¶à·Š වෙනà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶± රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š කිරීමට හ෠ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» කළමනà·à¶šà¶»à¶± උසස් උපà·à¶°à·’යක් à·„à·à¶¯à·‘රීමට හ෠අවà·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± පදනම ලෙස උපà·à¶°à·’ය භà·à·€à·’à¶à¶šà·’රීමට à·„à·à¶šà·’වීම මෙම à·€à·à·ƒà·’යයි.
විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ප්â€à¶»à¶à·’පà·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ යටà¶à·š ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š වන විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ අà¶à¶»à·’න් බොහොමයක ගණකà·à¶°à·’කරණය ප්â€à¶»à¶°à·à¶± විෂයයක් à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š අඩංගු උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š වේ. මෑචකà·à¶½à¶ºà¶š සිට පෞද්ගලික ආයà¶à¶± ඔස්සේ විදේà·à·“ය විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ වලින් ගණකà·à¶°à·’කරණ උපà·à¶°à·’ ලබà·à¶œà·à¶±à·’මේ අවස්ථà·à·€ ද ලà·à¶¶à·“ à¶à·’බේ. ලන්ඩන් විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, බකිංහà·à¶¸à·Šà·‚යර් නව විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, කà·à¶©à·’ෆ් මෙට්â€à¶»à·œà¶´à·œà¶½à·’ටන් විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, ඔක්ස්ෆඩ් බ්රූක්ස් විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º à·€à·à¶±à·’ බ්â€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à·€à¶½à·’න් සහ නවසීලන්à¶à¶ºà·š මà·à·ƒà·š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º සහ ඕස්ට්â€à¶»à·šà¶½à·’යà·à·€à·š බà·à¶½à¶»à·à¶§à·Š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º à·€à·à¶±à·’ ආයà¶à¶± වෙà¶à·’න් උපà·à¶°à·’ ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේ අවස්ථ෠සලසන දේà·à·“ය ආයà¶à¶± රà·à·ƒà¶šà·Š දක්නට ලà·à¶¶à·š.
හොඳ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š à¶à·à¶»à·à¶œà¶±à·Šà¶±à·š කොහොම ද?Â
à·„à·à¶¯à·‘රීම පිණිස කිසියම් පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š à¶à·à¶»à·à¶œà·à¶±à·“මට ප්â€à¶»à¶®à¶¸à¶ºà·™à¶±à·Š à¶à·€à¶¯à·”රටà¶à·Š ඉහල සුදුසුකම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම පිණිස එම පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ යොදà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’දà·à¶ºà·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ සපයන ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š අස෠දà·à¶±à¶œà·à¶±à·“ම à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º. ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·’න් පසුව උසස් ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€à¶šà¶§ ද එà¶à·à¶±à·’න් උපà·à¶°à·’යකට ද à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š සිරස් ප්â€à¶»à¶œà¶¸à¶±à¶ºà¶šà¶§ ඉඩ à¶à·’බේදà·à¶ºà·’ විමස෠බà·à¶½à·’ය à·„à·à¶š. එමෙන්ම උපà·à¶°à·’යක් නම් එය පà·à·Šà¶ à·à¶à·Š උපà·à¶°à·’යක් à·„à·à¶¯à·‘රීම සඳහ෠ප්â€à¶»à¶¸à·à¶«à·€à¶à·Šà¶¯à·à¶ºà·’ දà·à¶±à¶œà·à¶±à·“ම සුදුසුය. වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකම්ක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම අරඹන අවස්ථà·à·€à¶š එය පිළිගà¶à·Š ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·’න් වරලà¶à·Š සහà¶à·’කයක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට අවස්ථà·à·€ ලබà·à¶¯à·š දà·à¶ºà·’ විමසිය යුà¶à·”ය. එමෙන්ම එම වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකම පà·à·Šà¶ à·à¶à·Š උපà·à¶°à·’යක් à·„à·à¶¯à·‘රීම සඳහ෠වලංගුවන්නක්දà·à¶ºà·’ විමස෠දà·à¶±à¶œà·à¶±à·“ම ද à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Š වනු ඇà¶.
ගණකà·à¶°à·’කරණය යනු බොහ෠කà·à¶½à¶ºà¶šà·Š à¶à·’ස්සේ පවà¶à·’න පරිණචක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶šà·’. මෙහි පවà¶à·’න රà·à¶šà·’ය෠අවස්ථ෠විවිධ වන අà¶à¶»  සංඛ්â€à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶šà·€ ද විà·à·à¶½à¶º. ආර්ථික දියුණුවà¶à·Š සමගම මෙම අවස්ථ෠à¶à·€à¶¯à·”රටà¶à·Š ඉහල යමින් පවà¶à·“. පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමට ප්â€à¶»à¶®à¶¸à¶ºà·™à¶±à·Š à¶à¶¸à¶±à·Šà¶§ දà·à¶±à¶œà·à¶±à·“මට අවà·à·Šâ€à¶º කරුණු හ෠සිය ප්â€à¶»à¶¸à·”ඛà¶à· සටහන් කරගෙන එක් එක් ආයà¶à¶±à¶º වෙචගොස් ඔවුන් ලබà·à¶¯à·™à¶± දේ සහ à¶à¶¸à¶±à·Šà¶§ අවà·à·Šâ€à¶º දේ අà¶à¶» සංසන්දනයකින් පසුව හදà·à¶»à¶± පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ à¶à·“රණය කිරීම සිසුන් විසින් කර යුà¶à·”ය.
Providers-Professional Qualifications
- CIMA- Chartered Institute of Management Accountants
- CMASL -Certified Management Accountants of Sri Lanka
- AAT-Association of Accounting Technicians of Sri Lanka
- ACCA-Association of Chartered Certified Accountants, UK
- CAT-Certified Accounting Technician at ACCA
- CMA- Certified Management Accountants of Australia
- ICASL-Institute of Chartered Accountants of Sri Lanka
- IFA-Institute of Financial Accountants specializing in SMEs ,UK
Providers-Degrees & Other Academic qualifications
- Aspirations International (§ University of London, UK)
- CCBT-Cosmopolitan College of Commerce and Technology (§ Oxford Brookes University, UK)
- GISM-Graduate Institute of Science & Management  (§ Massey University, New Zealand)
- ICBT-International College of Business & Technology (§ Cardiff Metropolitan University)
- Management & Science University Colombo Campus (§ Management & Science University, Malaysia)
- Mercury Institute of Management (§ Oxford Brookes University, UK)
- NICD-National Institute of Cooperative Development (§ NICD- National Institute of Cooperative Development)
- Royal Institute of Colombo (§ University of London, UK)
- SAITM-South Asian Institute of Technology and Medicine (§ Buckinghamshire New University, UK)
- SLIATE-Sri Lanka Institute of Advanced Technological Education* (§ SLIATE-Sri Lanka Institute of Technical Education)
- University of Ballarat Sri Lanka Study Centre (§ University of Ballarat, Australia)
*Public institution
1 Comment
Webmaxter
ස්à¶à·”à¶à·’යි… වටින ලිපියක්