(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š à¶šà·à¶½à¶º à¶à·”à¶½ “අද” à¶´à¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/à¶´à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් (comment) ලෙස à¶‘à¶šà·Š කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± à¶½à·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â http://www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
විද්â€à¶ºà· à¶…à¶‚à·à¶ºà·™à¶±à·Š උසස් පෙළට පෙනී සීටීමෙන් à¶…à¶±à¶à·”රුව රජයේ විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶§ වරම් නොලà·à¶¶à·”නුහොà¶à·Š විද්â€à¶ºà· à¶…à¶‚à·à¶ºà·™à¶±à·Š උසස් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º à¶½à·à¶¶à·“මේ වෙනà¶à·Š අවස්ථà·à·€à¶±à·Š මෑà¶à¶šà·Š වනà¶à·”රුම à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€ à¶à·”à¶½ à¶´à·à·€à¶à·’යේ à¶±à·à¶. මෑà¶à¶šà¶¯à·“ සිට විà·à·Šà·€à·€à·’ද්â€à¶ºà·à¶½ à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€à·š à·à·’à·‚à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶±à·Š ඇà¶à·”à·…à·” à¶šà¶» à¶œà·à¶±à·“මේ à¶´à¶§à·’à¶´à·à¶§à·’යට à¶¶à·à·„ිරව à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š වන විකල්ප අවස්ථ෠ඇà¶à·’වෙමින් à¶´à·€à¶à·“.
සුදුසුකම් ලබ෠ගà·à¶±à·“මේ විකල්ප මà·à¶»à·Šà¶œ මොනවà·à¶¯?
රසà·à¶ºà¶± විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà·’න්ගේ සංගමය විසින් ආරම්භ කරන ලද ලංක෠රසà·à¶ºà¶± විද්â€à¶ºà· ආයà¶à¶±à¶º (Ceylon Institute of Chemistry) විසින් à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶±à¶º කෙරෙන රසà·à¶ºà¶± විද්â€à¶ºà· ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට්ෂිප් (Graduateship in Chemistry) සුදුසුකම මේ à¶à¶à·Šà·€à¶º වෙනස් කළේය. දà·à¶±à¶§ කොලේජ් ඔෆ් කෙමිකල් සයන්සස් (College of Chemical Sciences) නමින් නවීකරණය කෙරෙන ලද එම ආයà¶à¶±à¶º මà·à¶¯à·’à·„à¶à·Šà·€ පිරිනà·à¶¸à·™à¶± මෙම ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට්ෂිප් සුදුසු කම à¶‹à¶´à·à¶°à·’-සම රසà·à¶ºà¶± විද්â€à¶ºà· වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකමක් ලෙස පුළුල්ව à¶´à·’à·…à·’à¶œà·à¶±à·š.
විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€à·š මà·à¶¯à·’à·„à¶à·Šà·€à·“මෙන් à¶à·œà¶»à·€ ඇà¶à·”à¶½à¶à·Šà·€à·“ම් සිදුකරන à¶»à·à¶¢à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶± කිහිපයක්ද උසස් පෙළ විද්â€à¶ºà· අං෠සමà¶à·”න් සඳහ෠දà·à¶±à·Š අවස්ථà·à·€ සලසයි. à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠විවෘචවිà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·š ඉංජිනේරු, à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« මෙන්ම à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± ජීව විද්â€à¶ºà· විෂයයන් සියල්ලම සඳහ෠පà·à·„à·š à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à·€à·à¶©à·ƒà¶§à·„න් à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶šà¶º. සමුද්â€à¶» විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º (Ocean University) ද විද්â€à¶ºà· විෂයයන් à·„à·à¶¯à·‘රූ සිසුන් සඳහ෠විවෘà¶à·€ ඇà¶à·’ à¶à·€à¶à·Š à¶»à·à¶¢à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·’. නà·à·€à·”à¶š ඉංජිනේරු à·à·’ල්පය ඇà¶à·”ළුව සමුදුරට අදà·à¶½ à¶à·€à¶à·Š විද්â€à¶ºà·à·€à¶±à·Š කිහිපයක් සම්බන්ධ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ සමුද්â€à¶» විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º මගින් මෙහෙයවනු ලබයි.  මේ ආයà¶à¶± දෙකම à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· සඳහ෠සුළු à·„à· à¶œà·à·ƒà·Šà¶à·”වක් අයකරණු à¶½à·à¶¶à·š. උසස් පෙළ ගණිචසිසුන් සඳහ෠à¶à·€à¶à·Š අවස්ථà·à·€à¶šà·Š මිනින්දà·à¶»à·” දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”à·€ යටà¶à·š à¶´à·€à¶à·’à¶± Institute of Surveying and Mapping හ෠මිනින්දà·à¶»à·” සහ සිà¶à·’යම් ආයà¶à¶±à¶ºà·š à¶´à·€à¶à·“. දියà¶à¶½à·à·€à·š à¶´à·’à·„à·’à¶§à·’ මෙම ආයà¶à¶±à¶º මිනින්දà·à¶»à·” විද්â€à¶ºà·à·€à¶±à·Š සම්බන්ධ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à·€à·à¶©à·ƒà¶§à·„න් à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š කරන්නේ මිනින්දà·à¶»à·” දෙපà·à¶»à·Šà¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”වට බඳව෠ගà¶à·Š අයට පමණි.
විදේ෠විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à·€à¶½à·’න් à¶‹à¶´à·à¶°à·’ පිරිනමන පුද්ගලික උසස් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶± à¶»à·à·à·’යක් මෑà¶à¶šà¶¯à·“ බිහිවී ඇà¶à¶à·Š ඒව෠අà¶à·”රින් ජීව සහ à¶·à·žà¶à·’à¶š විද්â€à¶ºà· à¶…à¶‚à·à¶ºà¶±à·Šà·„à·’ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ පිරිනමන ආයà¶à¶±à·€à¶½ අඩුවක් දක්නට à¶½à·à¶¶à·š. විද්â€à¶ºà· à¶…à¶‚à·à¶ºà·™à¶±à·Š වුවà¶à·Š පෞද්ගලික ආයà¶à¶± à·€à·à¶©à·’ à¶±à·à¶¹à·”රුà¶à·à·€à¶šà·Š දක්වන්නේ ජීව විද්â€à¶ºà· විෂයයන්ට අදà·à¶½ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ කෙරෙහිය.
විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶±à·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමේ අවස්ථà·à·€ ලබà·à¶¯à·™à¶± à¶à·€à¶à·Š ආයà¶à¶± 3 à¶šà·Š මෑà¶à¶šà¶¯à·“ à¶šà·Šà·‚à·šà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶§ à¶…à·€à¶à·“ර්ණව ඇà¶à·’ හෙයින් විද්â€à¶ºà· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· à·„à·à¶¯à·‘රීමේ විකල්ප අවස්ථà·à·€à¶±à·Š à¶à¶»à¶¸à¶šà·Š පුළුල්වී à¶à·’à¶¶à·š. භෞà¶à·’à¶š විද්â€à¶ºà·, ගණිචහ෠සංඛ්â€à¶ºà·à¶±à¶± à¶‹à¶´à·à¶°à·’ කෙරෙහි අවධà·à¶±à¶ºà¶šà·Š දක්ව෠නොමà·à¶à·’ à¶¶à·€ පෙනෙà¶à¶à·Š , මධ්â€à¶º මට්ටමේ සංඛ්â€à¶ºà·à¶±à¶±à¶º à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· කිහිපයක් à¶´à·€à¶à·’à¶± à¶¶à·€ පෙනෙන හෙයින් එම විෂයය පිළිබඳව à·ƒà·à¶½à¶šà·’ල්ලක් දක්වන සිසුන්ට එම ආයà¶à¶±à·€à¶½à·’න් විමසුම් à¶šà·… à·„à·à¶šà·’ය.
ජීව, ජීව වෛද්â€à¶º, ජීව à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« සහ à·€à·à·„à·à¶»à·’à¶š (Forensic) à·€à·à¶±à·’ විෂයයන් සම්බන්ධ විදේà·à·“ය à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· à¶´à·Šâ€à¶»à¶šà¶§ ආයà¶à¶± කිහිපයක් විසින් මෙහෙයවනු ලබයි. මීට අමà¶à¶»à·€ වෛද්â€à¶º රසà·à¶ºà¶±à·à¶œà·à¶» à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය (Medical Laboratory Technology) හ෠සංඛ්â€à¶ºà·à¶±à¶±à¶º සදහà·à¶¯ à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· අවස්ථ෠පවà¶à·“.  රසà·à¶ºà¶±à·à¶œà·à¶» à¶à·à¶šà·Šà·‚ණිකයන් පුහුණු කරන ආයà¶à¶±à¶ºà¶±à·Š à¶…à¶à·”රින් à¶¢à·à¶à·’à¶š සෞඛ්â€à¶ºà¶º ආයà¶à¶±à¶º à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± à¶à·à¶±à¶šà·Š ගනී. අනෙකුà¶à·Š ආයà¶à¶± à¶´à·„à¶šà·Š මගින්ද මේ සුදුසුකම à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶±à¶º à¶šà¶»à¶à¶à·Š ඒව෠à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠වෛද්â€à¶º සභà·à·€à·š (Sri Lanka Medical Council) අනුමà·à¶à·’ය ලබ෠ඇà¶à·’ බවට සහà¶à·’à¶š à¶šà¶» à¶œà·à¶±à·“ම ඔබගේ වගකීමයි. මේ කවර à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à·à·€à¶šà·Š හ෠ආරම්භ කිරීමට පෙර එම ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š සුදුසුකම් à¶½à·à¶¶à·– සිසුන් à¶»à·à¶šà·’ය෠ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේදී à¶…à¶à·Šà¶šà¶»à¶œà·™à¶± ඇà¶à·’ à·ƒà·à¶»à·Šà¶®à¶šà¶à·Šà·€à¶º සොයà·à¶¶à·à¶½à·“ම මෙන්ම à¶šà·Šà·‚à·šà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š à·€à·à¶©à·’දුර à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සඳහ෠එම à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à·à·€ යොදà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’දà·à¶ºà·’ එම ආයà¶à¶±à·€à¶½à·’න් අස෠දà·à¶±à¶œà·à¶±à·“ම à¶…à¶à·’à·à¶ºà·’න් à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º.
වෘà¶à·Šà¶à·“ය මà·à¶»à·Šà¶œ මොනවà·à¶¯?
විද්â€à¶ºà· à¶…à¶‚à·à¶ºà·™à¶±à·Š à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් à·„à·à¶¯à·‘රීමෙන් පසුව à¶´à·€à¶à·’à¶± වෘà¶à·Šà¶à·“ය අවස්ථ෠සීම෠සහිà¶à¶ºà¶ºà·’ නොසිà¶à·’ය යුà¶à·”ය. à¶à¶¸à¶±à·Š හදà·à¶»à¶± à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à·à·€à·š à·„à· à¶‹à¶´à·à¶°à·’යේ විෂයයට අනුව à¶à·à¶»à·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ අං෠විà·à·à¶½ සංඛ්යà·à·’වක් à¶à·’à¶¶à·š. à¶à¶±à¶à·”රු සිංහලෙන් ලිවීමේදී ඇà¶à·’විය à·„à·à¶šà·’ à·€à·à¶»à¶¯à·’ වලකà·à¶œà·à¶±à·“ම උදෙස෠මේ වෘà¶à·Šà¶à·“න්ගේ නම් ඉංග්â€à¶»à·“සි à¶·à·à·‚à·à·€à·™à¶±à·Š සඳහන් à¶šà·…à·„à·œà¶à·Š à¶’ වෘà¶à·Šà¶à·“න් නම් Biostatistician, Biotechnologist, Microbiologist, Biomedical Engineer, Genetic Engineer, Pharmacologist, Ecologist, Chemical Analyst, Researcher, Educator, Technical Writers à·„à· Science Journalist ආදිය වේ.
විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶±à·Š
දියුණු වන රටක් à·„à·à¶§à·’යට ලංකà·à·€à·š විද්â€à¶ºà· à·„à· à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« උසස් සුදුසුකම් à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º වන à¶»à·à¶šà·’ය෠දà·à¶±à¶§ යම් à¶à¶»à¶¸à¶šà¶§ සීමිචවුවà¶à·ŠÂ විà·à·à¶½ පරිමà·à¶«à¶ºà·™à¶±à·Š අපනයන සිදුකරන කර්මà·à¶±à·Šà¶ ඉදිරියේදී විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය à·€à·à¶©à·’ à·€à·à¶©à·’යෙන් යොදà·à¶œà·à¶±à·“ම විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶±à·Šà¶§ à¶»à·à¶šà·’ය෠අවස්ථ෠වà·à¶©à·’ වීමට à·„à·šà¶à·” à·ƒà·à¶°à¶š විය à·„à·à¶š. CIC Agri business ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à¶º මෙහිදී දà·à¶šà·Šà·€à·’ය à·„à·à¶šà·’ හොඳම උදà·à·„රණයකි. à¶‘à·„à·’ කළමනà·à¶šà·à¶» à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà¶šà·Šà·‚ කීර්à¶à·’ කොටගම මහà¶à· පවසන අන්දමට දà·à¶±à¶§ එම  සමà·à¶œà¶¸à·š සේව෠නියුක්à¶à·’කයින්ගෙන් සියයට 80 à¶šà·Š පමණ සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න්ය. කොටගම මහà¶à·à¶¯ කෘෂිකර්ම à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් ඇà¶à·”à·€ සමà·à¶œà¶¸à¶§ පුහුණු විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶šà·” ලෙස à¶¶à·à¶¯à·”à¶«à·” කෙනෙකි. සමà·à¶œà¶¸ ඇà¶à·”ලේම à¶à¶¸ à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š දියුණු කරගෙන ඵලදà·à¶ºà·“ ලෙස à¶à¶¸ සේවය කිරීම à¶à·”ලින් අද ඔහු එම සමà·à¶œà¶¸à·š ඉහලම හිනි à¶´à·™à¶à·Šà¶à¶§ à¶±à·à¶œ ඇà¶.
විද්â€à¶ºà·à·€ à·„à· à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය මචයà·à¶´à·™à¶± කුඩ෠සමà·à¶œà¶¸à·Š ද රටà¶à·”à¶½ බිහිවෙමින් à¶´à·€à¶à·“. à¶…à¶·à·à·€à¶´à·Šâ€à¶»à·à¶´à·Šà¶ දොස්à¶à¶» මà·à¶ºà· ගුණසේකර මහà¶à·Šà¶¸à·’ය විසින් අරඹන ලද Genetech ජීව à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶«à·’à¶š ආයà¶à¶±à¶º මෙහිදී උදà·à·„රණ කොට දà·à¶šà·Šà·€à·’ය à·„à·à¶š. à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à·€à·à·„à·à¶»à·’à¶š කටයුà¶à·”වලදී සේම à¶»à·à¶œ නිà·à·Šà¶ ය කටයුà¶à·”වලදී හ෠පොලිස් දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”වේ නිල à¶šà·à¶»à·Šà¶º වලදී  යෙදෙන  DNA පරීක්ෂණ සම්බන්ධයෙන් පුරà·à¶œà·à¶¸à·’ය෠ලෙස එම ආයà¶à¶±à¶º දà·à¶±à¶§ කටයුà¶à·” කරයි. ඔවුන්ගේ à¶šà·à¶»à·Šà¶ºà¶¸à¶©à·”ල්ල à¶à·”à¶½ විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් විසි දෙදෙනෙක් සේවය à¶šà¶»à¶à·’.
දක්ෂ විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶±à·Šà¶§ à¶œà·à¶½à·“ය à¶»à·à¶šà·’ය෠වෙළද පොළ සෑම විටම විවෘà¶à¶º. à·†à·à¶à·’ම෠මයිසූර් විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·™à¶±à·Š පිරිනà·à¶¸à·™à¶± à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් ලබ෠ගà¶à·Šà¶à·š ලංකà·à·€à·š පුද්ගලික ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š හරහà·à¶º. එම ආයà¶à¶±à¶ºà·š අනුග්â€à¶»à·„ය ඇà¶à·’à·€ à¶‘à¶šà·Šà·ƒà¶à·Š à¶»à·à¶¢à¶°à·à¶±à·’යේ පර්යේෂණ ආයà¶à¶±à¶ºà¶šÂ පර්යේෂක ධූරයක් ලබ෠ගà¶à·Š ඇය à¶à¶¸ වෘà¶à·Šà¶à·“ය à¶œà·à¶± මෙසේ කියයි:
“කුඩ෠කල සිටම ජීව විද්â€à¶ºà·à·€à¶§ මම ආස෠කලà·. පෘථිවියේ දියුණුම à·ƒà¶à·Šà·€à¶ºà· මනුෂ්â€à¶ºà¶ºà· කිය෠අපි සිà¶à·”à·€à¶à·Š ඇසට නොපෙනන à·à·”ද්â€à¶» ජීවීන්ගෙන් à¶¶à·à·€à¶± ලෙඩ වලින් à¶¶à·à¶§ à¶šà¶± මනුෂ්â€à¶º වර්ගයà·à¶§ යම් සේවයක් කිරීම සදහ෠à·à·”ද්â€à¶» ජීව විද්â€à¶ºà·à·€ හොදම මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶šà·Š යයි මට සිà¶à·”à¶±à·. වෛද්â€à¶º පර්යේෂණ සදහ෠වූ à¶±à·à¶à·Šà·€à·’à¶šà·ŠÂ à¶´à·à¶šà·Š ආයà¶à¶±à¶ºà·š ම෠වà·à¶© කරන පර්යේෂණ à¶šà¶«à·Šà¶©à·à¶ºà¶¸à·š ඉලක්කය à¶‘à¶šà·Š විà·à·šà·‚à·’à¶ à¶¶à·à¶šà·Šà¶§à·“රියà·à·€à¶šà·Š à¶šà·Šà·‚à¶«à·’à¶šà·€ හදුනà·à¶œà·à¶±à·“ම à¶à·”ලින් වෛද්â€à¶ºà·€à¶»à¶ºà¶šà·”ගේ  ප්â€à¶»à¶à·’à¶šà·à¶»à·Šà¶ºà¶º à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à·€ වඩà·à¶à·Š කඩිනමින් කිරීමට උදවු වන à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය සොය෠ගà·à¶±à·“මයි. මම ඉà¶à· ආසà·à·€à·™à¶±à·Š à¶…à¶´à·š à¶šà¶«à·Šà¶©à·à¶ºà¶¸ සමග එම පර්යේෂණ කටයුà¶à·” වල නියà·à¶¯à·™à¶±à·€à·.â€
විද්â€à¶ºà· à¶à·à¶šà·Šà·‚ණිකයන් (Technologists)
වෛද්â€à¶º රසà·à¶ºà¶±à·à¶œà·à¶»à¶º à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය (Medical laboratory technology)සෞඛ්â€à¶º à¶…à¶‚à·à¶ºà·š ඉහළ ඉල්ලුමක් à¶´à·€à¶à·’à¶± විද්â€à¶ºà· à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶«à·’à¶š à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·’. මේ සඳහ෠අවà·à·Šâ€à¶º සුදුසුකම à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·’න් සපය෠ගà¶à·„à·à¶šà·’ය. රජයේ à¶»à·à·„ල්වලට සහ වෙනà¶à·Š à¶»à·à¶¢à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶±à·€à¶½à¶§ වෛද්â€à¶º රසà·à¶ºà¶±à·à¶œà·à¶» à¶à·à¶šà·Šà·‚ණිකයින් බඳවà·à¶œà·à¶±à·“මේ මූලික පුහුණු කටයුà¶à·” සිදුවනුයේ à¶šà·…à·”à¶à¶» à¶´à·’à·„à·’à¶§à·’ à¶¢à·à¶à·’à¶š සෞඛ්â€à¶º ආයà¶à¶±à¶º සහ වෙනà¶à·Š පුද්ගලික ආයà¶à¶± කිහිපයක් මගිනි.
කළමනà·à¶šà¶»à·”වන් (Managers)
à¶‹à¶´à·à¶°à·’ය ලබà·à¶œà·à¶±à·“මෙන් à¶…à¶±à¶à·”රුව විද්â€à¶ºà· à¶šà·Šà·‚à·šà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·šà¶¸ නොවන ආධුනික කළමනà·à¶šà¶»à¶« à¶à¶±à¶à·”රු සදහ෠විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න්ට අවස්ථà·à·€ à¶½à·à¶¶à·š. සමහර විට විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà¶±à·Š ලෙස à¶»à·à¶šà·’යà·à·€ ආරම්භ à¶šà¶»à¶à·Š, MBA, CIMA  වà·à¶±à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶« සුදුසු කම් ලබ෠ඉහලට යන විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න්ද ඇà¶. à¶‹à¶´à·à¶°à·’ය පිරිනමන විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º පෞද්ගලික හ෠විදේà·à·“ය à¶‘à¶šà¶šà·Š වුව ද විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ විසින් පිළිගන්න෠ලද à¶‘à¶šà¶šà·Š නම් රජයේ à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š à¶à·”ලින් à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠විද්â€à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š සේවයට à·„à· Sri Lanka scientific Service සදහà·Â  ඇà¶à·”à¶½à¶à·Šà·€à·“මේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ ද à¶´à·€à¶à·“.