(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š à¶šà·à¶½à¶º à¶à·”à¶½ “අද” à¶´à¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/à¶´à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් ලෙස à¶‘à¶šà·Š කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± à¶½à·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â http://www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
à·€à·à¶«à·’ජ්â€à¶ºà¶º හෙවà¶à·Š Commerce  යනු පොදුවේ à·€à·à¶«à·’à¶¢ කටයුà¶à·” හ෠වෙළඳà·à¶¸ පිලිබඳව විෂයක් සේ à·„à·à¶¯à·‘රීමයි. ගණකà·à¶°à·’කරණය (Accounting), මූල්â€à¶º කලයුà¶à·” (Finance), මà·à¶±à·€ සම්පà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º (Human Resource Management) සහ අලෙවිකරණය (Marketing) à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š à·€à·à¶«à·’ජ්â€à¶ºà¶º විෂය à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± අනු-විෂය à¶°à·à¶»à· à·„à¶à¶»à¶šà¶§ බෙදේ. ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» පරිපà·à¶½à¶±à¶º (Business Administration)  යනු පොදුවේ මේ අං෠සියල්ල පිලිබඳ යම් දà·à¶±à·”මක් ලබ෠දෙමින් ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à¶ºà¶šà·Š à·„à·à·ƒà·’රවීම à·„à·Â ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à¶ºà¶šà·Š à¶à·”à¶½ යම් à¶šà·à¶»à·Šà¶ºà¶·à·à¶»à¶ºà¶šà·Š ඉටු කිරීම සදහ෠නිපුණà¶à·Â ලබà·à¶¯à·™à¶± à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± අනු-විෂයකි. කà·à¶»à·Šà¶ºà·à¶´à·à¶º (Logistics), à·ƒà·à¶´à¶ºà·”ම් සහ à¶´à·Šâ€à¶»à·ƒà¶¸à·Šà¶´à·à¶¯à¶±à¶º (Supplies and Procurement) වà·à¶«à·’ජ්â€à¶ºà¶º à¶šà·Šà·‚à·šà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š à¶à·€à¶à·Š අනු-විෂයන් දෙකකි.
à·€à·à¶«à·’ජ්â€à¶ºà¶ºÂ හ෠ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» පරිපà·à¶½à¶±à¶º à·„à·à¶¯à·‘රීම සදහ෠වෘà¶à·Šà¶à·“ය මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶šà·Š à·„à·Â à¶‹à¶´à·à¶°à·’ මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶šà·Š à·„à· à¶’ දෙකේ සංකලනයක් යොද෠ගà·à¶±à·“ම à¶à·”ලින් à¶´à·„à¶½ සිට ජ්â€à¶ºà·™à·‚්ඨ විධà·à¶ºà¶š à¶à¶±à¶à·”රු දක්ව෠ඉහලට යà·à¶¸à·š අවස්ථ෠à¶à·’à¶¶à·š.
වෘà¶à·Šà¶à·“මය මග  (Professional Path)
 කà·à¶½à¶ºà¶š සිටම ලංකà·à·€à·š විධිමà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶± à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà¶šà·Š වෘà¶à·Šà¶à·“ය මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶šà·Š ලෙස à·ƒà·à¶´à¶ºà·”නේ à¶¶à·Šâ€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š වන කළමනà·à¶šà¶»à¶± ගණකà·à¶°à·’à¶šà·à¶»à·’වරුන්ගේ වරලà¶à·Š ආයà¶à¶±à¶º (CIMA) මගිනි. මෑà¶à¶šà¶¯à·“  පà·à¶»à·Šà¶½à·’මේන්à¶à·” à¶´à¶±à¶à¶šà·’න් ස්ථà·à¶´à·’චකරන ලද à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠සහà¶à·’à¶šà¶½à¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶± ගණකà·à¶°à·’à¶šà·à¶»à·’වරුන්ගේ නමින් ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Šà¶¯ (CMA  හ෠ICMASL) කරලියට à¶´à·à¶¸à·’à¶« ඇà¶.
à¶Šà¶§ අමà¶à¶»à·€ ගණකà·à¶°à·’කරණය, මූල්â€à¶º කලයුà¶à·”, මà·à¶±à·€ සම්පà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º සහ අලෙවිකරණය යන අනු විෂයන් සදහ෠වෙන්වූ වෘà¶à·Šà¶à·“මය ආයà¶à¶±à¶¯ ඇà¶. මෙම ලිපියේ à¶…à¶´ විසින් අවධà·à¶»à¶«à¶º කරන්නේ ගණකà·à¶°à·’කරණය හ෠සම්බන්ධ   ICASL සහ  ACCA, UK  යන ආයà¶à¶± පමණකි. මූල්â€à¶º කටයුà¶à·” පිලිබඳ වෘà¶à·Šà¶à·’à¶š ආයà¶à¶±Â මීට පෙර පලවූ à¶¶à·à¶‚à¶šà·” හ෠මූල්â€à¶º කටයුà¶à·” ලිපියේ විස්à¶à¶» à¶šà¶» ඇà¶.  මà·à¶±à·€ සම්පà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶«à¶º, අලෙවිකරණය පිළිබද වෘà¶à·Šà¶à·“මය ආයà¶à¶± පිලිබඳ ඉදිරි ලිපියකින් à·ƒà·à¶šà¶ ්ඡ෠කරමු.
වරලà¶à·Š ආයà¶à¶±à¶ºà¶šÂ à·ƒà·à¶¸à·à¶¢à·’à¶šà¶à·Šà·€à¶º ලබ෠ගà·à¶±à·“ම වෘà¶à·Šà¶à·“මය මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà·š සන්ධිස්ථà·à¶±à¶ºà¶šà·’. à¶’ සදහ෠අදà·à·… විභà·à¶œà¶ºà¶±à·Š සමà¶à·Šà·€à·“මට අමà¶à¶»à·€ වෘà¶à·Šà¶à·’යේ පළපුරුද්ද හ෠වෙනà¶à·ŠÂ අදà·à·… වෘà¶à·Šà¶à·“මය ආයà¶à¶±à¶º විසින් අපේක්ෂිචසුදුසුකම් සපුරන ලද යුà¶à·”ය. à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º විභà·à¶œ à·ƒà·à¶»à·Šà¶®à¶šà·€ සමà¶à·Š වූ කෙනෙකු à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·™à¶±à·Š “Passed Finalistâ€Â නමින් හඳුන්වනු ලබයි.
à¶‹à¶´à·à¶°à·’ මග (Academic Path  or Degree Path)
විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ යටà¶à·š à¶´à·à¶½à¶±à¶º වන à¶»à·à¶¢à·Šâ€à¶º විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶šà¶§ ඇà¶à·”à¶½à¶à·Šà·€à·“මේ අවස්ථà·à·€ අහිමිවන සිසුවෙකුට à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමට සඳහ෠විකල්ප අවස්ථ෠රà·à·ƒà¶šà·Š දà·à¶±à·Š à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€ à¶à·”à¶½ à¶à·’à¶¶à·š. ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ à¶¢à·à¶à·’à¶š ආයà¶à¶±à¶º (NIBM) හ෠විවෘචවිà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º à·€à·à¶±à·’ රජයට අයà¶à·Š ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š මේ සඳහ෠à¶à·à¶»à·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ය. එසේà¶à·Š නොමà·à¶à·’ නම් දිවයින à¶à·”à¶½ දà·à¶±à¶§ à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š වන 20 à¶…à¶°à·’à¶š පෞද්ගලික ආයà¶à¶± හරහ෠විදේà·à·“ය විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶šà·’න් à·€à·à¶«à·’à¶¢ විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේ අවස්ථà·à·€Â ද à¶´à·€à¶à·“. සම්පූර්ණ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š සඳහ෠සà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·™à¶±à·Š ලක්ෂ 5 -10 à¶…à¶à¶» මුදලක් à·€à·à¶ºà·€à¶± à¶¶à·€ පෙනේ.  ගà¶à·€à¶± à¶šà·à¶½à¶º වසර 3-4 à¶à·Š à¶…à¶à¶»à¶º. ඔබට දà·à¶»à·’ය à·„à·à¶šà·’ මුදලකට à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ලබà·à¶¯à·™à¶± ආයà¶à¶± කිහිපයක් à¶à·à¶»à·à¶œà¶±à·’මින් සංසන්දනà·à¶à·Šà¶¸à¶š ඇගයීමකින් පසු ඔබට සුදුසු ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š à¶à·à¶»à· ගචහà·à¶š.
à¶‹à¶´à·à¶°à·’යද? වරලà¶à·Š සහà¶à·’කයද?
à¶´à·à·ƒà·à¶½à·Š à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º නිමකරන සිසුවෙකුට à·€à·à¶«à·’ජ්â€à¶ºà¶º පිලිබඳ à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà¶šà·’න් පටන් ගෙන à¶à¶¸à¶±à·Š විසින් විà·à·šà·‚ිචදà·à¶±à·”මක් ලබà·à¶œà¶ යුà¶à·”â€à·€à¶±à·Šà¶±à·š කවර අනු-විෂයකින්ද යන්න පසුව à¶à·“රණය කිරීමේ අවස්ථà·à·€ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·’න් සලස෠දෙනු ලබයි. à¶à¶¸à¶±à·Š à¶´à·Šâ€à¶»à·’ය කරන අනු-විෂයය ගණකà·à¶°à·’කරණය, මුල්â€à¶º කටයුà¶à·” , මà·à¶±à·€ සම්පà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º à·„à·Â අලෙවිකරණයද යන්න දෙවන වසරේදී හ෠ඉන්පසුව à¶à·“රණය à¶šà·…à·„à·à¶šà·’ය.
à¶à¶¸à¶±à·Š à¶´à·Šâ€à¶»à·’ය කරන වà·à¶«à·’ජ්â€à¶º විෂයය පිලිබඳ à¶´à·à·„à·à¶¯à·’ලි අවබොධයක් ඇà¶à·’ අයෙකුට අදà·à·… වෘà¶à·Šà¶à·“මය ආයà¶à¶±à¶º හ෠ලියà·à¶´à¶¯à·’à¶‚à¶ à·’ වී විභà·à¶œ වලට සූදà·à¶±à¶¸à·Š විය à·„à·à¶š. ගණකà·à¶°à·’කරණය සදහ෠CA, මුල්â€à¶º කටයුà¶à·” , මà·à¶±à·€ සම්පà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º à·„à·Â අලෙවිකරණයද ICASL, CMASL සහ SLIM à·€à·à¶±à·’ à·€à·à¶«à·’à¶¢ විද්â€à¶ºà· à¶°à·à¶»à·à·€à¶§ සම්බන්ධ විෂයන්ට අදà·à¶½ දේà·à·“ය වෘà¶à·Šà¶à·“ය ආයà¶à¶± ඇà¶. මේ සියල්ලකටම, à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à¶´à·€à¶à·’à¶± නීà¶à·’යට අනුකූලව à¶´à·à¶»à·Šà·…ිමේන්à¶à·” à¶´à¶±à¶à¶šà·Š හරහ෠නීà¶à·’මය වලංගුභà·à·€à¶º ලබà·à¶¯à·“ à¶à·’à¶¶à·š. ACCA, CIMA සහ CIM à·€à·à¶±à·’ à¶¶à·Šâ€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶± à¶¶à·Šâ€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º නීà¶à·’යට අනුකූලව ස්ථà·à¶´à¶±à¶º කරනු à¶½à·à¶¶ ඇà¶. මේ කිසියම් වෘà¶à·Šà¶à·“ය ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š සමග ඔබ ලියà·à¶´à¶¯à·’à¶‚à¶ à·’ වන්නේ නම් එම ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š මෙහෙයවනු ලබන à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ පසුගිය වසර à¶à·”à¶½ සම්පූර්ණයෙන් නිමà·à¶šà¶» passed finalist à¶à¶à·Šà·€à¶ºÂ à¶…à¶à·Šà¶šà¶»à¶œà¶à·Š à·à·’à·‚à·Šâ€à¶º à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à·à¶à¶º විමස෠දà·à¶±à¶œà·à¶±à·“ම ඔබේ à¶à·“රණය වඩà·à¶à·Š à·ƒà·à¶»à·Šà¶®à¶š කරගà·à¶±à·“ම à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ à¶‹à¶´à¶šà·à¶»à·€à¶±à·” ඇà¶.
à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š හදà·à¶»à¶±à·€à·à¶¯?
කිසියම් විෂයයක් දීර්චවà·à¶ºà·™à¶±à·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමට පෙර à¶à¶¸à¶±à·Š à¶à·”à¶½ එයට à¶´à·€à¶à·’à¶± à¶šà·à¶¸à·à¶à·Šà¶ සහ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ පිළබඳව à¶à·“රණයක් à¶œà·à¶±à·“මට à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මහà·à¶´à¶šà·à¶»à·“ වේ. නමුà¶à·Š, à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š ආරම්භකිරීමට පෙර, එය නිමකිරීමෙන් පසුව à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ මෙන්ම à·€à·à¶©à·’දුර à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සඳහ෠එම à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à·à·€ සුදුසුකමක් ලෙස à¶œà·à¶±à·™à¶±à·Šà¶±à·š ද යන්න à¶’ à¶’ ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š විමස෠දà·à¶±à¶œà·à¶±à·“ම à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º. නà·à¶à·„à·œà¶à·Š à¶’ සඳහ෠වà·à¶ºà¶šà¶»à¶± ඔබේ à¶šà·à¶½à¶º සහ මුදල් à¶…à¶´à¶à·š යà·à¶¸à¶§ ඉඩ à¶à·’à¶¶à·š.  Â
උසස් පෙළ සුදුසුකම් à¶…à¶à·Šâ€à¶ºà·€à·à·Šâ€à¶ºà¶¯?
උසස් පෙළ සුදුසුකම් නොමà·à¶à·’à·€ à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º පෙළ පමණක් සමà¶à·Šà·€à·“මෙන් à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· à·„à·à¶¯à·‘රීම සඳහ෠සිසුන් සූදà·à¶±à¶¸à·Š කරන ‘පදනම් à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·â€™ සියළුම පුද්ගලික උසස් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶±à·€à¶½à·’න්ම à¶´à·à·„à·š à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š කරනු ලබයි. එවà·à¶±à·’ මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶šà·Š à¶à·à¶»à·Â à¶œà·à¶±à·“මට පෙර දෙමà·à¶´à·’යන් විසින් à¶à¶¸ දරුවà·à¶§ ස්වà·à¶°à·“නව ඉගෙන à¶œà·à¶±à·“මට à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º පරිණචබව à¶à·’බේද මෙන්ම à¶à·à¶»à·à¶œà¶à·Š à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±Â ආයà¶à¶±à·€à¶½à·’න් à¶‘à·€à·à¶±à·’ සිසුවකුට à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º වටපිටà·à·€ ලබ෠දේද  විමසà·Â à¶à·“රණයක් à¶œà·à¶±à·“ම නුවණට හුරුය.
ඔබ à¶à·à¶»à·à¶œà¶±à·Šà¶±à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ කුමක් වුවà¶à·Š ඔබේ ජයග්â€à¶»à·„ණය රඳ෠පවà¶à·’à¶± à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶±à¶à¶¸ කරුණ නම් ඔබ ලබà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· සුදුසුකම් යොදà·à¶œà¶±à·’මින් à¶à¶¸à¶±à·Š සඳහ෠වෘà¶à·Šà¶à·’යක් ගොඩනග෠ගà·à¶±à·“මට ඔබ විසින්ම දරන à¶´à·Šâ€à¶»à¶ºà¶à·Šà¶±à¶ºà¶ºà·’.
à·ƒà·à¶´à¶ºà·”මට ඉල්ලුමක් à¶à·’බේද?
උදà·à·„රණයක් à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š 2010/2011 වර්ෂය ගෙන බලමු. මේ à¶šà·à¶½à¶º à¶à·”à¶½ à¶»à·à¶¢à·Šâ€à¶º විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ පද්ධà¶à·’ය à¶à·”ලින් à·€à·à¶«à·’à¶¢ විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් 2679 à¶šà·Š බිහිකොට à¶à·’à¶¶à·š. එමෙන්ම NIBM à·€à·à¶±à·’ රජයේ වෙනà¶à·Š ආයà¶à¶±à·€à¶½à·’න් බිහිකොට ඇà¶à·’ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ ඇà¶à·’යවුන් සංඛ්â€à¶ºà·à·€ 143 à¶šà·’. පෞද්ගලික ආයà¶à¶± හරහ෠උපà·à¶°à·’à¶½à¶à·Š 867 ක්ම à·€à·à¶«à·’à¶¢ විද්â€à¶ºà·à·€à¶§ සම්බන්ධ විෂයයන් ඇà¶à·”à¶½à¶à·Š à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶½à·à¶¶à·–à·„. à¶’ අනුව මෑà¶à¶šà¶¯à·“ මෙරට වර්ෂයකට à·€à·à¶±à·’ජ්â€à¶º à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් 3689 à¶šà·Š à¶´à·’à¶§ වී ඇà¶. (විදේ෠රටවලදී à·€à·à¶«à·’ජ්â€à¶ºà¶º à¶‹à¶´à·à¶°à·’ ලබ෠මෙරටට à¶´à·à¶¸à·’ණෙන à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් සංඛ්â€à¶ºà·à·€ පිළබඳව දà¶à·Šà¶ à¶…à¶´à¶§ ලබ෠ගà·à¶±à·“මට නොහà·à¶šà·’ විය.) à¶‹à¶´à·à¶°à·’ සම වෘà¶à·Šà¶à·“මය සුදුසුකම් සේ à·ƒà·à¶½à¶šà·™à¶±  passed finalist  à¶à¶à·Šà·€à¶º à¶½à·à¶¶à·– අයවලුන්ද à·ƒà·à¶½à¶šà·“මට à¶œà¶à·Š à¶šà¶½ වර්ෂයට ලංකà·à·€à·š à·€à·à¶«à·’à¶¢ විද්â€à¶ºà·à·€à¶§ සම්බන්ධ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à·„à· à¶‹à¶´à·à¶°à·’-සම සුදුසුකම් ඇà¶à·’යවුන් 5000 à¶šà¶§ ආසන්න සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š à¶¶à·’à·„à·’ වේ.
මෙරට à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± පුවà¶à·Šà¶´à¶à·Šà·€à¶½ පළවූ දà·à¶±à·Šà·€à·“ම් යොදà·à¶œà¶±à·’මින් ලර්න්ඒෂිය෠ආයà¶à¶±à¶º විසින් කරන ලද පර්යේෂණයකදී පෙනී ගියේ 2012 වර්ෂය à¶à·”ලදී පමණක් à·€à·à¶«à·’à¶¢ විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් හ෠වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකමක් à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± à¶»à·à¶šà·’ය෠ඇබෑර්à¶à·” 5000 à¶šà·Š පමණ à¶´à·…à¶šà¶» à¶à·’à¶¶à·– බවයි. සුදුසකම් ඇà¶à·’ අයගේ à·ƒà·à¶´à¶ºà·”මට සරිලන ඉල්ලුමක් ඇà¶à·’ à¶¶à·€ මෙම සංඛ්â€à¶ºà· වලින් පෙනුනà¶à·Š à¶»à·à¶šà·’ය෠ඇබෑර්à¶à·” වලින් සියයට 75% à¶šà¶§ පමණ කිසියම් ආකà·à¶»à¶ºà¶š පළපුරුද්දක් ඉල්ල෠à¶à·’බෙන à¶¶à·€ මà¶à¶š à¶à¶¶à· ගචයුà¶à·”ය.
මෙහිදී, à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± පෙලේ පෞද්ගලික ආයà¶à¶±à¶ºà¶š මà·à¶±à·€ සම්පà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à·”වකු විසින් වරක් පවසන ලද දෙයක්ද මà¶à¶šà·Š à¶à¶¶à· à¶œà·à¶±à·“ම à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º. “ ඔබේ සුදුසුකම් ඔබව සම්මුඛ පරීක්ෂණයකට à¶šà·à¶³à·€à·“මට à¶´à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à·€à¶à·Š වුවà¶à·Š ඔබ දක්ෂයකු à¶¶à·€ ඔප්පු බවන්නේ ඔබේ à¶šà·à¶»à·Šà¶ºà·ƒà·à¶°à¶±à¶ºà·™à¶±à·’.â€