By Ariyarathna De Alwis
The Pasala – February Volume
පූර්ව නිදහස් යුගයේ ලංකà·à·€à·š පà·à·ƒà¶½à·Š අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± කâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à¶º සම්පූර්ණයෙන් ම පà·à·„à·š පà·à·€à·à¶à·’යේ පෞද්ගලික පà·à·ƒà¶½à·Š ලෙස බව අපි දනිමු. එම මිල අධික හ෠පළà·à¶±à·Šà¶à·’යකට පමණක සීම෠වු අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ගමේ ගොඬේ අහිංසක Â¥ දරුවන්ට ලබà·à¶¯à·“මේ අරමුණෙන් සී. ඩබ්. ඩබ්. කන්නන්ගර à·â€à·Šâ€à¶»à·“මà¶à·à¶«à¶±à·Š විසින් නිදහස් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± පනචගෙන෠බව ද අපි දනිමු. එම යුගයේ විවධ සමිà¶à·’ සමà·à¶œà¶¸à·Š හ෠ආගමික සිද්ධස්ථà·à¶± මුල් වී පà·à·ƒà¶½à·Š à¶à¶±à·€à· රජයට භà·à¶»à¶¯à·”න් බව ඔබ ද දන්න෠කරුණකි’ එවà·à¶±à·’ පà·à·ƒà¶½à·Š රජයට පවර෠දීමේ දී එකී සංවිධà·à¶± විසින් පනවන ලද විවිධ කොන්දේසි සහිà¶à·€ ම එම පà·à·ƒà¶½à·Š රජයට පවර෠ගන්න෠ලදී’ උදà·à·„රණ ලෙස†විදුහල්පà¶à·’වරය෠à¶à¶¸ ආගමික නà·à¶ºà¶šà¶ºà·™à¶šà·”වීම†à¶à¶¸ ආගමට අයà¶à·Š දරුවන් බහුà¶à¶»à¶ºà¶šà·Š වියයුà¶à·” බව†à¶à¶¸ ආගමිකයන්ගේ දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà¶à·Š පසු පමණක් අනෙකුà¶à·Š දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà¶à¶ºà·”à¶à·” බව†පâ€à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± ආගම à¶à¶¸ ආගම වියයුà¶à·” බව ආදී කොන්දේසි සහිà¶à·€ රජයට පවරණ ලද පà·à·ƒà¶½à·Š රà·à·à·’යක් දà·à¶±à¶§ ද පද්ධà¶à·’යේ පවà¶à·“’
අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà·š à·ƒà·à¶¶à·‘ අර්බුදය පර්දà·à·€ නොවුණà¶à·Šâ€ මේ à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶±à·Š à¶à·”à·… ද අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à·’ක නොවූ සමà·à¶¢ පâ€à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶±à¶ºà¶šà·Š ගොනු වී à¶à·’බේ’ එබà·à·€à·’න් උපà·à¶½à·’ මහà¶à·à¶§ වගකීමෙන් යුà¶à·”à·€ කිවයුà¶à·Šà¶à¶šà·Š à¶à·’බේ’ එනම්†à¶à·€à¶¸à¶à·Š à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š අà¶à·’ බහුà¶à¶» පිරිසක් බෞද්ධයන් වන බවà¶à·Šâ€ ඔවුන්ට ඇà¶à·Šà¶à·š ඉà¶à· ස්වල්ප වූ බෞද්ධ පà·à·ƒà¶½à·Š පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà¶šà·Š බවà¶à·Š ය’ මූලිකව ම ආගමික පදනම මචපà·à·ƒà¶½à·Š වෙන්කිරීම සම්බන්ධයෙන් මගේ පෞද්ගලික මà¶à¶ºà¶§ මෙම අදහස පටහà·à¶±à·’ වුවà¶à·Šâ€ යථà·à¶»à·Šà¶®à¶ºà¶§ මුහුණ දිමට අපට සිදු වේ’
ඉහළ ඉල්ලූමක් සහිච(බම්බලපිටිය මුුස්ලිම් බà·à¶½à·’කි විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º à·€à·à¶±à·’* මුස්ලිම් පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½à¶§ හින්දු ආගම අදහන හ෠කà¶à·à¶½à·’ක ආගම අදහන ද්â€à¶»à·€à·’ඩ ජà·à¶à·’ක දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කර නොගනී’ එසේ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගන්න෠පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ ද්â€à¶»à·€à·’ඩ දරුවන්ට පර්දà·à·€ හ෠සල්වà·à¶»à·’ය ඇඳීමට සිදු වේ’ අප විසින් හුදෙකල෠කරන ලද එම ද්â€à¶»à·€à·’ඩ දරුවන් වෙනුවෙන් කà¶à· කරන්නේ කව් ද?
අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶‚à·à¶ºà·š චකâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶› උපුට෠දක්වමින් à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š දරුවන් ද බෙ?ද්ධ පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½à¶§ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගන්න෠මෙන් නඩු මගට බසින සමහරු à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½à¶§ අන්â€à¶ºà·à¶œà¶¸à·’ක දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කà·à¶» නොගනිà¶à·’’ එසේ කරන්නේ නම්†එම දරුවන්ට විවිධ කොන්දේසි පනවà¶à·’’
මීට වසර විසි පහකට පෙර සියයට සියයක් ම බෞද්ධ දරුවන් සිටි පà·à·ƒà¶½à·Š අද මිà·â€à·Šâ€à¶» ආගමික පà·à·ƒà¶½à·Š වී à¶à·’බේ’ නමුà¶à·Šâ€ දà·à¶©à·’ ආගමික වටපිටà·à·€à¶šà·Š සහිචවෙනà¶à·Š පà·à·ƒà¶½à·Š à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š ආගමික අනන්â€à¶ºà¶à·à·€ රà·à·”ක ගනිමින් à¶à·€à¶¸à¶à·Š යෙහෙන් à·€à·à¶¢à¶¹à·šâ€™ එසේ නම්†එයින් à·„à·à·™à¶Ÿà¶±à·Šà¶±à·š බෞද්ධ දරුවන්ට පමණක් ආගමික සහජීවනය අවà·à·Šâ€à¶º බව ද? නà·à¶à·Šà¶±à¶¸à·Š බෞද්ධ සංස්කෘà¶à·’ක à·ƒà·à¶» ධර්ම පසුබිමක සිට අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලà·à¶¶à·“ම අකà·à¶´ බව ද?
ඇෆ්ගනිස්ථà·à¶±à¶º හ෠පà·à¶šà·’ස්à¶à·à¶±à¶º මෙන් පà·à·ƒà¶½à·Š ගිණි à¶à·à¶¶à·“මට අන්à¶à·€à·à¶¯à·“න්ට ඉඩ නොà¶à·à¶¶à·“ම අද අපේ වගකීම යි’ ජà·à¶à·’ක යුà¶à·”කම යි’ බෞද්ධයන් à¶à¶»à¶¸à·Š ආගමික සහජීවනය අගය කරන කිසිදු ජà·à¶à·’යක් ලොවේ නà·à¶â€™ එසේ වුවà¶à·Š වෙනà¶à·Š ආගමිකයන්ගේ උà¶à·Šà·ƒà·à·„ය සමà·à¶¢à¶ºà·š ඇà¶à·’ සියළු ආගමික මà¶à·’මà¶à·à¶±à·Šà¶à¶» හ෠මූල ධර්ම බෙ?ද්ධ පà·à·ƒà¶½à·Š වලට රිංගව෠එම පà·à·ƒà¶½à·Š à¶à·”à·… අනවà·à·Šâ€à¶º ගà·à¶§à·…à·” මà¶à·” කිරීමට යි’ à¶à¶¸ à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ දරුවන් නිදහසේ අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලබද්දී බෞද්ධ පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ දරුවන් වීදි බà·à·ƒ අරගල කරන à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶§ පà¶à·Š කිරීමà¶à·Šâ€ ඒ à¶à·”ළින් සූක්ෂම ලෙස ජà·à¶à·’යේ අනà·à¶œà¶à¶º අඳුරු කිරීමà¶à·Š à·„à·à¶» වෙනà¶à·Š පරමà·à¶»à·Šà¶®à¶ºà¶šà·Š ඔවුන්ට නà·à¶â€™
අප අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± බලධà·à¶»à·“න් දà·à¶±à·”à·€à¶à·Š කළ යුà¶à·Šà¶à·š à¶à¶¸ à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š ආගමික පරිසරයන් à¶à·”à·… ඇà¶à·’ පà·à·ƒà¶½à·Š බà·à¶°à·à·€à¶šà·’න් à¶à·œà¶»à·€ මුල් ස්වභà·à·€à¶ºà·™à¶±à·Š ම පවà¶à·Šà·€à·à¶œà·™à¶± යෑමට අවà·à·Šâ€à¶º පරිසරය සකස් කරන දෙන ලෙසයි’ එය බෞද්ධයන්ට පමණක් නොව අනෙකුà¶à·Š ආගමිකයන්ට ද සහනයකි’
පà·à·ƒà¶½à·Š දරුවන්ට පොදු ඇඳුමක් රජය විසින් නියම කොට à¶à·’බිය දී මුස්ලිම් ගà·à·„à·à¶«à·” දරුවන්ට පර්දà·à·€ ඉල්ල෠සිටියේ ඔවුන් ම ය’ මුස්ලිම් ගà·à·„à·à¶«à·” දරුවන්ගේ පර්දà·à·€ හ෠පිරිමි දරුවන්ගේ හිස් à·€à·à·ƒà·”ම ඔවුන්ගේ ආගමික අනන්â€à¶ºà¶à·à·€à·š සළකුණක් සේ ද à·ƒà·à·…කේ’ වෙනà¶à·Š කිසිදු ආගමක එවà·à¶±à·’ පà·à·ƒà¶½à·Š දරුවන් à¶à·”ළින් විද්â€à¶ºà·à¶¸à·à¶± වන සංකේචකිසිවක් නොමà·à¶â€™ මේ භයà·à¶±à¶š අනà·à¶œà¶ පෙරනිමිà¶à·Šà¶à¶šà·’’ දහස් ගණනක් දරුවන් අà¶à¶» පර්දà·à·€à·™à¶±à·Š à·ƒà·à¶»à·ƒà·”නු දරුවන් කිහිප දෙනෙකු සිටින විට ඔවුන් කà·à¶´à·“ පෙනේ’ ඇඳුම නිස෠ම ඔවුන් අපහසුà¶à·à·€à¶±à·Šà¶§ ලක් වේ’ පà·à·ƒà¶½à·š ඇà¶à·’වන ගà·à¶§à·…à·” සමà·à¶¢à¶ºà¶§ කà·à¶±à·Šà¶¯à·”වීමෙන් ජà·à¶à·’ක ගà·à¶§à·…à·” දක්ව෠ඒව෠වර්ධනයවීම à·€à·à·…à·à¶šà·Šà·€à·’ය නොහà·à¶šà·’ ය’ ඔවුන්ට එම සළකුණු සහිà¶à·€ ම නිදහසේ අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලà·à¶¶à·“මට අවà·à·Šâ€à¶º වන්නේ නම් ඒ සඳහ෠ම වූ පà·à·ƒà¶½à·Š සකස් වී à¶à·’බේ’ ඒවà·à¶ºà·š එම à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶±à·Š පවà¶à·Šà·€à·à¶œà·™à¶± යà·à¶¸à¶§ අවà·à·Šâ€à¶º වටපිටà·à·€ ද රජය විසින් සකස් කොට à¶à·’බේ’
ම෠දන්න෠à¶à¶»à¶¸à¶§ බෙ?ද්ධ දෙමà·à¶´à·’යන් à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š දරුවන් වෙනà¶à·Š ආගමික පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½à¶§ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කොට මෙවà·à¶±à·’ අර්බුද ඇà¶à·’කොට නà·à¶â€™ එබà·à·€à·’න්†ආගමික à·„à· à·ƒà·à¶¸à·à¶¢à·’ක ගà·à¶§à·…à·” පà·à·ƒà¶½à·Š පද්ධà¶à·’යට රිංගවීම ජà·à¶à·’යක් ලෙස සමගියෙන් සිටීමට වෙර දරන මේ මොහොà¶à·š à·€à·à¶©à·’හිටියන් ලෙස අප නොකළ යුà¶à·” ය’
මුස්ලිම් බහුà¶à¶»à¶ºà¶šà·Š සහිචපâ€à·Šâ€à¶»à¶¯à·šà·à·€à¶½ මුස්ලිම් පà·à·ƒà¶½à·š පිහිටුව෠ඇà¶à·’ අà¶à¶»â€ එවà·à¶±à·’ පà·à·ƒà¶½à·Š නොමà·à¶à·’ වටපිටà·à·€à¶š ජන ගණà¶à·Šà·€à¶º අනුව එවà·à¶±à·’ පà·à·ƒà¶½à·Š පිහිටුවීම රජයේ වගකීමකි’ එසේ නොමà·à¶à·’à·€ වෙනà¶à·Š සමà·à¶¢ පâ€à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶± ඇà¶à·’ කිරීමට අනුබල දීම දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶œà·š කà·à¶»à·Šà¶ºà¶º නොවේ’
ම෠දන්න෠à¶à¶»à¶¸à·’න් දියුණු යà·à¶ºà·’ කියන බටහිර ලà·à¶šà¶ºà·š පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ පව෠ආගමික සළකුණු පâ€à·Šâ€à¶»à¶¯à¶»à·Šà·à¶«à¶º කිරීම à¶à·„නම් වේ’ එසේ ම†බොහ෠රටවල ආගම විෂයය ද පà·à·ƒà¶½à·Š පද්ධà¶à·’යෙන් බà·à·„ිරව ඉගà·à¶±à·Šà·€à·šâ€™ අපේ ජà·à¶à·’ක ගà·à¶§à·…à·” විසඳීමට මà·à¶¯à·’à·„à¶à·Š වන†ආධà·à¶» උපදෙස් සපයන රටවල à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶º එසේ නම්†අපට ද ඔවුන් අනුගමනය කළ à·„à·à¶šà·’ ය’ නමුà¶à·Šâ€ à·ƒà·à¶¸ කà·à¶šà·Šà¶šà¶±à·Šà¶§ අවà·à·Šâ€à¶º වන්නේ ගà·à¶§à·”මකි’ ඔවුන්ට ආවඩන අපේ මà·à¶±à·€ හිමිකම් ඩොලර් කà·à¶šà·Šà¶šà¶±à·Šà¶§ ද අවà·à·Šâ€à¶ºà·€ ඇà¶à·Šà¶à·š අපේ අහිංසක Â¥ දරුවන් හ෠දෙමà·à¶´à·’යන් ගà·à¶§à·”මකට පොළඹව෠à¶à¶¸ ඊණිය෠අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€ ඉටු කරව෠ගà·à¶±à·“ම යි’ මගේ පෞ?ද්ගලික මà¶à¶º නම්†අපේ උපà·à¶½à·’ චන්ද්â€à¶»à·ƒà·’රි මහà¶à· ද නොදà·à¶±à·”à·€à¶à·Šà·€ ම එකී ඊණිය෠අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€ වෙනුවෙන් පෙනී සිටින බව යි’
(මෙහි දà·à¶šà·Šà·€à·™à¶±à·Šà¶±à·š ලේඛකයà·à¶œà·š පෞද්ගලික අදහස් මිස†ජà·à¶à·’ක අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± කොමිෂන් සභà·à·€à·š අදහස් නොවේ’*