(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š කà·à¶½à¶º à¶à·”ල “අද” පà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/ප්â€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් ලෙස එක් කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± ලà·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â http://www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
කලà·à¶à·Šà¶¸à¶š අභිනයක් සදහà·Â කලà·à¶šà¶»à·”ව෠විසින් සිය හඬ à·„à· à·à¶»à·“රය යොදà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· කලà·à·€à¶±à·Š අභිවà·à·„à·Šâ€à¶º කලà·à·€à¶±à·Š (à·„à· Performing Arts) ලෙස à·„à·à¶¯à·’න්වේ. නà·à¶§à·”ම් කලà·à·€à¶±à·Š යනු අභිවà·à·„à·Šâ€à¶º කලà·à·€à¶±à·Šà¶œà·™à¶±à·ŠÂ එකකි. සංගීà¶à¶º හ෠රංගනය ද අභිවà·à·„à·Šâ€à¶º කලà·à·€à¶±à·Šà¶§ අයà¶à·Šà¶º.
මෙම ලිපියේ අවධà·à¶±à¶º නà·à¶§à·”ම් කලà·à·€à¶§ වුවද මෙහි සදහන් වෙන බොහ෠කරුණු සංගීචවිෂයට ද අදà·à·… බවà¶à·Š මෙහි සඳහන් සෑම ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà¶¸ පà·à·„à·š සංගීචපුහුණුව සදහà·à¶¯ අවස්ථ෠පවà¶à·’න බව à·ƒà·à¶½à¶šà·’ය යුà¶à·”ය. රඟපෑම සහ නà·à¶§à·Šâ€à¶º කලà·à·€ ගà¶à·Š කල ඒ සම්බන්ධ උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· කිහිපයක් සෞන්දර්ය විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·™à¶±à·Š ලබ෠දේ. මීට අමà¶à¶»à·€Â අà¶à¶» ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š ප්â€à¶»à·€à·“නයන් විසින් වරින් වර අදà·à¶½ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· අරඹන බව පෙනුනà¶à·Š දිගින් දිගට පවà¶à·’න පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š වර්à¶à¶¸à·à¶±à¶ºà·š සොයà·à¶œà·à¶±à·“ම අසීරුය. දà·à¶±à¶§ ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š සිටින ප්â€à¶»à·€à·“නයන් බොහà·à¶¯à·™à¶±à·™à¶šà·Š අභවප්â€à¶»à·à¶´à·Šà¶ ධම්ම ජà·à¶œà·œà¶© විසින් ආරම්භ කරන ලද කල෠කේන්ද්â€à¶» රංග à·à·’ල්ප à·à·à¶½à·’කà·à·€ à¶à·”ලින් බිහිවූ බව පෙනේ.
වෘà¶à·Šà¶à·’යක් à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š නà·à¶§à·”ම් හ෠කිසියම් ආකà·à¶»à¶ºà¶š කලà·à·€à¶šà·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමට පෙළඹෙන්නෙකු à¶à·”ල ඒ සම්බන්ධ කිසියම් සහජ දක්ෂà¶à·à·€à¶ºà¶šà·Š මෙන්ම අà¶à·’à·à¶º කà·à¶´à·€à·“මක්ද à¶à·’බීම අවà·à·Šâ€à¶ºà¶º. එහෙයින්,   නà·à¶§à·”ම් හ෠වෙනà¶à·Š කලà·à·€à¶šà·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමට පෙර à¶à¶¸à¶±à·Š à¶à·”ල හ෠දරුවන් ඒ සඳහ෠යොමුකරන්නේ නම් ඒ දරුවන් à¶à·”ල හඳුනà·à¶œà¶à·„à·à¶šà·’ දක්ෂà¶à·à·€à¶ºà¶šà·Š පවà¶à·“ ද ඒ සඳහ෠කà·à¶´à·€à·“මෙන් ක්â€à¶»à·’යà·à¶šà·… à·„à·à¶šà·’ ද යන්න සොයà·à¶¶à·à¶½à·’ය යුà¶à·”ය.
නà·à¶§à·”ම් කලà·à·€à·š වෘà¶à·Šà¶à·“ය අවස්ථà·
වෘà¶à·Šà¶à·“ය à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Šà¶¸ නà·à¶§à·”ම් කලà·à·€à·šÂ à·ƒà·à¶»à·Šà¶®à¶šà·€ යෙදෙන කලà·à¶šà¶»à·”වන් බොහොමයක් අද සිටිà¶à·’. වජිර෠හ෠චිà¶à·Šâ€à¶»à·ƒà·šà¶± පරම්පරà·à·€ මෙන්ම චන්න හ෠උපුලි,  බුදවà¶à·Šà¶ රංගà·à¶ºà¶à¶±à¶ºÂ සහ චන්දන වික්â€à¶»à¶¸à·ƒà·’ංහ à·€à·à¶±à·Šà¶±à¶±à·Š මීට උදà·à·„රණය. නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à¶šà¶§ නà·à¶§à·”ම් à·à·’ල්පීන්, නà·à¶§à·”ම් රට෠පෙළ ගස්වන්නන් (à·„à· Choreographers), වේ෠නිරූපකයින් හ෠සංගීà¶à¶º සපයන හ෠මෙහෙයවන සංගීà¶à¶¥à¶ºà·’න් අවà·à·Šâ€à¶º වේ.
නà·à¶§à·”ම් විෂයයට අදà·à¶½à·€ රà·à¶¢à·Šâ€à¶º අංà·à¶ºà·š වෘà¶à·Šà¶à·“න් සඳහà·Â රà·à¶¢à·Šâ€à¶º නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸, ජà·à¶à·’ක à¶à¶»à·”ණ සේව෠සභà·à·€à·š නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à¶§ හ෠පළà·à¶à·Šà¶¶à¶¯à·€ පවà¶à·’න නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à·Š à·€à·à¶±à·Šà¶±à¶šà¶§ සම්බන්ධවීමේ අවස්ථà·à·€ උදà·à¶šà¶»à¶œà¶à·„à·à¶šà·’ය. ඊට අමà¶à¶»à·€ මේ යුගයේ වඩà·à¶à·Šà¶¸ ජනප්â€à¶»à·’යව පවà¶à·’න්නේ පෞද්ගලික නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à¶šà·Š පිහිටුවà·à¶œà·à¶±à·“ම හ෠එවà·à¶±à·’ නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à¶šà¶§ සම්බන්ධව කටයුà¶à·” කිරීමයි.
සංගීà¶à¶ºà·š සහ නර්à¶à¶±à¶ºà·š සුදුසුකම් ලà·à¶¶à·– බොහ෠à·à·’ල්පීන් ඊළඟ පරම්පරà·à·€ සඳහ෠සිය දà·à¶±à·”ම බෙදà·à¶¯à·“ම පිණිස මෙන්ම වෘà¶à·Šà¶à·’යක් ලෙස ද සංගීà¶à¶º හ෠නà·à¶§à·”ම් ඉගà·à¶±à·Šà·€à·“ම සිදුකරà¶à·’.
පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·
සහà¶à·’ක ලබ෠දෙන මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶±à·Š ලෙස  සදහ෠ උපà·à¶°à·’ මග, භà·à¶à·Šà¶šà¶±à·Šà¶©à·š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·š විà·à·à¶»à¶¯ මà·à·€à¶, ගුරු පුහුණු විද්â€à¶ºà· පීඨ සහà¶à·’කය , විභà·à¶ දෙපà·à¶»à·Šà¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”වේ සහà¶à·’කය, ජà·à¶à·’ක à¶à¶»à·”ණ සභ෠සේව෠සුදුසුකම්  හ෠පෞද්ගලික නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à·Š  ලබ෠දෙන සුදුසුකම් විස්à¶à¶»à·à¶à·Šà¶¸à¶šà·€ පහචදà·à¶šà·Šà·€à·š.
උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·
දà·à¶±à¶§ අඩසියවසකට පමණ පෙර වනà¶à·”රුම අනෙකුà¶à·Š බොහ෠කලà·à·€à¶±à·Š මෙන්ම  නà·à¶§à·”ම් කලà·à·€Â සම්බන්ධයෙන් ද අපේ රටේ පà·à·€à¶à·”නේ අසංවිධිචඅධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ක්â€à¶»à¶¸à·€à·šà¶¯à¶ºà¶±à·Šà¶º. දà·à¶±à·”ම සම්ප්â€à¶»à·šà·‚ණය වූයේ, පරම්පරà·à·€à·™à¶±à·Š පරම්පරà·à·€à¶§, දෙමà·à¶´à·’යන් දූ දරු හ෠ගුරු ගà·à¶½ සම්බන්ධà¶à·à·€à¶±à·Š හරහà·à¶º. 1953 දී අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà·à¶‚à·à¶º යටà¶à·š පිහිටුවනු ලà·à¶¶à·– රජයේ සෞන්දර්ය කලà·à¶ºà¶à¶±à¶º (ලලිචකලà·à¶ºà¶à¶±à¶º) පෙරදිග සංගීà¶à¶º සහ à·ƒà·à¶¸à·Šà¶´à·Šâ€à¶»à¶¯à·à¶ºà·’ක නà·à¶§à·”ම් කලà·à·€à¶±à·Š සංවිධà·à¶±à·à¶à·Šà¶¸à¶šà·€ ඉගà·à¶±à·Šà·€à·“ම ආරම්භ කල ප්â€à¶»à¶®à¶¸ ආයà¶à¶±à¶ºà¶ºà·’. මෙම ආයà¶à¶±à¶º වරින් වර නොයෙකුà¶à·Š වෙනස්වීම්වලට, බෙදීම්වලට සහ එකà¶à·”කිරීම්වල ලක්වීමෙන් අනà¶à·”රුව 1979 දී සෞන්දර්ය කල෠විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º බවට à¶à¶à·Šà·€à¶º උසස් කරනු ලà·à¶¶à·’න.
අද වනවිට සෞන්දර්ය විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º විà·à·à¶½ පරà·à·ƒà¶ºà¶š විහිදුනු සංගීà¶à¶º, රඟපෑම, බෙර à·€à·à¶¯à¶± සහ විවිධ දේà·à·“ය නà·à¶§à·”ම් සම්ප්â€à¶»à¶¯à·à¶ºà¶ºà¶±à·Š මෙන්ම ඉන්දියà·à¶±à·” නà·à¶§à·”ම් සම්ප්â€à¶»à¶¯à·à¶ºà¶±à·Š ඉගà·à¶±à·Šà·€à·™à¶± උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවයි. මේ à·„à·à¶»à·”නුවිට, යà·à¶´à¶±à¶º විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶§ අනුබද්ධ රà·à¶¸à¶±à·à¶¯à¶±à·Š ඇකඩමිය, නà·à¶œà·™à¶±à·„ිර විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶§ අනුබද්ධ ස්වà·à¶¸à·’ විපුලà·à¶±à¶±à·Šà¶¯ සෞන්දර්ය ආයà¶à¶±à¶º à·„à·Â කොළඹ විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶§ අනුබද්ධ යටà¶à·š පවà¶à·’න à·à·Šâ€à¶»à·“පà·à¶½à·’ පීඨය ද නà·à¶§à·”ම් හ෠සංගීà¶Â විෂයයන් පිළිබඳ උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවà¶à·’. මේ සියළු ආයà¶à¶±à¶ºà¶±à·Šà·„à·’ බඳවà·à¶œà·à¶±à·“මේ කටයුà¶à·” සිදුකෙරෙන්නේ විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ප්â€à¶»à¶à·’පà·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ හරහà·à¶º. à·à·Šâ€à¶»à·“පà·à¶½à·’ පීඨයට බà·à¶³à·“මට අපේක්ෂ෠කරන සිසුනට අවà·à·Šâ€à¶º ලකුනු මට්ටම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට අමà¶à¶»à·€ කුà·à¶½à¶à· à¶à¶»à¶Ÿ විභà·à¶œà¶ºà¶šà¶§ මුහුණදී à·ƒà·à¶¸à·à¶»à·Šà¶®à¶º ලà·à¶¶à·“ම අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶ºà¶šà·Šà·€à·“ම විà·à·šà·‚à¶à·Šà·€à¶ºà¶šà·’.
ඉන්දියà·à¶±à·” භà·à¶à·Šà¶šà¶±à·Šà¶©à·š සුදුසුකම්
à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à·“ය සංගීà¶à¶º සහ නà·à¶§à·”ම් විෂයයන් ඉගෙනීම සඳහ෠ඉන්දියà·à·€à¶§ යà·à¶¸ ඒ විෂයයන් à·„à·à¶¯à·‘රීමේ අභිලà·à·‚යෙන් පෙළුනු à·à·Šâ€à¶»à·“ ලà·à¶‚කිකයින්ගේ එකල සිරිචවිය. ලක්නව්හි පිහිටි භà·à¶à·Šà¶šà¶±à·Šà¶©à·š සංගීචවිද්â€à¶ºà· පීඨය බොහ෠à·à·Šâ€à¶»à·“ ලà·à¶‚කික සංගීචසහ නà·à¶§à·”ම් à·à·’ල්පීන් වසර ගණනà·à·€à¶šà·Š ගà¶à¶šà¶»à¶¸à·’න් à·à·’ල්ප à·„à·à¶¯à·‘රූ ජනප්â€à¶»à·’යම ස්ථà·à¶±à¶º විය.
ඉන්දියà·à·€à¶§ ගොස් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලà·à¶¶à·“මෙන් à¶à·œà¶»à·€ මෙරට සිටම සංගීචසහ නà·à¶§à·Šâ€à¶º දෙඅංà·à¶ºà·™à¶±à·Šà¶¸ ඉන්දීය සුදුසුකම් ලà·à¶¶à·“මේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ දà·à¶±à·Š පවà¶à·“. භà·à¶à·Šà¶šà¶±à·Šà¶©à·š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·š විභà·à¶œ සඳහ෠අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලබà·à¶¯à·™à¶± සංගීචසහ නà·à¶§à·”ම් පංà¶à·’ එම ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶±à·Šà·„à·’ සුදුසුකම් ලà·à¶¶à·– බොහ෠à·à·’ල්පීන් විසින් පවà¶à·Šà·€à· ගෙන යනු ලබයි. ඒ à·„à·à¶»à·”ණුවිට භà·à¶à·Šà¶šà¶±à·Šà¶©à·š විභà·à¶œà·€à¶½à¶§ මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶± ලෙස අනුමà·à¶à·’ය ලà·à¶¶à·– කල෠අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶±à¶º ද පවà¶à·“. භà·à¶à·Šà¶šà¶±à·Šà¶©à·š වෙà¶à·’න් එවනු ලබන සංගීචසහ නà·à¶§à·”ම් à·à·’ල්පීන් විසින් මෙම ආයà¶à¶±à·€à¶½à¶¯à·“ විභà·à¶œ පවà¶à·Šà·€à¶±à·” ලà·à¶¶à·š.
නà·à¶§à·”ම් විà·à·à¶»à¶¯ සුදුසුකම කර෠දිවෙන මෙම විභà·à¶œà¶ºà·šÂ කොටස් à¶à·”නකි. මේ කොටස් à¶à·”න ප්â€à¶»à¶®à¶¸, විà·à·à¶»à¶¯ පළමුවන කොටස සහ විà·à·à¶»à¶¯ දෙවන කොටස ලෙස à·„à·à¶³à·’න්වේ.
විද්â€à¶ºà· පීඨ à¶à·”ලින් නà·à¶§à·”ම් ගුරු පුහුණුව
ගුරුවරුන් පුහුණු කිරීමේ විà·à·šà·‚ කà·à¶»à·Šà¶ºà¶º සඳහ෠පිහිටුව෠ඇà¶à·’ විද්â€à¶ºà· පීඨ අà¶à¶»à·’න් කිහිපයක සංගීà¶à¶º, නà·à¶§à·”ම්, නà·à¶§à·Šâ€à¶º à·€à·à¶±à·’ විෂයන් සදහ෠පුහණුකිරීම් කෙරේ. සිංහල මà·à¶°à·Šâ€à¶º විද්â€à¶ºà· පීඨ අà¶à·”රින් වයඹ විද්â€à¶ºà· පීඨයේ සහ දෙමල මà·à¶°à·Šâ€à¶º විද්â€à¶ºà· පීඨ අà¶à·”රින් මඩකලපුව සහ යà·à¶´à¶±à¶º විද්â€à¶ºà· පීඨවල මෙම පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· පවà¶à·“.
ජà·à¶à·’ක නà·à¶§à·”ම්/සංගීචසහà¶à·’කය
විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶§ ඇà¶à·”ළුවීමෙන් à¶à·œà¶»à·€ නà·à¶§à·”ම් හ෠සංගීà¶à¶º සම්බන්ධයෙන් රජයේ සහà¶à·’කයක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම සඳහ෠පවà¶à·’න එකම අවස්ථà·à·€ ලෙස දà·à¶šà·Šà·€à·’ය à·„à·à¶šà·Šà¶šà·š à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠විභà·à¶œ දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”à·€ විසින් මෙහෙයවනු ලබන ජà·à¶à·’ක නà·à¶§à·”ම්/සංගීචවිභà·à¶œà¶ºà¶ºà·’. à¶à¶¸ අභිරුචිය පරිදි à¶à·à¶»à·à¶œà¶±à·Šà¶±à· නà·à¶§à·”ම් හ෠සංගීචකලà·à·€ පිළිබඳ අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º à·„à· à·„à·à¶šà·’යà·à·€ à·„à·à¶»à·”ණු කොට අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± සුදුසුකම් à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š අවà·à·Šâ€à¶ºà·€à¶±à·”යේ à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º පෙල විභà·à¶œà¶ºà·šà¶¯à·“ සිංහල භà·à·‚෠විෂයෙන් සමà¶à·Šà·€à·“ම පමණකි. සිංහල භà·à·‚෠විෂයයෙන් à·ƒà·à¶¸à·à¶»à·Šà¶®à¶ºà¶šà·Š නà·à¶à·’ අපේක්ෂකයිනට විභà·à¶œ දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”ව විසින් මෙහිදී සපයනු ලබන විà·à·šà·‚ සිංහල ප්â€à¶»à·à·Šà¶±Â පà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶šà¶§ පිළිà¶à·”රු සපය෠සමà¶à·Šà·€à·“මේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ à¶à·’බේ. විභà·à¶œà¶ºà¶§ ඉදිරිපà¶à·Šà·€à·“මේ අවම වයස් සීමà·à·€ අවුරුදු 15 කි.
මෙම විභà·à¶œà¶º ප්â€à¶»à¶®à¶¸, මධ්â€à¶ºà¶¸ සහ අවසà·à¶± à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š කොටස් à¶à·”නකින් සමන්විà¶à¶º. මේ සෑම කොටසකම න්â€à¶ºà·à¶ºà·’ක ප්â€à¶»à·à·Šà¶± පà¶à·Šâ€à¶»à¶º සමà¶à·Šà·€à·“මෙන් පසුව ප්â€à¶»à·à¶ºà·à¶œà·’ක විභà·à¶œà¶ºà¶§ මුහුණදීමේ අවස්ථà·à·€ ලà·à¶¶à·š. සිසුන් සිය විෂයය අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලබà·à¶œà¶ යුà¶à·Šà¶à·š විභà·à¶œ දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”වෙන් සපයනු ලබන පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶½à¶§ අනුකූලව පෞද්ගලික ගුරුවරුන් වෙà¶à·’නි.
රජයේ නà·à¶§à·”ම් සහ සංගීචගුරු පà¶à·Šà·€à·“ම් සඳහ෠ගුරු පුහුණු පීඨ සහà¶à·’කයට අමà¶à¶»à·€ සංගීà¶à¶º සහ නà·à¶§à·”ම් උපà·à¶°à·’ය හ෠ජà·à¶à·’ක නà·à¶§à·”ම්/සංගීචඅවසà·à¶± සහà¶à·’කය සලක෠බà·à¶½à·š.  වà·à¶»à·Šà·‚ිකව මේ විභà·à¶œ සඳහà·Â අපේක්ෂකය෠විà·à·à¶½ සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š ඉදිරිපà¶à·Š වෙà¶à·’. පසුගිය වසරේ 18,000 ක පමණ අපේක්ෂක සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š ප්â€à¶»à¶®à¶¸ විභà·à¶œà¶º සඳහ෠ඉදිරිපà¶à·Šà·€à·– බව විභà·à¶œ දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·” දà¶à·Šà¶ පෙන්නුම් කරයි.
ජà·à¶à·’ක à¶à¶»à·”ණ සේව෠සභ෠පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·
ජà·à¶à·’ක à¶à¶»à·”ණ සේව෠සභà·à·€à·š à¶à·”න් අවුරුදු සංගීà¶/ නà·à¶§à·”ම් ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€ à¶à·€à¶à·Š ජනප්â€à¶»à·’ය පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·’. මෙහි අනේවà·à·ƒà·’ක පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මහරගම à¶à¶»à·”ණ මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶±à¶ºà·šà¶¯à·“ පà·à·€à·à¶à·Šà·€à·™à¶± අà¶à¶» නේවà·à·ƒà·’ක පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· බෙල්වුඩ් ගම්මà·à¶±à¶ºà·šà¶¯à·“ පà·à·€à·à¶à·Šà·€à·š. සà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º පෙළ විභà·à¶œà¶ºà·šà¶¯à·“ නà·à¶§à·”ම් හ෠සංගීචවිෂයට සම්මà·à¶± à·ƒà·à¶¸à·à¶»à·Šà¶®à¶ºà¶šà·Š සහ ගණිà¶à¶º සහ සිංහල විෂයයන්ට à·ƒà·à¶¸à·à¶»à·Šà¶® සහිචසිසුනට මේ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ සඳහ෠අයදුම් කළහà·à¶šà·’ය. මෙහිදී විà·à·šà·‚ දක්ෂà¶à· දක්වන සිසුනට නම්දà·à¶»à·– නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à¶šà·Š වන ජà·à¶à·’ක à¶à¶»à·”ණ සේව෠සභà·à·€à·š නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à¶§ ඇà¶à·”ළුවීමේ අවස්ථà·à·€ à¶à·’බීම විà·à·šà·‚à¶à·Šà·€à¶ºà¶šà·’.
චමින්ද මෙසේ බෙල්වුඩ්හිදී පහචරට නà·à¶§à·”ම් ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€ හදà·à¶»à· සමà¶à·Šà·€à·– à·à·’ල්පියෙකි. කුඩ෠කල සිටම නà·à¶§à·”මෙහි දක්ෂà¶à· දà·à¶šà·Šà·€à·– ඔහු දà·à¶±à·Š රà·à¶¢à·Šâ€à¶º නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à·š à·à·’ල්පියකු à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š ක්â€à¶»à·’ය෠කරන අà¶à¶» නà·à¶§à·”ම් නිර්මà·à¶«à¶ºà·™à·„à·’ මෙන්ම ප්â€à¶»à·ƒà·’ද්ධ නà·à¶§à·”ම් කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à·Š සමග වේදික෠නර්à¶à¶±à¶ºà·™à·„à·’ ද යෙදෙයි.Â
පෞද්ගලික නà·à¶§à·”ම් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶±
චිà¶à·Šâ€à¶»à·ƒà·šà¶± නà·à¶§à·”ම් ආයà¶à¶±à¶º ප්â€à¶»à¶°à·à¶± පුද්ගලික නà·à¶§à·”ම් පුහුණු නිකේà¶à¶± රà·à·à·’යක් දà·à¶±à·Š ඇà¶.  රුසියà·à¶±à·” සංස්කෘà¶à·’ක මධස්ථà·à¶±à¶º හ෠බ්â€à¶»à·’ටිෂ් කවුන්සිලය බටහිර මුද්â€à¶»à·Â නà·à¶§à·Šâ€à¶ºà¶ºÂ පුහුණුව සලසà¶à·’. රූපවà·à·„ිනියේ ආගමනයà¶à·Š සමගම ගීචසඳහ෠නර්à¶à¶±à¶ºà¶±à·Š ඉදිරිපà¶à·Š කිරීම ජනප්â€à¶»à·’ය අංගයක් බවට පà¶à·Šà·€à·“ ඇà¶à·’ හෙයින් රටේ නොයෙක් à¶à·à¶± වෙනà¶à·Š සම්ප්â€à¶»à¶¯à·à¶ºà·’ක නොවන නර්à¶à¶± කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à·Š බිහිවී à¶à·’බේ. මේව෠වෙනà¶à·Š බටහිර නර්à¶à¶± ක්â€à¶»à¶¸à¶ºà¶±à·Š සහ ලà¶à·’න් අමෙරිකà·à¶±à·” නර්à¶à¶± à·€à·à¶±à·’ ලà·à¶šà¶ºà·š ජනප්â€à¶»à·’ය නර්à¶à¶± à·à·’ල්පයන් සදහ෠පුහුණුව සපයයි.