(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š කà·à¶½à¶º à¶à·”ල “අද” පà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/ප්â€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් (comment) ලෙස එක් කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± ලà·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â http://www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
සිවිල් ඉංජිනේරු සහ ඉදිකිරීâ€à¶¸à·Š ව්â€à¶ºà·à¶´à·˜à¶à·“න් à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·™à¶±à·Š වෘà¶à·Šà¶à·“න් රà·à·ƒà¶š එකමුà¶à·”වකින් ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š වේ. ව්â€à¶ºà·à¶´à·˜à¶à·’ à·ƒà·à¶½à·ƒà·”ම් කිරීම සහ අධීක්ෂණය කිරීම පිණිස ඉංජිනේරුවන්ද (Engineers), ඉදිකිරීම් කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º කිරීම සදහ෠ඉදිකිරීම් කළමනà·à¶šà¶»à·”වන් à·„à· à¶à·à¶šà·Šà·‚ණඥයින් (Construction Managers) à·„à· à·€à·à¶© සුපරීක්ෂකවරුන්ද (work Supervisors) අවà·à·Šâ€à¶ºà¶º. ව්â€à¶ºà·à¶´à·˜à¶à·’යට අවà·à·Šâ€à¶º ගොඩනà·à¶œà·”ම් ද්â€à¶»à·€à·Šâ€à¶º හ෠අවà·à·Šâ€à¶º à·à·Šâ€à¶»à¶¸à¶º ප්â€à¶»à¶¸à·à¶«à·à¶à·Šà¶¸à¶šà·€ ගණනය කරනු ලබනුයේ ප්â€à¶»à¶¸à·à¶« à¶à¶šà·Šà·ƒà·šà¶»à·”කරුවන් (quantity surveyors) විසිනි.
සිවිල් ඉංජිනේරු, ඉදිකිරීමේ à¶à·à¶šà·Šà·‚ණඥ මෙන්ම ප්â€à¶»à¶¸à·à¶« à¶à¶šà·Šà·ƒà·šà¶»à·”කරු à·€à·à¶±à·’ වෘà¶à·Šà¶à·“න්හි යෙදෙන වෘà¶à·Šà¶à·’කයින්ගෙන් සමහරෙක් ස්වà·à¶°à·“න උපදේà·à¶šà¶ºà·’න් බවට à·„à· à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·šà¶¸ ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» හිමි ව්â€à¶ºà·€à·ƒà·à¶ºà¶šà¶ºà·’න් බවට පරිවර්à¶à¶±à¶º වෙà¶à·’. අද à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š ඉදිකිරීම් ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š නම් දර෠සිටින Maga à·€à·à¶±à·’ දà·à·€à·à¶±à·Šà¶ සමà·à¶œà¶¸à·Š බිහිවී ඇà¶à·Šà¶à·š අà¶à·“à¶à¶ºà·šà¶¯à·“ එවà·à¶±à·’ වෘà¶à·Šà¶à·’කයින් විසින් පටන් ගà¶à·Š කුඩ෠ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» à¶à·”ලිනි. එපමණක් නොව, à¶à·€à¶à·Š සමහර සිවිල් ඉංජිනේරුව෠සිය සුදුසුකම්වලට අමà¶à¶»à·€ කළමනà·à¶šà¶»à¶± සුදුසුකම් ද ලබà·à¶œà·à¶±à·“මෙන් සමà·à¶œà¶¸à·Šà·€à¶½ à·ƒà·à¶¸à¶±à·Šâ€à¶ºà·à¶°à·’කà·à¶»à·“වරුන් සහ ප්â€à¶»à¶°à·à¶± විධà·à¶ºà¶š නිලධà·à¶»à·“න් බවට පà¶à·Šà·€à·™à¶à·’.
මේ ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š මූලà·à¶»à¶¸à·Šà¶·à¶ºà¶šà·Š ලබà·à¶œà¶±à·Šà¶±à·š කෙලෙසද?
ඩිප්ලà·à¶¸à·
à¶à¶¸à¶±à·Šà¶§ සුදුසුම රà·à¶šà·’යà·à·€ පවà¶à·’න්නේ මෙම ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š යà·à¶ºà·’ පà·à·„à·à¶¯à·’ලි නොමà·à¶à·’ කෙනෙකුට ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·’න් සිවිල් ඉංජිනේරු සහ ඉදිකිරීම් පිලිබඳ මූලික අà¶à·Šà¶¯à·à¶šà·“මක් ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶š. විà·à·šà·‚යෙන්ම ඉදිකිරීම් කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º සහ ප්â€à¶»à¶¸à·à¶« à¶à¶šà·Šà·ƒà·šà¶»à·”කරු à·€à·à¶±à·’ අංà·à¶ºà¶±à·Šà·„à·’ රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà¶§ ඇà¶à·”ළුවීමට ඩිප්ලà·à¶¸à· සහà¶à·’කයක් සෑහේ. පà·à·ƒà·à¶½à·Š අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º නිමකර වසර දෙකක් à·€à·à¶±à·’ කà·à¶½à¶ºà¶šà·Š ඇà¶à·”ලචමේ හරහ෠රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà¶§ ඇà¶à·”ළුවිය à·„à·à¶šà·’ වනු ඇà¶.
ප්â€à¶»à¶¸à·à¶« à¶à¶šà·Šà·ƒà·šà¶»à·”කරු ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවන දේà·à·“ය ආයà¶à¶± රà·à·ƒà¶šà·’. උසස් ඉදිකිරීම් පුහුණු ආයà¶à¶±à¶º (Advanced Construction Training Academy), කලම්බු ස්කූල් ඔෆ් කන්ස්ට්â€à¶»à¶šà·Šà·‚න් ටෙක්නොලොජි(Colombo School of Construction Technology), à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ප්â€à¶»à¶¸à·à¶« à¶à¶šà·Šà·ƒà·šà¶»à·”කරුවන් ගේ ආයà¶à¶±à¶º (Institute of Quantity Surveyors of Sri Lanka), උසස් à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶±à¶º (Institute of Advanced Technological Education) සහ වෘà¶à·Šà¶à·“ය à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º (University of Vocational Technology) මේ අà¶à¶»à·’න් ප්â€à¶»à¶°à·à¶±à¶º. මින් සමහරක් රà·à¶¢à·Šâ€à¶º අංà·à¶ºà¶§ සම්බන්ධ ආයà¶à¶± වන අà¶à¶» අනෙක් ඒව෠පෞද්ගලික අංà·à¶º විසින් ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š කරනු ලබයි. මේ à·„à·à¶»à·”ණුවිට, බ්â€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º Edexcel à·„à· City & Guilds ඩිප්ලà·à¶¸à· à·€à·à¶±à·’ විදේà·à·“ය සුදුසුකම් පිරිනමන ආයà¶à¶± රà·à·ƒà¶šà·Š ද මෙරට à¶à·”ල ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶šà¶º. මේ කවර ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€à¶šà·Š හ෠ආරම්භකිරීමට පෙර එම ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š සුදුසුකම් ලà·à¶¶à·– සිසුන් රà·à¶šà·’ය෠ලබà·à¶œà·à¶±à·“මේදී අà¶à·Šà¶šà¶»à¶œà·™à¶± ඇà¶à·’ à·ƒà·à¶»à·Šà¶®à¶šà¶à·Šà·€à¶º සොයà·à¶¶à·à¶½à·“ම මෙන්ම ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š à·€à·à¶©à·’දුර අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සඳහ෠එම ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€ යොදà·à¶œà¶à·„à·à¶šà·’දà·à¶ºà·’ එම ආයà¶à¶±à·€à¶½à·’න් අස෠දà·à¶±à¶œà·à¶±à·“ම අà¶à·’à·à¶ºà·’න් à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º.
සිවිල් ඉංජිනේරු ඩිප්ලà·à¶¸à·à¶°à·à¶»à·“න්ටද රà·à¶šà·’ය෠වෙළඳපලේ හොඳ ඉල්ලුමක් ඇà¶. Maga ඉදිකිරීම් ආයà¶à¶±à¶º පවසන අන්දමâ€à¶§ ඔවුන්ට අවà·à·Šâ€à¶º පමණට ඩිප්ලà·à¶¸à·à¶°à·à¶»à·“න් සංඛ්â€à¶ºà·à·€ සොයà·à¶œà·à¶±à·“ම අපහසුය. එමෙන්ම ඔවුන් පවසන්නේ ඔවුන් බඳවà·à¶œà¶à·Š ජà·à¶à·’ක ඩිප්ලà·à¶¸à·à¶°à·à¶»à·“න්ගෙන් බොහà·à¶¯à·™à¶±à·™à¶šà·Š සමà·à¶œà¶¸ à¶à·”ල අà¶à·Šà¶¯à·à¶šà·“ම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මෙන් අනà¶à·”රුව ජ්â€à¶ºà·™à·‚ඨ කළමනà·à¶šà·à¶» à¶à¶±à¶à·”රු දක්ව෠උසස්වීම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට සමà¶à·Šà·€ à¶à·’බෙන බවයි.
ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·’න් ආරම්භකර රà·à¶šà·’යà·à·€ කරන අà¶à¶»à¶à·”ර à·€à·à¶©à·’දුර පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· à·„à·à¶¯à·‘රීමෙන් වරලà¶à·Š ඉංජිනේරුවකු බවට හ෠ඉංජිනේරු උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·’යකු බවට උසස්වීමේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ දà·à¶±à·Š පවà¶à·“.
ඉංජිනේරු උපà·à¶°à·’
ඉහචදà·à¶šà·Šà·€à·– ආකà·à¶»à¶ºà·š අවස්ථ෠පà·à·€à¶à·”න ද මුදල් සහ කà·à¶½à¶º à·€à·à¶ºà¶šà·’රීමට à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š ඇà¶à·’ කෙනෙකුට සිවිල් ඉංජිනේරු, ඉදිකිරීම් කළමනà·à¶šà¶»à¶± හ෠ප්â€à¶»à¶¸à·à¶« à¶à¶šà·Šà·ƒà·šà¶»à·”කරු උපà·à¶°à·’යක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම වඩà·à¶à·Š සුදුසුය. එවà·à¶±à·’ ආරම්භයක් හරහ෠වෘà¶à·Šà¶à·“ය මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà·š ඉහළට ගමන්කිරීම වඩ෠පහසුය.
à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š රà·à¶¢à·Šâ€à¶º විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ පද්ධà¶à·’ය à¶à·”ල නොමිලයේ ඉහà¶à¶šà·“ සියළුම උපà·à¶°à·’ ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ය. නමුà¶à·Š මෙම පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· වලට ඇà¶à·”ලà¶à·Šà·€à·“ම අà¶à·’à·à¶ºà·’න් à¶à¶»à¶Ÿà¶šà·à¶»à·“ බව අමුà¶à·”වෙන් කිවයුà¶à·” නà·à¶. එමෙන්ම විවිධ ගà·à¶§à·…à·” à·„à·šà¶à·”වෙන් උපà·à¶°à·’ය ලබ෠ගà·à¶±à·“මට දිගු කà·à¶½à¶ºà¶šà·Š ගà¶à·€à·“මට ද ඉඩ à¶à·’බේ. මුදල් ගෙවීමේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€à·™à¶±à·Š යුà¶à·” සිසුන්ට විදේà·à·“ය විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à·€à¶½à·’න් සිවිල් ඉංජිනේරු ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶§ අදà·à¶½ බොහ෠උපà·à¶°à·’වලට දේà·à·“යව අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලබà·à¶¯à·™à¶± ආයà¶à¶± බොහොමයක් ඇà¶. Colombo International Nautical & Engineering College (CINEC), Northshore College of Business and Technology (NCBT), South Asian Institute of Technology & Medicine (SAITM) à·„à· Western College for Management & Technology (WCMT) මේ ආයà¶à¶± අà¶à¶»à·’න් කිහිපයකි. එමෙන්ම ආරම්භයේදී ආරක්ෂක අංà·à·€à¶½à¶§ පමණක් සීමà·â€à·€à·“ à¶à·’බූ කොà¶à¶½à·à·€à¶½ ආරක්ෂක විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º පසුගිය වසරේ සිට à·ƒà·à¶¸à¶±à·Šâ€à¶º සිසුනට ද විවෘචකරන ලද අà¶à¶» එහිදී සිවිල් ඉංජිනේරු උපà·à¶°à·’ය à·„à·à¶¯à·‘රීමේ පහසුකම් à¶à·’බේ.
ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට් ඩිප්ලà·à¶¸à· (Graduate Diploma)
අ.පො. à·ƒ. (උසස් පෙළ) සුදුසුකම්වල හ෠වෙනà¶à·Š පිළිගà¶à·Š උසස් ඩිප්ලà·à¶¸à·à¶°à·à¶»à·“න්ට මෙරට ඉංජිනේරු වෘà¶à·Šà¶à·’යේ වෘà¶à·Šà¶à·“ය ආයà¶à¶±à¶º වන à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ඉංජිනේරු ආයà¶à¶±à¶º විසින් මෙහෙයවනු ලබන ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට් ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ à·„à·à¶¯à·‘රීමේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ පවà¶à·“. වරලà¶à·Š ඉංජිනේරු à¶à¶à·Šà·€à¶º ලබ෠ගà·à¶±à·“මේදී මෙම ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට් ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€ සිව් අවුරුදු උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà¶§ සමà·à¶± සේ සලකන බව එම වරය ප්â€à¶»à¶¯à·à¶±à¶º කරන à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ඉංජිනේරු ආයà¶à¶±à¶º පවසයි.
2011 වර්ෂයේදී à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ඉංජිනේරු ආයà¶à¶±à¶º(IESL) විසින් බිහිකරන ලද ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට් ඩිප්ලà·à¶¸à·à¶°à·à¶»à·“න්ගේ සංඛ්යà·â€à·€ 18 කි. මෙයින් 12 දෙනෙක් හදà·à¶»à· ඇà¶à·Šà¶à·š සිවිල් ඉංජිනේරු විෂයයයි. රà·à¶¢à·Šâ€à¶º විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à·€à¶½à·’න් එම වසරේදී ලබà·à¶¯à·“ ඇà¶à·’ ඉංජිනේරු උපà·à¶°à·’ සංධ්â€à¶ºà·à·€ 1195 ක් වන අà¶à¶» විවෘචවිà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º à·€à·à¶±à·’ වෙනà¶à·Š රà·à¶¢à·Šâ€à¶º අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶± විසින් ඉංජිනේරු උපà·à¶°à·’ 225 ක් ලබà·à¶¯à·“ ඇà¶. පෞද්ගලික අංà·à¶ºà·š ආයà¶à¶±à·€à¶½à·’න් ඉංජිනේරු උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·“න් 71 ක්ද බිහිකල බවට à·€à·à¶»à·Šà¶à· පවà¶à·“. මේ සමග සසඳන විට à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ඉංජිනේරු ආයà¶à¶±à¶º විසින් බිහිකර ඇà¶à·’ ඉංජිනේරු වෘà¶à·Šà¶à·’කයින් සංඛ්â€à¶ºà·à·€ නොසලක෠හà·à¶»à·’ය යුà¶à·” à¶à¶»à¶¸à·Š සුළුයයි කෙනෙකුට à·„à·à¶Ÿà·™à¶±à·Šà¶±à¶§ ඉඩ ඇà¶à¶à·Š, ඉංජිනේරු වෘà¶à·Šà¶à·’යට සුදුසුකම් ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ විකල්ප අවස්ථà·à·€à¶šà·Š ලෙස මෙම ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට් ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€ ලංකà·à·€à·š ඉංජිනේරු අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶ºà·š à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Š à¶à·à¶±à¶šà·Š ගනී.
ඉංජිනේරු වෘà¶à·Šà¶à·’යේ ඉදිරියට යන්නේ කෙසේද?
රà·à¶šà·’යà·à·€ කරන අà¶à¶»à¶à·”රම සිය දà·à¶±à·”ම පුළුල්කරගනිමින් සහ අà¶à·Šà¶¯à·à¶šà·“ම් ලබà·à¶œà¶±à·’මින් වෘà¶à·Šà¶à·’යේ ඉහළට යà·à¶¸ සිවිල් ඉංජිනේරු ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š දකින්නට ලà·à¶¶à·™à¶±à·Šà¶±à¶šà·’. උදà·à·„රණයක් ලෙස මà·à¶œà· ඉදිකිරීම් ආයà¶à¶±à¶ºà·š සිවිල් ඉංජිනේරුවන් ලෙස සේවය කරන 450 දෙනෙකුගෙන් 130 ක්ම අà¶à·Šà¶¯à·à¶šà·“ම් සමග උසස්වීම් ලà·à¶¶à·– ඩිප්ලà·à¶¸à·à¶°à·à¶»à·“න්ය. කෙසේවුවà¶à·Š, සිය වෘà¶à·Šà¶à·’යේ ඉහළම ස්ථà·à¶±à¶º ලෙස ඉංජිනේරු වෘà¶à·Šà¶à·’කයින් සලකන වරලà¶à·Š සහà¶à·’කය ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම සඳහ෠නම් පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· à·„à·à¶¯à·‘රීම à¶à·”ලින් උපà·à¶°à·’යක් ලබ෠ගà·à¶±à·“ම à·„à· IESL ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට් ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€à¶šà·Š ලබ෠ගà·à¶±à·“ම අවà·à·Šâ€à¶ºà¶º.
ඉංජිනේරු වෘà¶à·Šà¶à·’යේ වරලà¶à·Š සහà¶à·’කය
වරලà¶à·Š සහà¶à·’කය යනු, ජ්â€à¶ºà·™à·‚්ඨ à¶à¶±à¶à·”රක ක්â€à¶»à·’යà·à¶šà·’රීම පිණිස ඉංජිනේරු වෘà¶à·Šà¶à·’කයකුගේ වෘà¶à·Šà¶à·“ය à·„à·à¶šà·’යà·à·€ පිළබඳව ලබà·à¶¯à·™à¶± සහà¶à·’කයයි. à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š මේ සඳහ෠පà·à¶»à·Šà¶½à·’මේන්à¶à·” පනà¶à¶šà·Š මගින් à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ඉංජිනේරු ආයà¶à¶±à¶ºà¶§ බලය ලබà·à¶¯à·“ à¶à·’බේ.
ඉංජිනේරු ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š සිව් අවුරුදු උපà·à¶°à·’යක් හ෠ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට් ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€à¶šà·Š ලබ෠ගà·à¶±à·“මෙන් අනà¶à·”රුව à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ඉංජිනේරු ආයà¶à¶±à¶º විසින් අපේක්ෂ෠කරන වෘà¶à·Šà¶à·“ය පළපුරුද්ද සහ අනෙකුà¶à·Š සුදුසුකම් සපුරà·à¶œà·à¶±à·“මෙන්ද, ප්â€à¶»à·à·Šà¶± පà¶à·Šâ€à¶» දෙකකට à·ƒà·à¶»à·Šà¶®à¶šà·€ පිළිà¶à·”රු à·ƒà·à¶´à¶ºà·“මෙන්ද හ෠සම්මුඛ පරීක්ෂණයකින් ද අනà¶à·”රුව එම ආයà¶à¶±à¶º විසින් ඉංජිනේරු වෘà¶à·Šà¶à·’කයිනට වරලà¶à·Š සුදුසුකම පිරිනමනු ලà·à¶¶à·š. à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ඉංජිනේරු ආයà¶à¶±à¶º සහ ඒ ඒ රටවල වෘà¶à·Šà¶à·“ය ආයà¶à¶± අà¶à¶» අà¶à·Šà·ƒà¶±à·Š කරන ලද ගිවිසුම් à·„à·šà¶à·”වෙන් à·à·Šâ€à¶»à·“ ලà·à¶‚කික වරලà¶à·Š ඉංජිනේරුවනට සංවර්ධිචරටවල් රà·à·ƒà¶š සේවය කිරීමේ අවස්ථà·à·€ හිමිය. ඉහචසදහන් කළ පරිදි ග්â€à¶»à·à¶¢à·”වේට් ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€ à·„à·à¶¯à·‘රීමට ඇà¶à·”à·…à·” කර ගà·à¶±à·“ම  උසස් පෙළ සුදුසු කම් සිට මට්ටම් ගණනà·à·€à¶šà·’න් කෙරෙන බà·à·€à·’න් උනන්දුව à·„à· à·„à·à¶šà·’යà·à·€ ඇà¶à·’ කෙනෙකුට විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ මà·à·€à¶à·™à¶±à·Š බà·à·„à·à¶»à·€ වරලà¶à·Š සහà¶à·’කයක් ලබ෠ගà·à¶±à·“මේ අවස්à¶à·à·€ දà·à¶±à·Š ඇà¶.
ඉංජිනේරු වෘà¶à·Šà¶à·“ය සමග සසඳනවිට à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š ඉදිකිරීම් කළමනà·à¶šà¶»à¶± සහ ප්â€à¶»à¶¸à·à¶« à¶à¶šà·Šà·ƒà·šà¶»à·”කරු වෘà¶à·Šà¶à·“න් එà¶à¶»à¶¸à·Š සංවර්ධනය වී නà·à¶. ඉදිකිරීම් කළමනà·à¶šà¶»à¶± සහ ප්â€à¶»à¶¸à·à¶« à¶à¶šà·Šà·ƒà·šà¶»à·”කරු අංà·à·€à¶½ ප්â€à¶»à¶°à·à¶± ආයà¶à¶± වනුයේ, පිළිවෙලින්, ජà·à¶à·’ක ඉදිකිරීම් සංගමය සහ à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠ප්â€à¶»à¶¸à·à¶« à¶à¶šà·Šà·ƒà·šà¶»à·”කරුවන්ගේ ආයà¶à¶±à¶ºà¶ºà·’.