May 11, 2020
මà·à¶»à·Šà¶à·” 12ද෠හදිසියේ පà·à·ƒà¶½à·Š වස෠දà·à¶¸à·“මà¶à·Š සමග à·à·Šà¶»à·“ ලංකà·à·€à·š අධ්යà·à¶´à¶± පද්ධà¶à·’ය à¶à·”à·… අර්බුදයක් නිර්මà·à¶«à¶º විය. එක රà·à¶ºà·’න් à¶à¶¸ ඉගà·à¶±à·Šà·€à·“ම් ක්රමය අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶º පà·à¶¯à¶š කරගෙන දුරස්ථ ආකà·à¶»à¶ºà¶§ à·„à·à¶©à¶œà·ƒà·Šà·€à· ගà·à¶±à·“මට ගුරුවරුන්ට සිදු විය. අගà·à·ƒà·Šà¶à·” මà·à·ƒà¶ºà·š සිට ඉදිරියට පà·à·€à·à¶à·Šà·€à·™à¶± පහ à·à·Šà¶»à·šà¶«à·’යේ à·à·’ෂ්යà¶à·Šà·€ විභà·à¶œà¶º, අ.පො.à·ƒ. උසස් පෙළ à·„à· à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šà¶º පෙළ à·€à·à¶±à·’ විභà·à¶œà·€à¶½à¶§ සූදà·à¶±à¶¸à·Š වන සිසුන්ගේ ගà·à¶§à¶½à·” කෙරෙහි වහ෠අවධà·à¶±à¶º යොමු කළ රජය රූපවà·à·„ිනී මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà·™à¶±à·Š පà·à¶©à¶¸à·Š ඉගà·à¶±à·Šà·€à·“ම ආරම්භ කරන ලදී. සංවර්ධිචරටවල මෙන් නොව, විද්යුà¶à·Š ක්රමයට ඉගෙනීම හ෠දුරස්ථ අධ්යà·à¶´à¶±à¶º à·à·Šà¶»à·“ ලංකà·à·€à·š අධ්යà·à¶´à¶±à·’ක සංස්කෘà¶à·’යේ කොටසක් වූයේ නà·à¶. එබà·à·€à·’න් ඒ සම්බන්ධ නවà·à¶à·Šà¶´à·à¶¯à¶±à¶ºà·š හදිසි අවà·à·Šà¶ºà¶à·à·€à¶šà·Š ඇà¶à·’ විය. ඊට අමà¶à¶»à·€, මේ කොරà·à¶±à· වසංගà¶à¶º අද හෙටම සම්පූර්ණයෙන් à¶à·”රන් වන එකක් නොවන එකක් බවà¶à·Š පà·à·„à·à¶¯à·’ලිය. එම නිස෠දීර්à¶à¶šà·à¶½à·“නව මෙවà·à¶±à·’ à¶à¶à·Šà·€à¶ºà¶±à·Šà¶§ මුහුණ දීම සඳහ෠දුරස්ථ අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºà¶§ අදà·à·…à·€ ගචයුà¶à·” à¶à·à¶šà·Šà·‚ණික මෙන්ම අධ්යà·à¶´à¶±à·’ක වෙනස්කම් කෙරේ අප අවධà·à¶±à¶º යොමු විය යුà¶à·”ය.
එම නිස෠à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠අධ්යà·à¶´à¶± සංසදය විසින් “ආපද෠අවස්ථà·à·€à¶½à¶¯à·“ දුරස්ථ අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºâ€ මà·à¶ºà·™à¶±à·Š සංවà·à¶¯ මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š සංවිධà·à¶±à¶º කරමින් දුරස්ථ අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºà·š à¶à·à¶šà·Šà·‚ණික මෙන්ම හ෠අධ්යà·à¶´à¶±à·’ක (Technical and Pedagogical) යහභà·à·€à·’à¶à·à·€à¶±à·Š හඳුනà·à¶œà·™à¶± ප්රà¶à·’පà¶à·Šà¶à·’ සම්පà·à¶¯à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶§ නිර්දේ෠ඉදිරිපà¶à·Š කිරීමට ඉදිරිපà¶à·Šà·€ සිටී. පසුගියද෠පà·à·€à·à¶à·Šà·€à·– සංවà·à¶¯à¶ºà¶šà¶¯à·“ අපට ප්රà¶à·Šà¶ºà¶šà·Šà·‚ වූ ප්රධà·à¶± කරුණු à¶à·”නක් මෙහිදී හුව෠දක්වමු.
පà·à·ƒà·à¶½à·Š සිසුන් ඇà¶à·’ පවුල් වලින් 60%කට à·€à·à¶©à·’ ගණනකට අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ පහසුකම් නà·à¶.
ලර්න් ඒෂිය෠ආයà¶à¶±à¶º මගින් 2018 දී කරන ලද සවිස්à¶à¶» සමීක්ෂණයකට අනුව, වයස 18 ට අඩු දරුවන් ඇà¶à·’ කුටුම්බ වලින් අන්à¶à¶»à¶¢à·à¶½ පහසුකම් ඇà¶à·Šà¶à·š 34% කට පමණි. එයින් බහුà¶à¶»à¶ºà¶šà·Š මෙම පහසුකම ලබà·à¶œà¶±à·Šà¶±à·š සුහුරු දුරකථන හරහà·à¶º.
මෙම අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ පහසුකම් ඇà¶à·’ පවුල් අà¶à¶»à·’න් ඔන්ලයින් පංà¶à·’ කà·à¶¸à¶»à¶…à¶à·Šà¶¯à·à¶šà·“ම(Online Real-time Classroom Experience) ලà·à¶¶à·™à¶±à·Šà¶±à·š අà¶à¶½à·œà·ƒà·Šà·ƒà¶šà¶§ බව අපට පෙනී යන්නේ කොළඹ පිහිටි සමහර ජනප්රිය පà·à·ƒà¶½à·Š වලට පව෠මෙම පහසුකම දීමට නොහà·à¶šà·’ වීම නිසà·à¶ºà·’. මෙම අà¶à·Š දà·à¶šà·“ම à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šà¶ºà¶ºà·™à¶±à·Š සිසුනට ලà·à¶¶à·™à¶±à·Šà¶±à·š
දිනකට පà·à¶ºà¶šà·Š දෙකක් අà¶à¶» බවà¶à·Š, ඔවුනට ඒ සමගà·à¶¸à·“à·€ පෙළ පොà¶à·Š හ෠වෙනà¶à·Š අනුපූරක අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සම්පà¶à·Š à¶à·”ලින් ස්වයං අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºà¶šà¶§ අවස්ථà·à·€ ලà·à¶¶à·™à¶± බවà¶à·Š පෙනෙන්නට ඇà¶. මේ අයට ගෙදරින් පමණක් නොව පà·à·ƒà¶½à·™à¶±à·Šà¶¯ ලà·à¶¶à·™à¶± à¶à·à¶šà·Šà·‚ණික සම්පà¶à·Š ඉහල මට්ටමක පවà¶à·“.
ඇà¶à·Šà¶à¶§à¶¸ අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ පහසුකම් ඇà¶à·’ පවුල් 34% දරුවන්ට දුරස්ථ අධ්යà·à¶´à¶±à¶º à·€à·à¶©à·’පුරම ලà·à¶¶à·™à¶±à·Šà¶±à·š වට්සà·à¶´à·Š à·€à·à¶±à·’ ජංගම ඇප් හරහ෠ලà·à¶¶à·™à¶± සටහන් හ෠ප්රà·à·Šà¶±à·à¶à·Šà¶à¶» ගොන්නක් ලෙසයි. දෙමà·à¶´à·’යන්ගේ පුද්ගලික හ෠වෘà¶à·Šà¶à·“ය කටයුà¶à·” වලට හ෠සුපවුලේ à·…à·” ව්යà·à¶´à·à¶»à¶ºà¶šà¶§ à¶à¶¸ එකම සුහුරු දුරකථනය භà·à·€à·’à¶à· කරන පවුල් වලට ඇà¶à·Šà¶à¶§à¶¸ මෙම දුරස්ථ ක්රමය ඔරොà¶à·Šà¶à·” නොවන බව පà·à·„à·à¶¯à·’ලි වෙමින් පවà¶à·“..
වට්සà·à¶´à·Š හරහ෠සටහන් ගොන්නක් එවීම අධ්යà·à¶´à¶±à¶º නොවේ
සටහන් හ෠ප්රà·à·Šà¶±à·à¶à·Šà¶à¶» ලà·à¶¶à·”නà¶à·Š, පà·à·ƒà·à¶½à·Š දරුවන්ට à·€à·à¶©à·’හිටි මග පෙන්වීම අවà·à·Šà¶ºà¶º. වෘà¶à·Šà¶à·’යෙන් පà·à·ƒà·à¶½à·Š ගුරුවරුන් වන සමහර දෙමà·à¶´à·’යන් පවසන්නේ à¶à¶¸à· පà·à·ƒà¶½à·š කොà¶à¶»à¶¸à·Š හොඳ ගුරුවරයකු වුවà¶à·Š à¶à¶¸ දරුවන්ට ගුරුවරයකු වීම අමà·à¶»à·” බවයි. අනික් අà¶à¶§ ගෙදරට දà·à¶±à¶§ ලà·à¶¶à·™à¶± à¶à·œà¶»à¶à·”රු බොහොමයක් පà·à·ƒà¶½à·Š පෙළපොà¶à·Šà·€à¶½ ඇà¶à·’ à¶à·œà¶»à¶à·”රුම හ෠දà·à¶±à¶§à¶¸à¶à·Š දරුවන් à·ƒà¶à·” ප්රà·à·Šà¶±à·à¶à·Šà¶à¶» කට්ටල වේ. වට්සà·à¶´à·Š හරහ෠මෙසේ කරුණු එවීම අධ්යà·à¶´à¶±à¶º නොවේ. ඇà¶à·Šà¶à¶§à¶¸ ගෙදරදී දෙමà·à¶´à·’යන් කිය෠දුන්නà¶à·Š පන්à¶à·’යේ ගුරුවරය෠කිය෠දුන්නà¶à·Š මෙසේ විභà·à¶œ සූදà·à¶±à¶¸ සඳහ෠දරුවà·à¶§ කරුණු පිරවීම කිසි සේà¶à·Šà¶¸ අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºà¶šà·Š නොවේ.
කරුණු පෙවීම à·€à·à¶½à¶šà·Šà·€à·“ම à¶à·”ලින් වඩ෠ඵලදà·à¶ºà·“ දුරස්ථ අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºà¶šà·Š?
ඇà¶à·Šà¶à¶§à¶¸ à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶º එà¶à¶»à¶¸à·Š නරක නà·à¶. ලර්න්ඒෂිය෠ආයà¶à¶±à¶ºà·š 2018 සමීක්ෂනයට අනුව, ලංකà·à·€à·š සමස්චමිලියන 5.5 ක කුටුම්බ සංඛ්යà·à·€à·™à¶±à·Š එක් සුහුරු දුරකථනයක් හ෠ඇà¶à·Šà¶à·š ඉන් 46% කට පමණක් වුවà¶à·Š, කුටුම්බ 97% කට යම් හ෠ජංගම දුර කà¶à¶± පහසුකමක් ඇà¶. ඇරà¶à·Š රජය විසින් 5-11 à·à·Šà¶»à·šà¶«à·’ වල සෑම පà·à·ƒà·à¶½à·Š දරුවකුටම සෑම විෂයකටම අවà·à·Šà¶º පෙළ පොà¶à·Š ලබ෠දී ඇà¶. සෑම ගෙදරකටම à¶à·à¶´à·à¶½à·Š පහසුකම් ඇà¶. 2016 වන විට ටීවී සම්ප්රේෂණ 86%ක් පවුල් වලට ලබ෠ගචහà·à¶šà·’ බව සංගණන දෙපà·à¶»à·Šà¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”à·€ à·€à·à¶»à·Šà¶à· කර ඇà¶. පà·à·ƒà¶½à·Š නà·à·€à¶ ආරම්භ වූ පසු පà·à¶©à¶¸à·Š මගහà·à¶»à·”ණු සිසුන්ට උපකà·à¶» කිරීමට අමà¶à¶» කà·à¶½à¶º යෙදවීමටද ගුරුවරුන් සූදà·à¶±à¶¸à·Šà¶º.
එම නිස෠උගන්වන කරුණු ප්රමà·à¶«à¶º අඩු කරගනිමින්, වඩ෠වà·à¶¯à¶œà¶à·Š සංකල්ප හ෠ක්රම විධි ගුරුවරුන්ගේ අවම මග පෙන්වීමක් යටà¶à·š සිසුන්ටම ගවේෂණයෙන් හ෠අà¶à·Šà·„ද෠බà·à¶½à·“මෙන් ඉගෙන ගන්නට සලස්වන්නේ නම් මෙම අඩු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණික ක්රම වලින් වුවද ඵලදà·à¶ºà·“ අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºà¶šà·Š ලබ෠දිය à·„à·à¶šà·’ බවට මූලික දà¶à·Šà¶ අප à·ƒà¶à·”ය. ඊට අමà¶à¶»à·€ සෑම සිසුවකුට ම අවම à¶à·œà¶»à¶à·”රු හ෠සන්නිවේදන à¶à·à¶šà·Šà·‚ණික පහසුකම් ලබ෠දීම පිළිබඳවද අප විසින් අධ්යයනයක් ආරම්භ කර ඇà¶.
ඇඳිරි නීà¶à·’ය ලිහිල් කළà¶à·Š පà·à·ƒà¶½à·Š පටන් ගà·à¶±à·“ම à¶à·€ ප්රමà·à¶¯ විය à·„à·à¶š. ඉදිරියටà¶à·Š නà·à·€à¶ හදිසියේ පà·à·ƒà·à¶½à·Š à·€à·à·ƒà·“ම් සිදු නොවේ යයි සහà¶à·’කයක් නà·à¶. එම නිස෠“à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයෙන් පොහොසà¶à·Š හ෠දුප්පà¶à·Š සිසුන් à·ƒà·à¶¸à¶§ වඩ෠ඵලදà·à¶ºà·“ දුරස්ථ අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºà¶šà·Šâ€ මà·à¶ºà·™à¶±à·Š සංවà·à¶¯à¶ºà¶šà·Š මà·à¶ºà·’ 16 සෙනසුරà·à¶¯à· 230-500 දක්ව෠කà·à¶½à¶º Zoom හරහ෠පà·à·€à·à¶à·Šà·€à·“මට නියමිà¶à¶º. ඒ සඳහ෠සහභà·à¶œà·“ වීමට කà·à¶¸à¶à·’ නම් eduforumLK@gmail.com හ෠ෆේස්බුක් හරහ෠අපට පණිවිඩයක් එවන්න. මීට පෙර සංවà·à¶¯à¶ºà¶§ සවන් දීම සඳහà·
වෛද්ය ටà·à¶»à· ඩි මෙල්
ආචà·à¶»à·Šà¶º සුජà·à¶à· ගමගේ
සම සම්බන්ධීකà·à¶»à¶š, à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠අධ්යà·à¶´à¶± සංසදය