පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට ළමුන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà·à¶±à·“ම à¶¢à·à¶à·’à¶š අර්බුදයක් à¶šà·…à·š කවුද?
à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± පද්ධà¶à·’යට අදà·à·… à·ƒà·à¶¶à·‘ à¶œà·à¶§à¶½à·– වස෠ගනිමින් කරලියට ගෙන à¶à·’බෙන පළමුවන à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට ළමුන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà·à¶±à·“ම à¶¢à·à¶à·’à¶š අර්බුදයක් ලෙස හුව෠දà·à¶šà·Šà·€à·“ම à¶…à¶´ දකින්නේ මිà¶à·Šâ€à¶ºà·à·€à¶šà·Š ලෙස යි. නිදහස් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º රටට හඳුන්ව෠දී à¶…à¶© සියවසකටà¶à·Š වඩ෠කල් ගචවී ඇà¶à¶à·Š, à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà¶§ වගකියන ඇà¶à·Šà¶à¶±à·Š මෙම à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶º වටහ෠නොගà·à¶±à·“ම à¶¢à·à¶à·’යේ à¶…à·€à·à·ƒà¶±à·à·€à¶šà·’. දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶œà·š හ෠නිලධà·à¶»à·’න්ගේ à·ƒà·à¶¶à·‘ වගකීම වන්නේ සමà·à¶¢ විෂමà¶à· à·„à·à¶šà·’à¶à·à¶šà·Š අවම කිරීම යි. නමුà¶à·Š පළමුවන à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යේ à¶œà·à¶§à¶½à·–à·€ අර්බුදයක් දක්ව෠වර්ධනය වී ඇà¶à·Šà¶à·š ඔවුන්ට මේ à·ƒà·à¶¶à·‘ උවමනà·à·€ නොමà·à¶à·’ නිස෠බව පෙනේ. මෙවà·à¶±à·Šà¶±à¶šà·Š නිර්මà·à¶«à¶º වීමට පසුබිම සකස් වී ඇà¶à·Šà¶à·š,
- අවිද්â€à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à·Šà¶š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š වර්ගීකරණය
- පහසුකම් බෙදීයà·à¶¸à·š අසමà¶à·”ලිà¶à¶à·à·€
- මà·à¶±à·€ සම්පà¶à·Š කළමනà·à¶šà¶»à¶«à¶ºà·š දුබලà¶à·
- à¶·à·žà¶à·’à¶š සම්පà¶à·Š බෙදීයà·à¶¸à·š විෂමà¶à·
- à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à¶à·Šà¶à·’ à¶šà·’â€à·Šâ€à¶»à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š නොකිරීම
- සුදුසුකම් à¶½à¶à·Š විදුහල්පà¶à·’වරුන් නොමà·à¶à·’කම
- අනවà·à·Šâ€à¶º දේà·à¶´à·à¶½à¶± මà·à¶¯à·’à·„à¶à·Šà·€à·“ම්
- නිලධà·à¶»à·’න්ගේ à¶…à¶šà·à¶»à·Šà¶ºà¶šà·Šà·‚මà¶à·à·€
- පොදු à·€à·à¶©à¶´à·’ළිවෙකට යà·à¶¸à·š අකමà·à¶à·Šà¶
- à¶œà·à¶§à¶½à·–à·€ දෙස දරුවන්ගේ දෘෂ්ටිකà·à¶«à¶ºà·™à¶±à·Š නොබà·à¶½à·“ම
- à¶´â€à·Šâ€à¶»à·à¶¯à·šà·à·“ය විෂමà¶à·
ආදී කරුණු à·„à·šà¶à·”වෙනි. 13 වන අණ්ඩුකâ€à·Šâ€à¶»à¶¸ ව්â€à¶ºà·€à·ƒà·Šà¶®à· සංà·à·à¶°à¶±à¶º සිදු කරන ලද්දේ සමà·à¶¢ à¶…à·ƒà·à¶°à·à¶»à¶«à¶º අවම කොට බලය බෙදà·à·„à·à¶»à·“ම සඳහ෠ය. ලංකà·à·€à·š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š පද්ධà¶à·’ය සම්බන්ධයෙන් වන පළමු à·„à· à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¶à¶½ කුල භේදය ඇà¶à·’ කෙළේ මෙම සංà·à·à¶°à¶± මගිනි. සමà·à¶¢ à¶…à·ƒà·à¶°à·à¶»à¶«à¶ºà¶§ පිළියම් ලෙස ඉදිරිà¶à·Š à¶šà·… ව්â€à¶ºà·€à·ƒà·Šà¶®à· සංà·à·à¶°à¶±à¶º මගින් පළමුවරට මෙරටට à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š සංකල්පය හඳුන්වà·à¶¯à·“මෙන් මෙම කුල භේදය ඇà¶à·’ කරන ලදි.
à¶‘à¶à·à¶±à·Š පටන් විදුහල්පà¶à·’වරු à¶…à¶à¶» ද, ගුරුවන් à¶…à¶à¶» ද, දරුවන් à¶…à¶à¶» ද, දෙමà·à¶´à·’යන් හ෠ආදි සිසුන් à¶…à¶à¶» ද මෙම කුල භේදය ලිය à·…à· à·€à·à¶©à·”à¶«à·’. නිලධà·à¶»à·’න්ගේ හ෠දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶œà·š ආà·à·’ර්වà·à¶¯à¶º මේ සඳහ෠නොමඳ à·€ à¶½à·à¶¶à·”à¶«à·’. රේඛීය අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶‚à·à¶º à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š ගොඩ à·€à·à¶©à·’à¶šà¶» à¶œà·à¶±à·“මට à·„à·’à¶à·”මà¶à·š à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶´à·à·ƒà¶½à·ŠÂ නම් à¶šà·… à¶…à¶à¶», මහ ඇමà¶à·’වරුන් à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š විà·à·à¶½ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š රේඛීය අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶‚à·à¶ºà·š à¶©à·à·„à·à¶œà·à¶±à·“මෙන් à¶»à·à·”à¶šà¶œà·à¶±à·“මට නොගà¶à·Š à¶à·à¶à¶šà·Š à¶±à·à¶. ලංක෠ඉà¶à·’à·„à·à·ƒà¶ºà·š පළමු à·€à¶à·à·€à¶§ සමහර à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š විදුහල්පà¶à·’වරු හ෠ගුරුවරු à¶šà¶½à·à¶´, කොට්ඨà·à· පමණක් නොව à¶´à·…à·à¶à·Š à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà¶šà·Šà·‚වරු ද නොසළක෠හà·à¶»à·“මේ à¶à¶à·Šà¶à·Šà·Šà·€à¶ºà¶šà·Š දක්ව෠à¶à¶½à·Šà¶½à·– වී යà·à¶¸ කිසිවෙකුටà¶à·Š නවà¶à·à¶½à·’ය නොහà·à¶šà·’ විය.
අනෙක් à¶…à¶à¶§ සම්පà¶à·Š බෙදීයà·à¶¸à·š අසමà¶à·”ලිà¶à¶à·à·€ ද වඩà·à¶à·Š à¶à·“à·€â€à·Šâ€à¶» කිරීමට මෙම ඊනිය෠ජà·à¶à·’à¶š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š සංකල්පය ඉවහල් විය. ජà·à¶à·’à¶š à¶´à·à·ƒà¶½à¶§ සියලූම පහසුකම් රේඛීය අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶‚à·à¶º මගින් à·ƒà·à¶´à¶ºà·”නු à¶…à¶à¶», à¶´à·…à·à¶à·Š සභ෠පà·à·ƒà¶½à·Š වලට කුඩම්මà·à¶œà·™ à·ƒà·à·…කිල්ල හිමි විය. මහ ඇමà¶à·’වරුන්ගේ ආà·à·’ර්වà·à¶¯à¶º දිනà·à¶œà¶à·Š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š නවà¶à¶¸ කුළ භේදයක් නිර්මà·à¶«à¶º කරමින් ජනපිâ€à·Šâ€à¶»à¶º à¶´à·à·ƒà¶½à·Š ලෙස වර්ග කෙරිණි. (වර්à¶à¶¸à·à¶±à¶ºà·š දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Š හ෠නිලධà·à¶»à·’න් මෙම ඊනිය෠වර්ගවà·à¶¯à·“ වචනය ම යොද෠ගනිමින් à¶ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶› පව෠නිකුà¶à·Š කරනු පෙනේ.*
à¶¢à·à¶à·’à¶š මට්ටමේ පහසුකම් සහිචපà·à·ƒà¶½ à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶´à·à·ƒà¶½ වූ à¶…à¶à¶», à¶´à·…à·à¶à·Š මට්ටමේ ඉහළ අනුගâ€à·Šâ€à¶»à·à·„කයන් සහිචපà·à·ƒà¶½ ජනපිâ€à·Šâ€à¶»à¶º à¶´à·à·ƒà¶½ විය. මේ දෙවර්ගයට ම දුප්පà¶à·Š හ෠නොසළක෠හà·à¶»à·“මට ලක් වූ ගම්බද à¶´à·à·ƒà¶½à·™à¶±à·Š වෙන් වී à¶šà·à¶´à·“ පෙනීම සඳහ෠වූ අර්ථපà¶à·’ දà·à¶ºà¶šà¶à·Šà·€à¶º à·ƒà·à¶´à¶ºà·“මෙන් ඉසුරුමà¶à·Š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š à¶»à·à·”කබල෠ගà·à¶±à·“මට සුභපà¶à¶±à·Šà¶±à¶±à·Š යනුවෙන් කොටසක් ද à¶¶à·’à·„à·’ විය. ඊට ම කොටස්කරුවන් ලෙස රට වට෠විසිරී සිටින ආදි à·à·’à·‚à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶±à·Š ද ඉසුරුමà¶à·Š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š වල ආරක්ෂà·à·€ හ෠සමෘද්ධිමà¶à·Šà¶·à·à·€à¶º à¶´à¶à· කඳවුරු à¶¶à·à¶³ à¶œà¶à·Šà·„. ගම්බද දුප්පà¶à·à¶œà·š à¶´à·à·ƒà¶½ ද à¶±à·à¶œà¶»à·’à¶š කුඩ෠පà·à·ƒà¶½ ද ලජ්ජà·à·€à·™à¶±à·Š à·„à·à¶šà·’à·…à·“, à¶±à·à¶à·’ à¶¶à·à¶»à·’ කමෙන් මිරිකී, නොසà·à·…කිල්ලෙන් හෙම්බà¶à·Š වී පද්ධà¶à·’යෙන් ගිලිහී යà·à¶¸à¶§ පටන් à¶œà¶à·Šà¶à·š ය. දුප්පà¶à·Šà¶šà¶¸à·’න් à¶‘à¶à·™à¶»à·€à·“මේ එකම මග ලෙස දුප්පà¶à·”න් à¶…à¶à¶» à¶´à·’à·…à·’à¶œà·à¶±à·“මට ලක් වූ à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º à¶½à·à¶¶à·“මේ වරපâ€à·Šâ€à¶»à·ƒà·à¶¯à¶ºÂ මෙම à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à¶º මගින් à¶à·€ à¶à·€à¶à·Š ඔවුන්ගෙන් ඈà¶à·Š කරන ලදි. අන්චදුප්පà¶à·”න්ගේ දරුවන් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š à·„à·à¶½à·“ ගිය à¶…à¶à¶», à¶´à·„à·… මධ්â€à¶ºà¶¸ පන්à¶à·’යට à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º දරà·à¶œà¶ නොහà·à¶šà·’ à·€à·à¶º බරක් විය. ඉහළ මධ්â€à¶ºà¶¸ පන්à¶à·’ය à¶à¶¸ à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶º à¶»à·à·”à¶šà¶œà·à¶±à·“මට මහà¶à·Š වෙහෙසක් à¶œà¶à·Š à¶…à¶à¶», ධනපà¶à·’ සුළුà¶à¶»à¶º ඉසුරුමà¶à·Š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š වේගයෙන් ආකâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à¶«à¶º කෙළේ ය. à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š දරුවන් සුපිරි à¶´à·à·ƒà¶½à¶šà¶§ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà·à¶±à·“මට නොහà·à¶šà·’ වූ ඉහළ à¶´à·à·…à·à¶±à·Šà¶à·’ය හ෠මà·à¶¯ පන්à¶à·’ය à¶Šà¶§ විකල්ප ලෙස à¶à¶¸ ධනය à·€à·à¶º කොට, à¶´â€à·Šâ€à¶»à·ƒà·’ද්ධ සුපුරි à¶´à·à·ƒà¶±à·Šà·€à¶½ ගුරුවරුන් හ෠දක්ෂ විදුහල්පà¶à·’වරුන් (බොහ෠විට විà·â€à·Šâ€à¶»à·à¶¸à·’à¶š* මිලයට ගනිමින් ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à·’à¶š පරමà·à¶»à·Šà¶®à¶ºà·™à¶±à·Š à¶¢à·à¶à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» à¶´à·à·ƒà¶½à·Š පිහිටුවන ලදි.
මෙම à¶à¶à·Šà·€à¶º à¶à·”à·… නව ආදà·à¶ºà¶¸à·Š මà·à¶»à·Šà¶œ à·„à· à¶»à·à·”කිය෠රà·à·à·’යක් ද à¶¶à·’à·„à·’ වී à¶à·’à¶¶à·š.  සමà·à¶¢à¶ºà·š මෙà¶à·™à¶šà·Š à¶´à·à·€à¶à·’ à·„à¶» හ෠වටිනà·à¶šà¶¸à·Š à¶…à¶à¶»à¶§ à¶…à·…à·”à¶à·Š සංකල්පයක් ද à¶‘à¶šà·Š වීය. ගම්බද à¶´à·à¶»à¶¸à·Šà¶´à¶»à·’à¶š දේපල විකුණ෠නගරයේ සුපිරි à¶´à·à·ƒà¶½à·Š අසල නිවà·à·ƒ හ෠දේපල මිලයට à¶œà·à¶±à·“ම, විවà·à·„යේ දී සුපිරි à¶´à·à·ƒà¶½à·Š අසල පදිංචි වූවන් කෙරෙහි à·€à·à¶©à·’ අවධà·à¶±à¶º යොමු කිරීම, සුපිරි à¶´à·à·ƒà¶½à·Š අසල ඉඩකඩම් හ෠දේපලවලට à¶…à¶°à·’à¶š මිලක් නියමවීම, විවà·à·„යට පෙර සිට ම දරුවන්ට සුදුසු à¶´à·à·ƒà¶½à¶šà·Š සෙවීම, à¶šà·–à¶§ ලේඛන සකස් කිරීම à¶»à·à·”කියà·à·€à¶šà·Š ලෙස හ෠අමà¶à¶» ආදà·à¶ºà¶¸à·Š මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶šà·Š ලෙස à¶´à·’à·…à·’à¶œà·à¶±à·“ම, à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š ළමුන් අනුන්ගේ දරුවන් ලෙස කුළවà·à¶¯à·Šà¶¯à·“ම, à¶šà·™à¶à¶»à¶¸à·Š à¶…à¶±à¶à·”රුදà·à¶ºà¶š වුවà¶à·Š à¶¢à·à¶à·’à¶š හ෠ජනපිâ€à·Šâ€à¶»à¶º à¶´à·à·ƒà¶½à·Š වලට à¶à¶¸ දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà·à¶±à·“ම සඳහ෠විවිධ à¶»à·à·”කියà·à·€à¶±à·Š à¶à·à¶»à· à¶œà·à¶±à·“ම, à¶…à¶à·“චසමà·à¶¢à¶º විසින් පිළිකුල් සහගචලෙස à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶šà·Šà·‚à·šà¶´ කරන ලද මුදල්, දේපල à·„à· à·à¶»à·“à¶» මà·à¶‚෠අල්ලස à¶´à·à·ƒà¶½à·Š වලට දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරව෠ගà·à¶±à·“මේ à¶‹à¶´à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶¸ ලෙස à¶·à·à·€à·’à¶à· කිරිම ආදී à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š වූ නව සංස්කෘà¶à·’යක් මෙම à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à¶º à¶à·”ළින් සමà·à¶¢à¶ºà·š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶à·’à·à·Šà¶¨à·à¶´à¶±à¶º කරන ලදි. මෙයට හොඳ ම නිදසුන නම්, මෑà¶à¶š දී à¶´â€à·Šâ€à¶»à·ƒà·’ද්ධියට à¶´à¶à·Š à¶šà·… අල්ලස් හ෠¥ෂණ විමර්à·à¶± කොමිෂන් සභ෠වà·à¶»à·Šà¶à·à·€à¶šà¶§ අනුව à·€à·à¶©à·’ ම අල්ලස්කරුවන් පිරිසක් සිටින්නේ à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± à¶šà·Šà·‚à·šà¶â€à·Šâ€à¶»à¶ºà·š à¶¶à·€ à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶šà·à·à¶ºà¶§ à¶´à¶à·Šà·€à·“ම ය.!
කල්යà¶à·Š ම පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කිරීමේ à¶à¶»à¶œà¶ºà·™à¶±à·Š à¶´à·„à·… මධ්â€à¶ºà¶¸ පන්à¶à·’ය විසි වී ගිය à¶…à¶à¶», පන්à¶à·’ වෛරය දරුවන්ගේ හදවà¶à·Š à¶à·”à·… ද දල්වමින් සුපිරි à¶´à·à·ƒà¶½à·Š සිහිනය පස්වන à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යේ à·à·’à·‚à·Šâ€à¶ºà¶à·Šà·€ පරීක්ෂණය දක්ව෠කල් දà·à¶¸à·“මට ඔවුන්ට සිදු වීය. මේ à¶à·”ළින් පෙර නොවූ විරූ ඉල්ලූමක් එම පරීක්ෂණයට ඇà¶à·’ වීමෙන් දරුව෠නොසළක෠හà·à¶» දෙමà·à¶´à·’ය à¶à¶»à¶œà¶º දෙස බල෠පâ€à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶± à¶´à¶â€à·Šâ€à¶» සකස් කිරීමේ à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶º දක්ව෠ම මෙය වර්ධනය වීය. මීට හොඳ ම නිදසුන 2008 වසරේ à·à·’à·‚à·Šâ€à¶ºà¶à·Šà·€ පරීක්ෂණ à¶´â€à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶± à¶´à¶â€à·Šâ€à¶»à¶º යි. (මෙය වෙනම à·ƒà·à¶šà¶ ්ඡු෠කළ යුà¶à·” à¶œà·à¶§à·…ුවකි.*
සමස්චඅධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± පද්ධà¶à·’යට ම නීà¶à·’යක් නොමà·à¶à·’ හෙයින් පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට සිසුන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà·à¶±à·“ම දිගින් දිගටම ම සිදු à¶šà·…à·š à¶ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶› මගිනි. අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± විද්â€à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š පසුබිම, දරුවà·à¶œà·š à¶šà·à¶ºà·’à¶š මà·à¶±à·ƒà·’à¶š à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶à·, දෙමà·à¶´à·’යන්ගේ පහසුව, à·ƒà·à¶¸à¶§ à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà¶šà·Š à¶½à·à¶¶à·“මේ මූලික අයිà¶à·’ය ආදී සියලූ à¶šà·à¶»à¶«à· ද, à¶à¶¸à¶±à·Šà¶§ ජනà¶à·à·€ වෙනුවෙන් à¶´à·à·€à¶»à·“ ඇà¶à·’ à¶»à·à¶¢à¶šà·à¶»à·’මය වගකීම ද අමà¶à¶š à¶šà·… කලින් à¶šà¶½ à¶´à·„à·… වූ නිලධà·à¶»à·’න් හ෠දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Š à¶…à¶à·Šà¶à¶±à·à¶¸à¶à·’à¶š රෙගුලà·à·ƒà·’ පනවමින් මෙම à¶ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶› සකස් à¶šà·…à·„. වà·à¶»à·Šà·‚à·’à¶šà·€ මෙම à¶ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶› නිකුà¶à·Š කිරීම අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶‚à·à¶ºà·šÂ à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¸à·”à¶› à¶šà·à¶»à·Šà¶ºà¶ºà¶šà·Š වූ à¶…à¶à¶», à¶’ සඳහ෠එක් à¶ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶›à¶ºà¶šà·Š සකස් à¶šà¶» à¶œà·à¶±à·“මට වසර විස්සක් à¶œà¶à·€à·“à¶à·Š අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶‚à·à¶ºà¶§ නොහà·à¶šà·’ විය.! 2007 à¶ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶›à¶º පුස්à¶à¶šà¶ºà¶šà·Š වූ à¶…à¶à¶», නිකුà¶à·Š කිරීමෙන් à¶…à¶±à¶à·”රුව මà·à·ƒ දෙකක් ඇà¶à·”à·…à¶ à·€à·à¶» කිහිපයක දීම සංà·à·à¶°à¶±à¶º කරන ලදි. අවසà·à¶±à¶ºà·š දී ද එය නිකුà¶à·Š කරන ලද්දේ පළමුවන à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට ළමුන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà·à¶±à·“ම සඳහ෠වන à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à¶à·Šà¶à·’ය ලෙස දක්වමිනි. (à¶‘à¶šà·“ à¶ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶›à¶ºà¶§ අනුව අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶‚à·à¶º à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à¶à·Šà¶à·’ සකස් කිරීමට ද අචගස෠à¶à·’à¶¶à·š.!* විවිධ පුද්ගල à¶šà¶«à·Šà¶©à·à¶ºà¶¸à·Š සහ à¶»à·à·”කියà·à·€à¶±à·Š සඳහ෠පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යේ ඉඩකඩ à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶à·’à·à¶à¶º වෙන් à¶šà·… à¶…à¶à¶», à¶’à·€à·à¶ºà·š à¶à·’à¶¶à·– පරස්පරà¶à·, à¶…à·ƒà·à¶°à·à¶»à¶« හ෠පුද්ගලික අභිමà¶à·à¶»à·Šà¶® හ෠මà·à¶±à·€ අයිà¶à·“න් අභිබව෠යà·à¶¸ à·„à·šà¶à·”වෙන් ඉà¶à·’à·„à·à·ƒà¶ºà·š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶®à¶¸à·€à¶»à¶§ à·à·Šâ€à¶»à·šà·‚්ඨà·à¶°à·’කරණය මූලික වී 2007 වසරේ පළමු වසරට සිසුන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà·à¶±à·“මේ à¶ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶›à¶º සකස් කෙරිණි.
à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶º මෙසේ වීමෙන් පළමු වසරට සිසුන් à¶œà·à¶±à·“ම à¶¢à·à¶à·’à¶š අර්බුදයක් සේ හුව෠දක්වන්නට බොහ෠අය පෙළà·à¶¹à·”à¶«à·” à¶…à¶à¶», ජනමà·à¶°à·Šâ€à¶º විසින් පළමු වසරට සිසුන් à¶œà·à¶±à·“ම පුවà¶à·Š මවන යන්à¶à¶»à¶ºà¶šà·Š බවට à¶´à¶à·Š කරන ලදි. නමුà¶à·Š, දේà·à¶´à·à¶½à¶± යà·à¶±à·Šà¶â€à·Šâ€à¶»à¶«à¶º දà·à¶š à¶à·”නක් à¶à·’ස්සේ මෙම à·à·à¶ නීය à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶§ à¶¶à¶½ ප෠ඇà¶à·’ පසුබිම් කරුණු වලට විසඳුම් ලබà·à¶¯à·“ම වෙනුවට à¶šà·…à·š à¶œà·à¶§à·…ුව à¶‹à¶œâ€à·Šâ€à¶» සමà·à¶¢ à¶´â€à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶±à¶ºà¶šà·Š බවට à¶´à¶à·Š කිරීම යි. à¶à¶¸à¶±à·Šà¶§ අවනචනොවන විදුහල්පà¶à·’වරුන්, à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà¶šà·Šà·‚වරුන්, ගුරුවරුන් වෙනුවට වෙනà¶à·Š අය à¶´à¶à·Š කිරීම ද, à¶´à·à·ƒà¶½à·Š සංවර්ධන සමිà¶à·’, ආදි à·à·’à·‚à·Šâ€à¶º සංගම් හරහ෠à¶à¶¸ à¶…à¶·à·’à¶½à·à·‚යන් ඉටු කරව෠ගà·à¶±à·“ම ද, දක්ව෠මෙකී à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶±à·Š වර්ධනය වීය.  නà·à¶œà¶»à·’à¶š සුපිරි à¶´à·à·ƒà¶½à·Š මෙසේ පිම්බෙද්දී à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à¶¸à·“ය කුඩ෠පà·à·ƒà¶½à·Š à·„à·à¶šà·’ලී පද්ධà¶à·’යෙන් වියà·à¶šà·“ ගියේ ය. ඒවà·à¶ºà·šà·Š විදුහල්පà¶à·’වරුන් හ෠ගුරුවරුන් අදක්ෂ. à¶…à¶šà·à¶»à·Šà¶ºà¶šà·Šà·‚ම හ෠පසුගà·à¶¸à·“ à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶§ ඇද à·€à·à¶§à·”à¶«à·’. දරුවà·à¶œà·š à¶…à¶à·Šâ€à¶ºà·€à·à·Šâ€à¶º මූලික à·ƒà·à¶´à¶ºà·”ම් වන, à¶´à·à¶±à·“ය ජලය, à·€à·à·ƒà·’කිලි, පෙළපොචපව෠නොලà·à¶¶à·“ යà·à¶¸à·™à¶±à·Š ඒව෠අන්චඅසරණයන්ගේ නවà·à¶à·à¶±à·Š බවට à¶´à¶à·Š වීය.
à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à¶¸à·“ය කුඩ෠පà·à·ƒà¶½à·Š à·€à·à·ƒà·“ යන්නේ යà·à¶ºà·’ හඬ à¶à¶½à¶± නිලධà·à¶»à·’න් හ෠දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Š à¶‘à·„à·’ à·ƒà·à¶¶à·‘ à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶º නොදකිà¶à·’. ගමේ à¶´à·à·ƒà¶½à¶§ කුඩම්මà·à¶œà·š à·ƒà·à·…කිලි දක්වමින් කිඹුල් කඳුළු හෙළà¶à·’. ජනපිâ€à·Šâ€à¶»à¶º à¶´à·à·ƒà¶½à·š සමà·à¶±à·Šà¶à¶» පන්à¶à·’ à·€à·à¶©à·’ කරන විට අවට ඇà¶à·’ කුඩ෠පà·à·ƒà¶½à·Š à·€à·à·ƒà·“
යන à¶¶à·€ à·€à¶à·Š ඔවුහු නොදකිà¶à·’. වනය දකින ගස් නොදකින මෙම පුද්ගලයන් නිස෠පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà·Šà¶«à·’යට සිසුන් à¶œà·à¶±à·“ම à¶¢à·à¶à·’à¶š අර්බුදයක් වීම à·€à·à·…à·à¶šà·Šà·€à·’ය නොහà·à¶šà·’ ය.
ජන à¶à¶«à¶à·Šà·€à¶º අනුව à¶´à·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ සමà·à¶±à·Šà¶à¶» පන්à¶à·’ à¶à·“රණය වන්නේ නම් කොලඹ නගර මධ්â€à¶ºà¶ºà·š à¶´à·’à·„à·’à¶§à·’ සමහර සුපිරි à¶´à·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’ය සඳහ෠පන්à¶à·’යක් à¶´à·à·€à·à¶à·Šà·€à·“ම ද දුෂ්කර වනු ඇà¶. එබà·à·€à·’නි, à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ විසින් නව à¶´à·à·ƒà¶½à·Š වර්ගීකරණයක් කළයුà¶à·” බවට 2007 වසරේ දී යà·à¶¢à¶±à· කරන ලද්දේ. ඒ අනුව, à¶´â€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’à¶š à¶´à·à·ƒà¶½ උසස් à¶´à·à·ƒà¶½à·™à¶±à·Š වෙන් à¶šà·… යුà¶à·” à¶…à¶à¶», හයවන à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යෙන් ද්විà¶à·“යික à¶´à·à·ƒà¶½ ඇරඹේ. පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’à¶š à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà¶´à¶±à¶º මිà·â€à·Šâ€à¶» විය යුà¶à·” à¶…à¶à¶», එය වෙන ම විදුහල්පà¶à·’වරයෙකු යටà¶à·š à¶´à·à¶½à¶±à¶º විය යුà¶à·” ය. එවà·à¶±à·’ à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶œà¶à·’à·à·“ලි à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à¶à·Šà¶à·’යක් à¶šà·’â€à·Šâ€à¶»à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š කිරීමට නම්, ආà¶à·Šà¶¸ à·à¶šà·Šà¶à·’යක් හ෠ධෛර්යයක් සහිචදේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Š හ෠නිලධà·à¶»à·’න් පද්ධà¶à·’යට à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º ය. එවà·à¶±à·’ දà·à¶©à·’ à¶à·“රණයකින් පමණි, මෙම à¶´à·Šâ€à¶»à·à¶©à·à·€ ජයගචහà·à¶šà·Šà¶šà·š.
මෙහි ඇà¶à·’ මිථ්â€à¶ºà·à·€ à¶´à·à·„à·à¶¯à·’à·…à·’ කරගà·à¶±à·“ම à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ 2008 වසර සඳහ෠පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට ළමුන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà·à¶±à·“ම à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ බස්නà·à·„à·’à¶» à¶´à·…à·à¶à·š à¶´â€à·Šâ€à¶»à·ƒà·’ද්ධ හ෠ජනපිâ€à·Šâ€à¶»à¶º à¶´à·à·ƒà¶½à·Š කිහිපයකට à¶½à·à¶¶à·”à¶«à·” අයදුම්පà¶à·Š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà¶±à·Š à·„à· à¶´à·à·ƒà¶½à·š ඇà¶à·’ සමà·à¶±à·Šà¶à¶» පන්à¶à·’ à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶º පහචදක්වමු.
à¶´à·à·ƒà¶½à·š නම අයදුම්පà¶à·Š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºÂ   සමà·à¶±à·Šà¶à¶» පන්à¶à·’ ඇà¶à·”à·…à¶à·Šà¶šà¶»à¶œà¶à·Š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶º
à¶žà·“.එස්.සේනà·à¶±à·à¶ºà¶š ම.වි., කොළඹ   2980    7   280
ධර්මපà·à¶½ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, පන්නිපිටිය          2343    6   240
ආනන්ද විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, කොළඹ                  2196    6   240
අනුල෠විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, නුගේගොඩ          1906    6   240
à¶±à·à¶½à¶±à·Šà¶¯à· විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, කොළඹ          1803    5   200
විà·à·à¶›à· විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, කොළඹ                  1788    5   200
කොළඹ à¶»à·à¶¢à¶šà·“ය විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºÂ                  1750 10   400
සංà¶à¶¸à·’à¶à·Šà¶à· à¶¶à·.ම.වි., කොළඹ 10          1520    7   280
සිරිමà·à·€à· à¶¶à¶«à·Šà¶©à·à¶»à¶±à·à¶ºà¶š ම. වි.          1406    4   160
à¶à¶šà·Šà·‚ිල෠පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’à¶š විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, හොරණ   1322    9   360
à¶à¶»à·Šà·ƒà·Šà¶§à¶±à·Š විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, කොළඹ          1200    3   120
වේල්ස් කුමර විදුහල, මොරටුව          1097    6   240
සමුද්â€à¶»à¶¯à·šà·€à·’ à¶¶à·.ම.වි., නුගේගොඩ          1020    5   200
මහනà·à¶¸ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, කොළඹ                  848    5   200
මුස්ලිම් à¶šà·à¶±à·Šà¶à· විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, කොළඹ   596    5   200
à¶šà·…à·”à¶à¶» à¶¶à·à¶½à·’ක෠මහ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºÂ          592    5   200
හින්දු විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º, කොළඹ                  528    6   240
ලින්ඞ්සේ à¶¶à·à¶½à·’à¶šà· , කොළඹ          376    3   120
à¶»à·à¶¸à¶±à·à¶¯à¶±à·Š හින්දු à¶šà·à¶±à·Šà¶à· වි., කොළඹ   304    3   120
ඉහචසංඛ්â€à¶ºà· ලේඛන ස්වල්යෙන් පෙනේනේ කොළඹ ජන à¶à¶«à¶à·Šà·€à¶ºà·š à·ƒà·à¶¶à·‘ ස්වරූපය ද? මෙහි දà·à¶šà·Šà·€à·™à¶± සමහර à¶´à·à·ƒà¶½à·Š අවට ඇà¶à·Šà¶à·š à¶šà·“â€à·Šâ€à¶»à¶©à·à¶‚ගණ, රජයේ ගොඩනà·à¶œà·’ලි, පොලිස් ස්ථà·à¶±, විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½, කර්මà·à¶±à·Šà¶ à·à·à¶½à·, උද්â€à¶ºà·à¶± හ෠වෙළඳසà·à¶½à·Š ආදිය යි. නමුà¶à·Š à¶½à·à¶¶à·“ ඇà¶à·’ අයදුම්පà¶à·Š සංඛ්â€à¶ºà·à·€à·™à¶±à·Š පෙනෙන්නේ ලංකà·à·€à·š à·€à·à¶©à·’ ම à·ƒà·à¶µà¶½à·Šâ€à¶ºà¶à· අනුපà·à¶à¶º ඇà¶à·Šà¶à·š කොළඹ නගර මධ්â€à¶ºà¶ºà·š à¶¶à·€ ය. පුදුමය නම් සෑම වසරක ම à¶´à·à·„à·š මෙම බොහ෠නිවà·à·ƒà·’යන් අදà·à·… à¶´à·à·ƒà¶½à·š පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරවීම යි.
ඉහචසංඛ්â€à¶ºà· ලේඛනයේ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරවà·à¶œà¶à·Š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶º ලෙස දක්ව෠ඇà¶à·Šà¶à·š පන්à¶à·’යකට ළමුන් 40 à¶¶à·à¶œà·’න් à¶œà¶à¶ºà·”à¶à·” ය යන අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶‚෠නියà·à¶œà¶ºà¶§ අනුව ගණනය කරන ලද à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶º යි. නමුà¶à·Š, ලේඛනයේ ඇà¶à·’ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š දෙකක à·„à·à¶» අනෙකුà¶à·Š සියලූ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š වල à¶‘à¶šà·Š පන්à¶à·’යක ළමුන් 50 à¶šà¶§ ආසන්න සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š සිටිà¶à·’. ඒ, බලධà·à¶»à·’න්ගේ හ෠දේà·à¶´à·à¶½à¶±à¶¥à¶ºà·’න්ගේ ලිපි වලට පින්සිදු වන්නට ය.!
මෙයින් පෙනීයන්නේ ලංකà·à·€à·š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š ප්දධà¶à·’යට බරව෠රà·à¶œ ලක්ෂණ à¶´à·„à·… වී ඇà¶à·’ à¶¶à·€ නොවේ ද? ඉදිමුණු බරව෠කකුල දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶§Â හ෠නිලධà·à¶»à·’න්ට පෙනී ඇà¶à·Šà¶à·š à¶´à·à·‚ණය නිස෠මහà¶à·Š වු කකුලක් ලෙස ය. අනෙක් අවයව වල දුබලà¶à·à·€ ඔවුන් දකින්නේ දෙමà·à¶´à·’යන්ගේ වරදක් ලෙස මිස ඔවුන්ගේ හ෠සමà·à¶¢ à¶…à·ƒà·à¶°à·à¶»à¶«à¶ºà·š කොටසක් ලෙස නොවේ.
මෙම à¶…à·ƒà·à¶°à·à¶»à¶« à·„à· à¶…à¶à·à¶à·Šà·€à·’à¶š සවභà·à·€à¶º නිස෠පà·à·ƒà¶½à·Š පද්ධà¶à·’ය à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶¸ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à¶ºà·™à¶±à·Š සෑම à¶…à¶à·’න් ම පිරිහෙමින් à¶´à·€à¶à·’à¶± à¶¶à·€ සමà·à¶¢à¶ºà¶§ නොරහසකි. එය රහසක් වන්නේ දෑස නොපෙනෙන නිලධà·à¶»à·’න්ට හ෠දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶§ පමණි. මෙම à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶§ වහ෠වහ෠පිළියම් නොයෙදුව à·„à·œà¶à·Š, 1991 à¶‘à·…à·’ දà·à¶šà·Šà·€à·– à¶à¶»à·”ණයන් à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ ජනà·à¶°à·’à¶´à¶à·’ කොමිෂන් සභ෠වà·à¶»à·Šà¶à·à·€à·š දà·à¶šà·Šà·€à·™à¶± à¶Šà·…à¶Ÿ à¶šà·à¶»à·à·”ල්ලට මුහුණදීමට à¶…à¶´à¶§ සිදුවනු ඇà¶. එසේ නොවීමට නම්, à¶œà·à¶§à·…à·” දකින දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Š, නිලධà·à¶»à·’න් වෙනුවට à¶œà·à¶§à·…à·” දෙස බලන, ඒව෠විà·à·Šà¶½à·šà·‚ණය කොට à¶à·à¶»à·Šà¶šà·’à¶š විසඳුම් යà·à¶¢à¶±à· කරන දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Š හ෠නිලධà·à¶»à·’න් රටට à¶…à¶à·Šâ€à¶ºà·à·€à·à·Šâ€à¶º ය. පà·à·…à·à¶³ සිටින විවිධ à¶´à·à¶§ à¶šà¶«à·Šà¶±à·à¶©à·’ ඉවචල෠පද්ධà¶à·’ය දෙස සංවර්ධනà·à¶à·Šà¶¸à¶šà·€ විමර්ෂණà·à¶šà·Šà·‚ිය යොමු à¶šà·… à·„à·à¶šà·’ à¶‘à·€à·à¶±à·’ මà·à¶±à·€ à·„à·’à¶à·€à·à¶¯à·“ à·ƒà¶à·Šà¶´à·”රුෂයන් හෙට දවසේ බිහිවන දරුවන්ගේ à¶…à¶±à·à¶œà¶à¶º යහපà¶à·Š කරනු ඇà¶. කුංකුණà·à·€à·š හිමියන්ගේ සුපâ€à·Šâ€à¶»à·ƒà·’ද්ධ කවියක කොටසකින් මෙම ලිපිය අවසන් කිරීම යෙහෙකà·à¶ºà·’ මට සිà¶à·š.
අනේ කූඹින්නේ - à¶à·œà¶´à¶§à¶à·Š රජෙක් ඉන්නේ
à¶…à¶´à¶§ à¶±à·à¶ ඉන්නේ - ඒ නිසà·à·€à·™à¶±à·’ à¶…à¶´ à¶à·à·€à·™à¶±à·Šà¶±à·š
එස්.එම්.ආරියරà¶à·Šà¶± ද අල්විස්,
සහකà·à¶» ලේකම්,
à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà¶´à¶± කොමිෂන් සභà·à·€.
(මෙම ලිපියේ අන්à¶à¶»à·Šà¶œà¶à¶º ලේඛකයà·à¶œà·š පුද්ගලික අදහස් වන à¶…à¶à¶», ඒව෠කිසිසේà¶à·Š ම à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± කොමිෂන් සභà·à·€à·š අදහස් නොවන à¶¶à·€ à·ƒà·à·…කිය යුà¶à·” ය.*