(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š කà·à¶½à¶º à¶à·”ල  “අද” පà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/ප්â€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් ලෙස එක් කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± ලà·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â http://www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න. )
 à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š ගුවන්සේව෠ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶º à¶à·”ල ඉදිරි කà·à¶½à¶º à¶à·”ලදී සà·à¶½à¶šà·’ය යුà¶à·” සංවර්ධනයක් බලà·à¶´à·œà¶»à·œà¶à·Šà¶à·” විය à·„à·à¶š. වà·à¶»à·Šà¶à·à·€à·“ ඇà¶à·’ අන්දමට, 2012 වසරේ සංචà·à¶»à¶šà¶ºà·’න් මිලියනයක් මෙරටට පà·à¶¸à·’ණ à¶à·’බේ. 2013 වර්ෂයේදී මෙම සංඛ්â€à¶ºà·à·€ à¶à·€à¶¯à·”රටà¶à·Š ඉහල යනු ඇà¶. 2013 වසරේදී à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€ ඉහලම සංචà·à¶»à¶ºà¶šà·Š ගමනà·à¶±à·Šà¶à¶ºà¶šà·Š වනු ඇà¶à·’ බවටද ජනප්â€à¶»à·’ය සංචà·à¶»à¶š මගපෙන්වීâ€à¶¸à·š වෙබ් අඩවියක් වන ‘Lonely Planet’  විසින් අනà·à·€à·à¶šà·’ පලකර à¶à·’බේ. දිවයිනක් වන à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š සෑම සංචà·à¶»à¶š ආගමනයක්ම ගුවන් මගින් සිදුවන හෙයින් සංචà·à¶»à¶š කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶ºà·š සංවර්ධනය නිà¶à·à¶à·’න්ම ගුවන් ගමන් ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š දියුණුව ඇà¶à·’ කරවයි.
ගුවන් ගමන් ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පවà¶à·’න වෘà¶à·Šà¶à·“න්  මොනවà·à¶¯?
ගුවන් ගමන් ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶º යයි කී පමණින් මෙහි පවà¶à·’න්නේ ගුවන් යà·à¶±à·à·€à¶½à¶§ සම්බන්ධ රà·à¶šà·’ය෠පමණක් යà·à¶ºà·’ à·„à·â€à¶Ÿà·™à¶± නමුà¶à·Š ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶º ඊට වඩ෠පුළුල් පරà·à·ƒà¶ºà¶šà·Š පුර෠විහිදී යන්නකි. ගුවන් ගමනක් සම්පූර්ණ කරගà·à¶±à·“ම උදෙස෠අවà·à·Šâ€à¶º වන සේවà·à·€à¶±à·Š අà¶à¶» ගුවන් යà·à¶±à· නඩà¶à·Šà¶à·” ඉංජිනේරුවන් සහ කà·à¶»à·Šà¶¸à·’ක à·à·’ල්පීන්, ගුවන් ගමන් පà·à¶½à¶šà·€à¶»à·”න්, ගුවන් නියමුවන්, ගිනි සහ ආරක්ෂක සේව෠සේවකයින් ඇà¶à·”ලà¶à·Šà·€à·š. ඒ සමගම මගිය෠ගුවන් ගà¶à·€à¶± à¶à·”රු ගුවන් à¶à·œà¶§à·”පලවල ඔහුට අවà·à·Šâ€à¶º සහà·à¶ºà¶ºà¶±à·Š සපයන බිම් සේවක මඩුල්ල ද (ground crew) ගුවන් යà·à¶±à¶º à¶à·”ලදී අවà·à·Šâ€à¶º සේව෠සà·à¶´à¶ºà·”ම් කරන කුටි සේව෠මඩුල්ල ද (cabin crew) ද මෙම ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š à¶à·€à¶à·Š සේව෠සමූහයක් නිරූපණය කරà¶à·’. එපමණක් නොව ගමන සඳහ෠අවà·à·Šâ€à¶º ටිකට් පà¶à·Š වෙන්කරගà·à¶±à·“ම ආදී කà·à¶»à·Šà¶ºà¶ºà¶±à·Šà·„ිදී සේව෠සපයන කà·à¶»à·Šà¶ºà¶¸à¶«à·Šà¶©à¶½ ද ගුවන් ගමන් ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·šà¶¸ කොටසකි. ගුවන් මගියකු කිසියම් රටකට ගොඩබà·à·ƒà·“මේ අනිවà·à¶»à·Šà¶º කොටසක් වන ආගමන විගමන සහ රේගු කටයුà¶à·” සිදු කෙරෙනුයේ ඒ සඳහ෠පවà¶à·’න රජයේ ආයà¶à¶± විසිනි.
මේ අංà·à¶ºà·š රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà¶§ සුදුසුකම් ලබà·à¶œà¶±à·Šà¶±à·š කෙසේද?
ගුවන් සේව෠ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š ගුවන් නියමුවන්, ගගන ඉංජිනේරුවන්, ගුවන් ගමන් පà·à¶½à¶šà·€à¶»à·”න්, à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ විà·à·šà·‚ඥයින් à·€à·à¶±à·’ කà·à¶»à·Šà¶¸à·’ක සහ à·à·’ල්පීය දà·à¶±à·”ම අà¶à·Šâ€à¶ºà·€à·à·Šâ€à¶º වන අංà·à¶ºà¶±à·Šà·„ිදී ඒ ඒ වෘà¶à·Šà¶à·“ය සදහ෠විà·à·šà·‚ිචඅධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව ලබ෠ගචයුà¶à·”ය. ගුවන් මගී සේව෠හ෠ගුවන් සේව෠පරිපà·à¶½à¶± අංà·à·€à¶½Â මූලික මට්ටමේ රà·à¶šà·’යà·à·€à¶½à¶§ ඇà¶à·”ළුවීමේ අවස්ථà·à·€ බොහà·à·€à·’ට පà·à·ƒà·à¶½à·Š අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º නිමකරන à¶à¶»à·”ණ à¶à¶»à·”ණියන් වෙචවිවෘà¶à¶º. මෙහිදී ඉංග්â€à¶»à·“සි භà·à·‚෠නිපුණà¶à·à·€à¶º සහ මෘදු නිපුණà¶à·à·€à¶±à·Š ලෙස à·ƒà·à¶½à¶šà·™à¶± පෞද්ගලික ගුණà·à¶‚ගයන් ඔවුන් à¶à·”ල à¶à·’බීම à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º. බොහà·à·€à·’ට සිදුවන්නේ අපොස à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º පෙළ හ෠උසස් පෙළ සමà¶à·Šà·€à·“මෙන් පසුව මෙම ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶§ සම්බන්ධවී රà·à¶šà·’යà·à·€à·™à·„à·’ යෙදෙන අà¶à¶»à¶à·”ර à¶à·€à¶¯à·”රටà¶à·Š සුදුසුකම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම හරහ෠සිය වෘà¶à·Šà¶à·“න්ගේ ඉහළ මට්ටම් කර෠මෙම ආධුනික වෘà¶à·Šà¶à·’කයන් යොමු වීමයි.
ගුවන් නියමු
 à¶à¶¸à· කවද෠හ෠ගුවන් නියමුවකු වීම බව සුරේන් රà¶à·Šà·€à¶à·Šà¶à·š à¶à·“රණය කළේ වයස අවුරුදු 8 ක් පමණ වන ලà·à¶¶à·à¶½ වියේ සිටමය. ඒ සඳහ෠අමෙරික෠එක්සà¶à·Š ජනපදයේ Embry-Riddle විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶§ ඔහු යà·à·€à·“මට ඔහුගේ දෙමà·à¶´à·’යනට à·€à¶à·Šà¶šà¶¸ à¶à·’බීම ඔහුගේ à·€à·à·ƒà¶±à·à·€à¶šà·Š විය. මේ අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සිව් වසරක ගගනයà·à¶±à· ඉංජිනේරු විභà·à¶œà¶ºà¶šà·’න් සහ ඉන් අනà¶à·”රු ගුවන් නියමු බලපà¶à·Šâ€à¶»à¶º ලබà·à¶œà·à¶±à·“මකින් සමන්විà¶à¶º. අද ඔහු, 30 වසරක ගුවන් යà·à¶±à· පà·à¶¯à·€à·“මේ අà¶à·Šà¶¯à·à¶šà·“මක් ද සහිà¶à·€ එමිරේට්ස් ගුවන් සමà·à¶œà¶¸à·š කපිà¶à·à¶±à·Š වරයකු à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š සේවය කරයි. Embry-Riddle විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º à·€à·à¶±à·’ නම්ගà¶à·Š ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·’න් ගගනයà·à¶±à· ඉංජිනේරු උපà·à¶°à·’යක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම සඳහ෠සà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·™à¶±à·Š අමෙරිකන් ඩොලර් ලක්ෂ එකහමà·à¶»à¶šà·Š පමණ à·€à·à¶º කළයුà¶à·” වන අà¶à¶», ඊට අමà¶à¶»à·€, ගුවන් නියමු සහà¶à·’කය සදහ෠නිම කළයුà¶à·” පියà·à·ƒà¶» පà·à¶º ප්â€à¶»à¶¸à·à¶«à¶º සම්පූර්ණ කරගà·à¶±à·“ම පිණිස à¶à·€à¶à·Š අමෙරිකන් ඩොලර් පනස් දහසක් පමණ à·€à·à¶ºà·€à·š. මෙය රුපියල් වලින් මිලියන 25 ක් පමණ ලොකු වියදමකි.
 වà·à·ƒà¶±à·à·€à¶§, ගුවන් ගමන් ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶º සම්බන්ධව මෙරටදීම සුදුසකම් ලබ෠ගà·à¶±à·“මේ ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේ අවස්ථà·à·€à¶±à·Š දà·à¶±à·Š පවà¶à·“. සිවිල් ගුවන්සේව෠අධිකà·à¶»à·’ය විසින් පිළිගනු ලබන පියà·à·ƒà¶» පà·à·ƒà·à¶½à·Š 3 ක් දà·à¶±à¶§ à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€ à¶à·”ල à¶à·’බේ. මීට අමà¶à¶»à·€ පුහුණුකිරීමේ සහ සහà¶à·’ක ලබà·à¶¯à·“මේ ක්â€à¶»à·’යà·à¶´à·’ළිවෙà¶à¶šà·Š à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ගුවන් හමුද෠ඇකඩමිය විසින් ද ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š කරයි. ගගනයà·à¶±à· අධ්â€à¶ºà¶ºà¶± (Aviation Studies) හ෠ගගනයà·à¶±à· ඉංජිනේරු (Aviation Engineering) උපà·à¶°à·’යක් à¶à·’බීම ගුවන් නියමුවකු à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š ලබන පුහුණුවට අමà¶à¶» වටිනà·à¶šà¶¸à¶šà·Š එක්කරනු ඇà¶.
ඔබà¶à·Š ගුවන් නියමුවකු වීමේ සිහිනය දකින්නේ නම් වගුවේ දක්ව෠ඇà¶à·’ ආයà¶à¶± අමà¶à· අවà·à·Šâ€à¶º à¶à·œà¶»à¶à·”රු ලබà·à¶œà·™à¶± (අ) මෙරට à¶à·”ලදී අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලà·à¶¶à·“ම සහ ඒ සදහ෠විදේà·à¶œà¶à·€à·“ම (ආ) උපà·à¶°à·’යක් සහිà¶à·€ බලපà¶à·Šâ€à¶»à¶º ගන්නවà·à¶¯ නà·à¶¯à·Šà¶¯ යන කà·à¶»à¶«à· සමග යන වියදම හ෠කà·à¶½à¶º, රà·à¶šà·’ය෠à¶à¶à·Šà·€à¶º ආදිය සලක බල෠à¶à·“රණයකට එළà·à¶¹à·™à¶±à·Šà¶±.
ගගනගà·à¶¸à·“/ගගනයà·à¶±à· ඉංජිනේරු
කොà¶à¶½à·à·€à¶½ ආරක්ෂක විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º ගුවන් සේව෠සම්බන්ධව à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·šà¶¸ උපà·à¶°à·’යක් පිරිනමන පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මෙහෙයවයි. ඒෂියන් ඇවියේෂන් සෙන්ටර් ආයà¶à¶±à¶º ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š කරන පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à·š උපà·à¶°à·’ය පිරිනමන්නේ බ්â€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·š කින්ග්ස්ටන් විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º විසිනි. ගගනගà·à¶¸à·“ ඉංජිනේරු උපà·à¶°à·’යක් à·„à·à¶¯à·‘රීම හරහ෠ගුවන් නියමුවකු හ෠ඉංජිනේරුවකු ලෙසින් වෘà¶à·Šà¶à·“ය ජීවිà¶à¶º ඇරඹීමට à·„à·à¶šà·’යà·à·€ ලà·à¶¶à·š.
ගුවන් යà·à¶±à· නඩà¶à·Šà¶à·” ඉංජිනේරු බලපà¶à·Šâ€à¶»à¶º යනු à¶à¶¢à·”වම රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š ඉලක්ක කරගà¶à·Š සුදුසුකමකි. ඒ සදහ෠පුහුණු පà·à¶¨ මà·à¶½à· ස්කයිලයින් ඇවියේෂන් ආයà¶à¶±à¶º සහ ඒෂියන් ඇවියේෂන් ආයà¶à¶±à¶º විසින් ලබ෠දෙà¶à·’. මේ ආයà¶à¶± දෙකම ඒ සදහ෠à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠සිවිල් ගුවන් සේව෠අධිකà·à¶»à·’යේ අවසරය ලබ෠ගෙන ඇà¶.
ගුවන් මගී සේව෠හ෠ගුවන් සේව෠පරිපà·à¶½à¶±à¶º
ගුවන් සේවà·à·€à¶±à·Šà·„à·’ මෙම උප ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶§ සංචà·à¶»à¶š à·ƒà·à¶½à·ƒà·”ම්, ප්â€à¶»à·€à·šà·à¶´à¶à·Šâ€à¶» වෙන්කිරීම් à·„à·Â නිකුà¶à·Šà¶šà·’රීම්, අලෙවිකරණය මෙන්ම ගුවන් à¶à·œà¶§à·”පොළක බිම් හ෠ගුවන් ගචමගීන් සේව෠හ෠ගුවන්සේව෠පරිපà·à¶½à¶±à¶º යන රà·à¶šà·’ය෠වර්ග රà·à·ƒà¶šà·Š අයà¶à·Šà¶º. චà·à¶»à·’ක෠සහ සංචà·à¶»à¶š කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶º පිළිබඳව à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º දà·à¶±à·”මක් à¶à·’බීම මේ රà·à¶šà·’ය෠සියල්ලටම පොදුවේ à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º.
සංචà·à¶»à¶š à·ƒà·à¶½à·ƒà·”ම්, ප්â€à¶»à·€à·šà·à¶´à¶à·Šâ€à¶» වෙන්කිරීම් à·„à·Â නිකුà¶à·Šà¶šà·’රීම්, අලෙවිකරණයදී  කිසියම් සමà·à¶œà¶¸à¶šà¶§ අනුබද්ධව සේවය කිරීම à·„à·Â පළපුරුද්ද ලබà·à¶œà·à¶±à·“මෙන් අනà¶à·”රුව චà·à¶»à·’ක෠සහ සංචà·à¶»à¶š කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶ºà¶§ අදà·à·… à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·šà¶¸ කුඩ෠ප්â€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà·š ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à¶ºà¶šà·Š පවà¶à·Šà·€à· ගෙනයà·à¶¸à·š අවස්ථà·à·€à¶¯ උද෠කර ගචහà·à¶š. ඉනà·à¶šà·, අපට මෙහිදී ඉà¶à· හොඳ උදà·à·„රණයක් සපයයි. පà·à·ƒà·à¶½à·Š අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º නිමකිරීමෙන් පසුව කෙටිකලක් පෞද්ගලික පà·à·ƒà·à¶½à¶š ඉගà·à¶±à·Šà·€à·“මේ කටයුà¶à·”වල යෙදුනු ඇය අනà¶à·”රුව ප්â€à¶»à·ƒà·’ද්ධ චà·à¶»à·’ක෠සමà·à¶œà¶¸à¶š මූලික මට්ටමේ රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà¶§ ඇà¶à·”ළුවූවà·à¶º. මෙහිදී ඇයට Amadeus ක්â€à¶»à¶¸à¶º සම්බන්ධ පුහුණුවක් ලà·à¶¶à·”ණු අà¶à¶» රà·à¶¢à¶šà·à¶»à·’යේ අනෙකුà¶à·Š අං෠පිළිබඳව ද දà·à¶±à·”මක් ලබà·à¶œà¶à·Šà¶à·š රà·à¶šà·’යà·à·€à·š යෙදෙන අà¶à¶»à¶à·”රමය.  වසර ගණනà·à·€à¶š සේවයෙන් පසුව එම සමà·à¶œà¶¸à·’න් ඉවà¶à·Šà·€à·– ඇය à¶à¶¸à¶±à·Š සමග සේවයේ යෙදුනු à¶à·€à¶à·Š කිහිප දෙනෙකු සමග අළුà¶à·Š චà·à¶»à·’ක෠සමà·à¶œà¶¸à¶šà·Š පිහිටුවà·à¶œà·à¶±à·“මට එක්වූවà·à¶º.
ගුවන් මගී සේව෠හ෠ගුවන් සේව෠පරිපà·à¶½à¶±à¶ºà¶§ අදà·à¶½ නිපුණà¶à·à·€à¶±à·Š සුදුසුකම් ලබà·à¶¯à·™à¶± ආයà¶à¶± කිහිපයක්ම à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à¶à·’බේ. මේ සියල්ලම à·€à·à¶œà·š ජà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» ගුවන් චà·à¶»à·’ක෠සංගමය (IATA) à·„à· à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠සිවිල් ගුවන් සේව෠අධිකà·à¶»à·’ය (Civil Aviation Authority) à·„à· à·à·Šâ€à¶»à·“ ලන්කන් ගුවන් සමà·à¶œà¶¸à·š (Sri Lankan Airlines) විපරම යටà¶à·š පුහුණුව හ෠සහà¶à·’ක නිකුà¶à·Š කිරීම කරà¶à·’.
මේ අංà·à¶ºà·š ඉදිරියට යන්නේ කෙසේද?
à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š ගුවන් සේවà·à·€à¶§ දිගු ඉà¶à·’à·„à·à·ƒà¶ºà¶šà·Š නà·à¶. ඒ නිසà·à¶¸ ඒ අංà·à¶ºà·š ඉහල වෘà¶à·Šà¶à·’ක සුදුසු කම් à¶à·€à¶¸à¶à·Š දියුණුවී නà·à¶. මේ අංà·à¶ºà·š ඉදිරියට ගමන්කිරීම එ නිස෠ප්â€à¶»à¶°à·à¶± à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Šà¶¸ රà·à¶³à·“ පවà¶à·’න්නේ රà·à¶šà·’යà·à·€à·šà¶¯à·“ පුද්ගලය෠දක්වන සමà¶à·Šà¶šà¶¸ මà¶à¶º. මෙහිදී අනෙකුà¶à·Š අයට වඩ෠වà·à¶©à·’ à·€à·à·ƒà·’යක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට අපේක්ෂ෠කරන කෙනෙකුට උසස් වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකමක් හ෠පà·à·Šà¶ à·à¶à·Š උපà·à¶°à·’ අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà¶šà·Š ලà·à¶¶à·“මේ අවස්ථ෠කීපයක් ඇà¶. උදà·à·„රණයක් ලෙස IATA ආයà¶à¶±à¶º විසින් ලබà·à¶¯à·™à¶±à·” ලබන the Aviation Management Professional (AvMP) සහà¶à·’කය ගුවන් සමà·à¶œà¶¸à·Š, ගුවන් à¶à·œà¶§à·”පල හ෠සිවිල් ගුවන් සේව෠අධිකà·à¶»à·“ වෘà¶à·Šà¶à·’කයනට à·„à·Â ගුවන් සේව෠අංà·à¶ºà·š කළමනà·à¶šà¶»à¶± රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š à¶à·”ලින් ඉහලට යà·à¶¸à¶§ කà·à¶¸à·à¶à·Šà¶à¶šà·Š දක්වන ඕනෑම කෙනෙකුට සරිලන සුදුසුකමකි. ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» පරිපà·à¶½à¶±à¶ºà·š à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à¶´à¶à·’ උපà·à¶°à·’ය හෙවà¶à·Š එම්.බී.ඒ. උපà·à¶°à·’යක් යනුද ඕනෑම ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶š පරිපà·à¶½à¶±à¶ºà·š ඉහල යà·à¶¸à¶§ යොද෠ගචහà·à¶šà·’ සුදුසු කමකි.