කොරෝනා සමයේ ලංකාවේ පාසැල් දරුවන්ගේ දුරස්ථ à¶…à¶°à·Š‍යාපනය


Posted on May 13, 2020  /  0 Comments

May 11, 2020

මාර්තු 12දා හදිසියේ පාසල් වසා දැමීමත් සමග ශ්‍රී ලංකාවේ à¶…à¶°à·Š‍යාපන පද්ධතිය තුළ අර්බුදයක් නිර්මාණය විය. à¶‘à¶š රැයින් තම ඉගැන්වීම් à¶šà·Š‍රමය අන්තර්ජාලය පාදක කරගෙන දුරස්ථ ආකාරයට හැඩගස්වා ගැනීමට ගුරුවරුන්ට සිදු විය. අගෝස්තු මාසයේ සිට ඉදිරියට පැවැත්වෙන à¶´à·„ ශ්‍රේණියේ ශිෂ්‍යත්ව විභාගය, à¶….à¶´à·œ.à·ƒ. උසස් පෙළ හා සාමාන්‍ය පෙළ වැනි විභාගවලට සූදානම් වන සිසුන්ගේ ගැටලු කෙරෙහි වහා අවධානය යොමු à¶šà·… රජය රූපවාහිනී මාර්ගයෙන් පාඩම් ඉගැන්වීම ආරම්භ කරන ලදී. සංවර්ධිත රටවල මෙන් නොව, විද්‍යුත් à¶šà·Š‍රමයට ඉගෙනීම හෝ දුරස්ථ à¶…à¶°à·Š‍යාපනය ශ්‍රී ලංකාවේ à¶…à¶°à·Š‍යාපනික සංස්කෘතියේ කොටසක් වූයේ නැත. එබැවින් à¶’ සම්බන්ධ නවෝත්පාදනයේ හදිසි අවශ්‍යතාවක් ඇති විය. à¶Šà¶§ අමතරව, මේ කොරෝනා වසංගතය අද  හෙටම සම්පූර්ණයෙන් තුරන් වන à¶‘à¶šà¶šà·Š නොවන à¶‘à¶šà¶šà·Š බවත් පැහැදිලිය. එම නිසා දීර්ඝකාලීනව මෙවැනි තත්වයන්ට මුහුණ දීම සඳහා  දුරස්ථ à¶…à¶°à·Š‍යාපනයට අදාළව  à¶œà¶­ යුතු තාක්ෂණික මෙන්ම à¶…à¶°à·Š‍යාපනික වෙනස්කම් කෙරේ à¶…à¶´   අවධානය යොමු විය යුතුය.

එම නිසා ශ්‍රී ලංකා à¶…à¶°à·Š‍යාපන සංසදය විසින් “ආපදා අවස්ථාවලදී  දුරස්ථ à¶…à¶°à·Š‍යාපනය” මැයෙන් සංවාද මාලාවක් සංවිධානය කරමින් දුරස්ථ à¶…à¶°à·Š‍යාපනයේ තාක්ෂණික මෙන්ම  à·„ා à¶…à¶°à·Š‍යාපනික (Technical and Pedagogical) යහභාවිතාවන් හඳුනාගෙන à¶´à·Š‍රතිපත්ති සම්පාදකයන්ට නිර්දේශ ඉදිරිපත් කිරීමට ඉදිරිපත්ව සිටී. පසුගියදා පැවැත්වූ සංවාදයකදී à¶…à¶´à¶§ à¶´à·Š‍රත්‍යක්ෂ වූ à¶´à·Š‍රධාන කරුණු තුනක් මෙහිදී හුවා දක්වමු.

පාසැල් සිසුන් ඇති පවුල් වලින් 60%කට වැඩි ගණනකට අන්තර්ජාල පහසුකම් නැත.

ලර්න් ඒෂියා ආයතනය මගින් 2018 දී කරන ලද සවිස්තර සමීක්ෂණයකට අනුව, වයස 18 ට අඩු දරුවන් ඇති කුටුම්බ වලින් අන්තරජාල පහසුකම් ඇත්තේ 34% කට පමණි. එයින් බහුතරයක් මෙම පහසුකම ලබාගන්නේ සුහුරු දුරකථන හරහාය.

මෙම අන්තර්ජාල පහසුකම් ඇති පවුල් අතරින් ඔන්ලයින් à¶´à¶‚à¶­à·’ කාමරඅත්දැකීම(Online Real-time Classroom Experience) ලැබෙන්නේ අතලොස්සකට à¶¶à·€ à¶…à¶´à¶§ පෙනී යන්නේ කොළඹ à¶´à·’à·„à·’à¶§à·’ සමහර ජනප්‍රිය පාසල් වලට පවා මෙම පහසුකම දීමට නොහැකි වීම නිසායි.  මෙම à¶…à¶­à·Š දැකීම සාමාන්‍යයෙන් සිසුනට ලැබෙන්නේ

දිනකට පැයක් දෙකක් à¶…à¶­à¶» බවත්, ඔවුනට à¶’ සමගාමීව පෙළ පොත් හා වෙනත් අනුපූරක අන්තර්ජාල සම්පත් තුලින් ස්වයං à¶…à¶°à·Š‍යාපනයකට අවස්ථාව ලැබෙන බවත් පෙනෙන්නට ඇත. මේ අයට ගෙදරින් පමණක් නොව පාසලෙන්ද ලැබෙන තාක්ෂණික සම්පත් ඉහල මට්ටමක පවතී.

ඇත්තටම අන්තර්ජාල පහසුකම් ඇති පවුල් 34% දරුවන්ට දුරස්ථ à¶…à¶°à·Š‍යාපනය වැඩිපුරම ලැබෙන්නේ වට්සැප් වැනි ජංගම ඇප් හරහා ලැබෙන  à·ƒà¶§à·„න් හා à¶´à·Š‍රශ්නෝත්තර ගොන්නක් ලෙසයි. දෙමාපියන්ගේ පුද්ගලික හෝ  à·€à·˜à¶­à·Šà¶­à·“ය කටයුතු වලට හෝ සුපවුලේ à·…à·” ව්‍යාපාරයකට තම එකම සුහුරු දුරකථනය භාවිතා කරන පවුල් වලට ඇත්තටම මෙම දුරස්ථ à¶šà·Š‍රමය ඔරොත්තු නොවන à¶¶à·€ පැහැදිලි වෙමින් පවතී..

වට්සැප් හරහා සටහන් ගොන්නක් එවීම à¶…à¶°à·Š‍යාපනය නොවේ

සටහන් හා à¶´à·Š‍රශ්නෝත්තර ලැබුනත්, පාසැල් දරුවන්ට වැඩිහිටි මග පෙන්වීම අවශ්‍යය. වෘත්තියෙන් පාසැල් ගුරුවරුන් වන සමහර දෙමාපියන් පවසන්නේ  à¶­à¶¸à· පාසලේ කොතරම් හොඳ ගුරුවරයකු වුවත් තම දරුවන්ට ගුරුවරයකු වීම අමාරු බවයි.  අනික් à¶…à¶­à¶§ ගෙදරට දැනට ලැබෙන තොරතුරු බොහොමයක් පාසල් පෙළපොත්වල ඇති තොරතුරුම හෝ දැනටමත් දරුවන් සතු à¶´à·Š‍රශ්නෝත්තර à¶šà¶§à·Šà¶§à¶½ වේ. වට්සැප් හරහා මෙසේ කරුණු එවීම à¶…à¶°à·Š‍යාපනය නොවේ. ඇත්තටම ගෙදරදී දෙමාපියන් කියා දුන්නත් පන්තියේ ගුරුවරයා කියා දුන්නත් මෙසේ  විභාග සූදානම සඳහා දරුවාට කරුණු පිරවීම කිසි සේත්ම à¶…à¶°à·Š‍යාපනයක් නොවේ.

කරුණු පෙවීම වැලක්වීම තුලින් වඩා ඵලදායී දුරස්ථ à¶…à¶°à·Š‍යාපනයක්?

ඇත්තටම තත්ත්වය එතරම්  à¶±à¶»à¶š නැත. ලර්න්ඒෂියා ආයතනයේ 2018 සමීක්ෂනයට අනුව, ලංකාවේ සමස්ත මිලියන 5.5 à¶š කුටුම්බ සංඛ්‍යාවෙන් à¶‘à¶šà·Š  à·ƒà·”හුරු දුරකථනයක් හෝ ඇත්තේ  à¶‰à¶±à·Š 46% à¶šà¶§ පමණක් වුවත්, කුටුම්බ 97% à¶šà¶§ යම් හෝ ජංගම  à¶¯à·”à¶» à¶šà¶­à¶± පහසුකමක් ඇත. ඇරත් රජය විසින් 5-11 ශ්‍රේණි වල සෑම පාසැල් දරුවකුටම සෑම විෂයකටම අවශ්‍ය පෙළ  පොත් ලබා දී ඇත.  à·ƒà·‘ම ගෙදරකටම තැපැල් පහසුකම් ඇත. 2016 වන විට ටීවී සම්ප්‍රේෂණ 86%à¶šà·Š පවුල් වලට ලබා ගත හැකි à¶¶à·€ සංගණන දෙපාර්මේන්තුව වාර්තා à¶šà¶» ඇත.  à¶´à·à·ƒà¶½à·Š නැවත ආරම්භ වූ පසු පාඩම් මගහැරුණු සිසුන්ට උපකාර කිරීමට අමතර කාලය යෙදවීමටද  à¶œà·”රුවරුන් සූදානම්ය.  

එම නිසා උගන්වන කරුණු à¶´à·Š‍රමාණය à¶…à¶©à·” කරගනිමින්, වඩා  à·€à·à¶¯à¶œà¶­à·Š සංකල්ප හා à¶šà·Š‍රම විධි ගුරුවරුන්ගේ අවම මග පෙන්වීමක් යටතේ සිසුන්ටම ගවේෂණයෙන් හා අත්හදා බැලීමෙන් ඉගෙන ගන්නට සලස්වන්නේ නම් මෙම à¶…à¶©à·” තාක්ෂණික à¶šà·Š‍රම වලින් වුවද ඵලදායී à¶…à¶°à·Š‍යාපනයක් ලබා දිය හැකි බවට මූලික දත්ත à¶…à¶´ සතුය. à¶Šà¶§ අමතරව සෑම සිසුවකුට ම අවම තොරතුරු  හා සන්නිවේදන තාක්ෂණික පහසුකම් ලබා දීම පිළිබඳවද à¶…à¶´ විසින් à¶…à¶°à·Š‍යයනයක් ආරම්භ à¶šà¶» ඇත.

ඇඳිරි නීතිය ලිහිල් à¶šà·…à¶­à·Š පාසල් පටන් ගැනීම à¶­à·€ à¶´à·Š‍රමාද විය හැක. ඉදිරියටත් නැවත හදිසියේ පාසැල් වැසීම් සිදු නොවේ යයි සහතිකයක් නැත. එම නිසා “තාක්ෂණයෙන්  à¶´à·œà·„ොසත් හෝ දුප්පත් සිසුන් සැමට වඩා ඵලදායී දුරස්ථ à¶…à¶°à·Š‍යාපනයක්” මැයෙන් සංවාදයක්  මැයි 16 සෙනසුරාදා 230-500 දක්වා කාලය Zoom හරහා පැවැත්වීමට නියමිතය. à¶’ සඳහා සහභාගී වීමට කැමති නම්   eduforumLK@gmail.com හෝ ෆේස්බුක් හරහා à¶…à¶´à¶§ පණිවිඩයක් එවන්න. මීට පෙර සංවාදයට සවන් දීම සඳහා

වෛද්‍ය ටාරා à¶©à·’ මෙල්

ආචාර්ය සුජාතා ගමගේ

සම සම්බන්ධීකාරක, ශ්‍රී ලංකා à¶…à¶°à·Š‍යාපන සංසදය

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

*

*