By Ariyarathna De Alwis
The Pasala – February Volume
පූර්ව නිදහස් යුගයේ ලංකà·à·€à·š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à¶º සම්පූර්ණයෙන් ම à¶´à·à·„à·š à¶´à·à·€à·à¶à·’යේ පෞද්ගලික à¶´à·à·ƒà¶½à·Š ලෙස à¶¶à·€ à¶…à¶´à·’ දනිමු. එම මිල à¶…à¶°à·’à¶š à·„à· à¶´à·…à·à¶±à·Šà¶à·’යකට පමණක සීම෠වු à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ගමේ ගොඬේ අහිංසක Â¥ දරුවන්ට ලබà·à¶¯à·“මේ අරමුණෙන් සී. à¶©à¶¶à·Š. à¶©à¶¶à·Š. කන්නන්ගර à·â€à·Šâ€à¶»à·“මà¶à·à¶«à¶±à·Š විසින් නිදහස් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± පනචගෙන෠බව ද à¶…à¶´à·’ දනිමු. එම යුගයේ විවධ සමිà¶à·’ සමà·à¶œà¶¸à·Š හ෠ආගමික සිද්ධස්ථà·à¶± මුල් වී à¶´à·à·ƒà¶½à·Š à¶à¶±à·€à· රජයට à¶·à·à¶»à¶¯à·”න් à¶¶à·€ ඔබ ද දන්න෠කරුණකි’ à¶‘à·€à·à¶±à·’ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š රජයට පවර෠දීමේ දී à¶‘à¶šà·“ සංවිධà·à¶± විසින් පනවන ලද විවිධ කොන්දේසි සහිà¶à·€ ම එම à¶´à·à·ƒà¶½à·Š රජයට පවර෠ගන්න෠ලදී’ උදà·à·„රණ ලෙස†විදුහල්පà¶à·’වරය෠à¶à¶¸ ආගමික à¶±à·à¶ºà¶šà¶ºà·™à¶šà·”වීම†à¶à¶¸ ආගමට අයà¶à·Š දරුවන් à¶¶à·„à·”à¶à¶»à¶ºà¶šà·Š වියයුà¶à·” බව†à¶à¶¸ ආගමිකයන්ගේ දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà¶à·Š පසු පමණක් අනෙකුà¶à·Š දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà¶à¶ºà·”à¶à·” බව†පâ€à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± ආගම à¶à¶¸ ආගම වියයුà¶à·” à¶¶à·€ ආදී කොන්දේසි සහිà¶à·€ රජයට පවරණ ලද à¶´à·à·ƒà¶½à·Š à¶»à·à·à·’යක් දà·à¶±à¶§ ද පද්ධà¶à·’යේ à¶´à·€à¶à·“’
à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà·š à·ƒà·à¶¶à·‘ අර්බුදය පර්දà·à·€ නොවුණà¶à·Šâ€ මේ à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶±à·Š à¶à·”à·… ද à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à·’à¶š නොවූ සමà·à¶¢ à¶´â€à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶±à¶ºà¶šà·Š ගොනු වී à¶à·’බේ’ à¶‘à¶¶à·à·€à·’න් à¶‹à¶´à·à¶½à·’ මහà¶à·à¶§ වගකීමෙන් යුà¶à·”à·€ කිවයුà¶à·Šà¶à¶šà·Š à¶à·’බේ’ එනම්†à¶à·€à¶¸à¶à·Š à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à¶…à¶à·’ à¶¶à·„à·”à¶à¶» පිරිසක් බෞද්ධයන් වන à¶¶à·€à¶à·Šâ€ ඔවුන්ට ඇà¶à·Šà¶à·š ඉà¶à· ස්වල්ප වූ බෞද්ධ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà¶šà·Š à¶¶à·€à¶à·Š ය’ මූලිකව ම ආගමික පදනම මචපà·à·ƒà¶½à·Š වෙන්කිරීම සම්බන්ධයෙන් මගේ පෞද්ගලික මà¶à¶ºà¶§ මෙම අදහස à¶´à¶§à·„à·à¶±à·’ වුවà¶à·Šâ€ යථà·à¶»à·Šà¶®à¶ºà¶§ මුහුණ දිමට à¶…à¶´à¶§ සිදු වේ’
ඉහළ ඉල්ලූමක් සහිච(බම්බලපිටිය මුුස්ලිම් à¶¶à·à¶½à·’à¶šà·’ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º à·€à·à¶±à·’* මුස්ලිම් à¶´à·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½à¶§ හින්දු ආගම අදහන à·„à· à¶šà¶à·à¶½à·’à¶š ආගම අදහන ද්â€à¶»à·€à·’à¶© à¶¢à·à¶à·’à¶š දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š à¶šà¶» නොගනී’ එසේ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගන්න෠පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ ද්â€à¶»à·€à·’à¶© දරුවන්ට පර්දà·à·€ හ෠සල්වà·à¶»à·’ය ඇඳීමට සිදු වේ’ à¶…à¶´ විසින් හුදෙකල෠කරන ලද එම ද්â€à¶»à·€à·’à¶© දරුවන් වෙනුවෙන් à¶šà¶à· කරන්නේ කව් ද?
à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± අමà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶‚à·à¶ºà·š à¶ à¶šâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶› උපුට෠දක්වමින් à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š දරුවන් ද à¶¶à·™?ද්ධ à¶´à·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½à¶§ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගන්න෠මෙන් නඩු මගට බසින සමහරු à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š à¶´à·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½à¶§ අන්â€à¶ºà·à¶œà¶¸à·’à¶š දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š à¶šà·à¶» නොගනිà¶à·’’ එසේ කරන්නේ නම්†එම දරුවන්ට විවිධ කොන්දේසි පනවà¶à·’’
මීට වසර විසි à¶´à·„à¶šà¶§ පෙර සියයට සියයක් ම බෞද්ධ දරුවන් සිටි à¶´à·à·ƒà¶½à·Š අද මිà·â€à·Šâ€à¶» ආගමික à¶´à·à·ƒà¶½à·Š වී à¶à·’බේ’ නමුà¶à·Šâ€ දà·à¶©à·’ ආගමික වටපිටà·à·€à¶šà·Š සහිචවෙනà¶à·Š à¶´à·à·ƒà¶½à·Š à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š ආගමික අනන්â€à¶ºà¶à·à·€ à¶»à·à·”à¶š ගනිමින් à¶à·€à¶¸à¶à·Š යෙහෙන් à·€à·à¶¢à¶¹à·šâ€™ එසේ නම්†එයින් à·„à·à·™à¶Ÿà¶±à·Šà¶±à·š බෞද්ධ දරුවන්ට පමණක් ආගමික සහජීවනය à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º à¶¶à·€ ද? à¶±à·à¶à·Šà¶±à¶¸à·Š බෞද්ධ සංස්කෘà¶à·’à¶š à·ƒà·à¶» ධර්ම පසුබිමක සිට à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º à¶½à·à¶¶à·“ම à¶…à¶šà·à¶´ à¶¶à·€ ද?
ඇෆ්ගනිස්ථà·à¶±à¶º à·„à· à¶´à·à¶šà·’ස්à¶à·à¶±à¶º මෙන් à¶´à·à·ƒà¶½à·Š ගිණි à¶à·à¶¶à·“මට අන්à¶à·€à·à¶¯à·“න්ට ඉඩ නොà¶à·à¶¶à·“ම අද à¶…à¶´à·š වගකීම යි’ à¶¢à·à¶à·’à¶š යුà¶à·”කම යි’ බෞද්ධයන් à¶à¶»à¶¸à·Š ආගමික සහජීවනය අගය කරන කිසිදු à¶¢à·à¶à·’යක් ලොවේ à¶±à·à¶â€™ එසේ වුවà¶à·Š වෙනà¶à·Š ආගමිකයන්ගේ à¶‹à¶à·Šà·ƒà·à·„ය සමà·à¶¢à¶ºà·š ඇà¶à·’ සියළු ආගමික මà¶à·’මà¶à·à¶±à·Šà¶à¶» හ෠මූල ධර්ම à¶¶à·™?ද්ධ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š වලට රිංගව෠එම à¶´à·à·ƒà¶½à·Š à¶à·”à·… අනවà·à·Šâ€à¶º à¶œà·à¶§à·…à·” මà¶à·” කිරීමට යි’ à¶à¶¸ à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š à¶´à·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ දරුවන් නිදහසේ à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලබද්දී බෞද්ධ à¶´à·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ දරුවන් වීදි à¶¶à·à·ƒ අරගල කරන à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶§ à¶´à¶à·Š කිරීමà¶à·Šâ€ à¶’ à¶à·”ළින් සූක්ෂම ලෙස à¶¢à·à¶à·’යේ à¶…à¶±à·à¶œà¶à¶º අඳුරු කිරීමà¶à·Š à·„à·à¶» වෙනà¶à·Š පරමà·à¶»à·Šà¶®à¶ºà¶šà·Š ඔවුන්ට à¶±à·à¶â€™
à¶…à¶´ à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± බලධà·à¶»à·“න් දà·à¶±à·”à·€à¶à·Š à¶šà·… යුà¶à·Šà¶à·š à¶à¶¸ à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š ආගමික පරිසරයන් à¶à·”à·… ඇà¶à·’ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š à¶¶à·à¶°à·à·€à¶šà·’න් à¶à·œà¶»à·€ මුල් ස්වභà·à·€à¶ºà·™à¶±à·Š ම à¶´à·€à¶à·Šà·€à·à¶œà·™à¶± යෑමට à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º පරිසරය සකස් කරන දෙන ලෙසයි’ එය බෞද්ධයන්ට පමණක් නොව අනෙකුà¶à·Š ආගමිකයන්ට ද සහනයකි’
à¶´à·à·ƒà¶½à·Š දරුවන්ට පොදු ඇඳුමක් රජය විසින් නියම කොට à¶à·’බිය දී මුස්ලිම් à¶œà·à·„à·à¶«à·” දරුවන්ට පර්දà·à·€ ඉල්ල෠සිටියේ ඔවුන් ම ය’ මුස්ලිම් à¶œà·à·„à·à¶«à·” දරුවන්ගේ පර්දà·à·€ හ෠පිරිමි දරුවන්ගේ හිස් à·€à·à·ƒà·”ම ඔවුන්ගේ ආගමික අනන්â€à¶ºà¶à·à·€à·š සළකුණක් සේ ද à·ƒà·à·…කේ’ වෙනà¶à·Š කිසිදු ආගමක à¶‘à·€à·à¶±à·’ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š දරුවන් à¶à·”ළින් විද්â€à¶ºà·à¶¸à·à¶± වන සංකේචකිසිවක් නොමà·à¶â€™ මේ භයà·à¶±à¶š à¶…à¶±à·à¶œà¶ පෙරනිමිà¶à·Šà¶à¶šà·’’ දහස් ගණනක් දරුවන් à¶…à¶à¶» පර්දà·à·€à·™à¶±à·Š à·ƒà·à¶»à·ƒà·”නු දරුවන් à¶šà·’à·„à·’à¶´ දෙනෙකු සිටින විට ඔවුන් à¶šà·à¶´à·“ පෙනේ’ ඇඳුම නිස෠ම ඔවුන් අපහසුà¶à·à·€à¶±à·Šà¶§ ලක් වේ’ à¶´à·à·ƒà¶½à·š ඇà¶à·’වන à¶œà·à¶§à·…à·” සමà·à¶¢à¶ºà¶§ à¶šà·à¶±à·Šà¶¯à·”වීමෙන් à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶œà·à¶§à·…à·” දක්ව෠ඒව෠වර්ධනයවීම à·€à·à·…à·à¶šà·Šà·€à·’ය නොහà·à¶šà·’ ය’ ඔවුන්ට එම සළකුණු සහිà¶à·€ ම නිදහසේ à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º à¶½à·à¶¶à·“මට à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º වන්නේ නම් à¶’ සඳහ෠ම වූ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š සකස් වී à¶à·’බේ’ à¶’à·€à·à¶ºà·š එම à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶ºà¶±à·Š à¶´à·€à¶à·Šà·€à·à¶œà·™à¶± යà·à¶¸à¶§ à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º වටපිටà·à·€ ද රජය විසින් සකස් කොට à¶à·’බේ’
ම෠දන්න෠à¶à¶»à¶¸à¶§ à¶¶à·™?ද්ධ දෙමà·à¶´à·’යන් à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š දරුවන් වෙනà¶à·Š ආගමික à¶´à·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½à¶§ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කොට මෙවà·à¶±à·’ අර්බුද ඇà¶à·’කොට à¶±à·à¶â€™ à¶‘à¶¶à·à·€à·’න්†ආගමික à·„à· à·ƒà·à¶¸à·à¶¢à·’à¶š à¶œà·à¶§à·…à·” à¶´à·à·ƒà¶½à·Š පද්ධà¶à·’යට රිංගවීම à¶¢à·à¶à·’යක් ලෙස සමගියෙන් සිටීමට වෙර දරන මේ මොහොà¶à·š à·€à·à¶©à·’හිටියන් ලෙස à¶…à¶´ නොකළ යුà¶à·” ය’
මුස්ලිම් à¶¶à·„à·”à¶à¶»à¶ºà¶šà·Š සහිචපâ€à·Šâ€à¶»à¶¯à·šà·à·€à¶½ මුස්ලිම් à¶´à·à·ƒà¶½à·š පිහිටුව෠ඇà¶à·’ à¶…à¶à¶»â€ à¶‘à·€à·à¶±à·’ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š නොමà·à¶à·’ වටපිටà·à·€à¶š ජන ගණà¶à·Šà·€à¶º අනුව à¶‘à·€à·à¶±à·’ à¶´à·à·ƒà¶½à·Š පිහිටුවීම රජයේ වගකීමකි’ එසේ නොමà·à¶à·’à·€ වෙනà¶à·Š සමà·à¶¢ à¶´â€à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶± ඇà¶à·’ කිරීමට අනුබල දීම දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶œà·š à¶šà·à¶»à·Šà¶ºà¶º නොවේ’
ම෠දන්න෠à¶à¶»à¶¸à·’න් දියුණු යà·à¶ºà·’ කියන à¶¶à¶§à·„à·’à¶» à¶½à·à¶šà¶ºà·š à¶´à·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ පව෠ආගමික සළකුණු à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¯à¶»à·Šà·à¶«à¶º කිරීම à¶à·„නම් වේ’ එසේ ම†බොහ෠රටවල ආගම විෂයය ද à¶´à·à·ƒà¶½à·Š පද්ධà¶à·’යෙන් à¶¶à·à·„ිරව ඉගà·à¶±à·Šà·€à·šâ€™ à¶…à¶´à·š à¶¢à·à¶à·’à¶š à¶œà·à¶§à·…à·” විසඳීමට මà·à¶¯à·’à·„à¶à·Š වන†ආධà·à¶» උපදෙස් සපයන රටවල à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€à¶º එසේ නම්†අපට ද ඔවුන් අනුගමනය à¶šà·… à·„à·à¶šà·’ ය’ නමුà¶à·Šâ€ à·ƒà·à¶¸ à¶šà·à¶šà·Šà¶šà¶±à·Šà¶§ à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º වන්නේ à¶œà·à¶§à·”මකි’ ඔවුන්ට ආවඩන à¶…à¶´à·š මà·à¶±à·€ හිමිකම් ඩොලර් à¶šà·à¶šà·Šà¶šà¶±à·Šà¶§ ද à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà·€ ඇà¶à·Šà¶à·š à¶…à¶´à·š අහිංසක Â¥ දරුවන් හ෠දෙමà·à¶´à·’යන් à¶œà·à¶§à·”මකට පොළඹව෠à¶à¶¸ ඊණිය෠අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€ ඉටු කරව෠ගà·à¶±à·“ම යි’ මගේ à¶´à·ž?ද්ගලික මà¶à¶º නම්†අපේ à¶‹à¶´à·à¶½à·’ චන්ද්â€à¶»à·ƒà·’රි මහà¶à· ද නොදà·à¶±à·”à·€à¶à·Šà·€ ම à¶‘à¶šà·“ ඊණිය෠අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€ වෙනුවෙන් පෙනී සිටින à¶¶à·€ යි’
(මෙහි දà·à¶šà·Šà·€à·™à¶±à·Šà¶±à·š ලේඛකයà·à¶œà·š පෞද්ගලික අදහස් මිස†ජà·à¶à·’à¶š à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± කොමිෂන් සභà·à·€à·š අදහස් නොවේ’*