(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š à¶šà·à¶½à¶º à¶à·”à¶½ “අද†පà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/à¶´à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් ලෙස à¶‘à¶šà·Š කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± à¶½à·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
à¶šà¶½à·à·€, à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය සහ ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à·’à¶š à¶šà·Šà·‚à·šà¶à·Šâ€à¶»à¶º à¶‘à¶šà¶§ හමුවන ස්ථà·à¶±à¶ºà¶šà·Š ලෙස මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය à·„à·à¶³à·’න්විය à·„à·à¶š. කලà·, විද්â€à¶ºà· සහ ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» ඉගෙනීමෙන් පසුව බොහà·à·€à·’à¶§ සිදුවන කොටුවීමෙන් à¶à·œà¶»à·€ à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š සහ à¶…à¶·à·’à¶½à·à·‚යන් අනුව සිය ජීවන වෘà¶à·Šà¶à·’ය වෙනස් කරගà·à¶±à·“මේ අවස්ථà·à·€ මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය ඉගෙනීමෙන් ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ය. මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය හරහ෠බිහිවන à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à¶½ à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·™à¶±à·Š මූලික කොටස් 4 à¶šà¶§ බෙදිය à·„à·à¶š.
- à¶šà·à¶»à·Šà¶¸à·’à¶š නිෂ්පà·à¶¯à¶± (industrial Design)
- ජීවන රට෠සදහ෠නිෂ්පà·à¶¯à¶± හ෠සේව෠(Life Style Designs)
- මà·à¶°à·Šâ€à¶º සහ සංනිවේදන නිෂ්පà·à¶¯à¶± හ෠සේව෠(Media & Communication Designs)
- ඇà¶à·”ලචහ෠බà·à·„à·’à¶» අවකà·à· නිර්මà·à¶«à¶º à·„à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම (Interior or Exterior Design)
à¶½à·à¶šà¶ºà·š නිපදවෙන කවර නිෂ්පà·à¶¯à¶±à¶ºà¶šà·Š සඳහ෠වුවද සිදුකෙරෙන à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à¶šà·à¶»à·Šà¶¸à·’à¶š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්වලට අයà¶à·Šà¶º. මà·à¶§à¶»à·Š රථ, යන්à¶â€à·Šâ€à¶» සූà¶â€à·Šâ€à¶» à·€à·à¶±à·’ දà·à·€à·à¶±à·Šà¶ නිෂ්පà·à¶¯à¶±à·€à¶½ සිට ලොකු කුඩ෠සියල්ලන්ම සඳහ෠වන à¶šâ€à·Šâ€à¶»à·“à¶©à· à¶·à·à¶«à·Šà¶© සහ à¶´à·à·€à·„න් සේම මේ නිෂ්පà·à¶¯à¶± ඇසුරුම à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± ඇසුරුම් ද්â€à¶»à·€à·Šâ€à¶º දක්ව෠සියල්ල කර්මà·à¶±à·Šà¶ නිෂ්පà·à¶¯à¶±à·€à¶½à¶§ අඩංගුය. ජීවන රට෠නිෂ්පà·à¶¯à¶± හ෠සේව෠වලට  අයà¶à·Šà·€à¶±à·”යේ මà·à·ƒà·Šà¶à¶» සහ ආභරණ නිර්මà·à¶«  සහ මල් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් සහ වෙනà¶à·Š පුද්ගලයකුගේ ජීවිà¶à¶ºà¶§ සම්බන්ධවන දෑ නිර්මà·à¶«à¶º à·„à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”මයි. මà·à¶°à·Šâ€à¶º සහ සංනිවේදන à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්වලට අද සෑම à¶šà·Šà·‚à·šà¶â€à·Šâ€à¶»à¶ºà¶šà¶§à¶¸ අදà·à¶½à·€à¶± à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à¶´à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, විඩිය෠නිෂ්පà·à¶¯à¶±, සජීවීකරණ වීඩිය෠නිෂ්පà·à¶¯à¶±à¶º සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º නිෂ්පà·à¶¯à¶± අයà¶à·Šà¶º. අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් යà·à¶ºà·’ à·„à·à¶³à·’න්වෙන්නේ à¶…à¶·à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අවකà·à·, à¶¶à·à·„à·’à¶» අවකà·à·, උද්â€à¶ºà·à¶± අලංකà·à¶»à¶º සහ à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶¯à¶»à·Šà·à¶± සහ à¶±à·à¶§à·Šâ€à¶º සහ à¶ à·’à¶â€à·Šâ€à¶»à¶´à¶§ à·€à·à¶±à·’ කල෠නිර්මà·à¶«à·€à¶½à¶§ à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± පරිද්දෙන් පසුà¶à¶½ නිර්මà·à¶«à¶º කිරීමයි.
මෙම ලිපියෙහි à¶…à¶´ à·ƒà·à¶šà¶ ්ඡ෠කරන්නේ මà·à·ƒà·Šà¶à¶» හ෠ආභරණ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, à¶…à¶·à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» සහ à¶¶à·à·„à·’à¶» අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් සම්බන්ධයෙනි. කර්මà·à¶±à·Šà¶ නිෂ්පà·à¶¯à¶± à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, à¶»à·à¶šà·’ය෠මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶šà·Š ලෙස à¶…à¶´à·š රටේ à¶‘à¶à¶»à¶¸à·Š සංවර්ධනයවී ඇà¶à·’ බවක් දක්නට නොමà·à¶. වීඩිය෠නිෂ්පà·à¶¯à¶± මà·à¶°à·Šâ€à¶º සහ සංනිවේදනය යටà¶à·š ද කල෠නිර්මà·à¶« සඳහ෠පසුà¶à¶½ නිර්මà·à¶«à¶º රංගන කල෠යටà¶à·š ද à·ƒà·à¶šà¶ ්ඡ෠කෙරේ.
 ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය
à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණ à¶…à¶‚à·à¶ºà·š à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š සඳහ෠à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« මෙවලම් à·„à·à·ƒà·’රවීමේ දක්ෂà¶à·à·€ මෙන්ම නිර්මà·à¶«à·à·“ලී à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š ද à¶à·’බීම à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. සංනිවේදන à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶±à·Š ඉටුකරගà·à¶±à·“මට à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º දේ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à¶šà¶» විà·à·Šà¶½à·šà·‚ණය à¶šà¶» නිර්මà·à¶«à·à·“ලී දෘෂ්ටිමය à¶·à·à¶«à·Šà¶©à¶ºà¶šà·Š à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š එළිදà·à¶šà·Šà·€à·“ම à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරුවන්ගේ à¶šà·à¶»à·Šà¶ºà¶·à·à¶»à¶ºà¶ºà·’. සිය සේවà·à¶½à·à¶·à·’යà·à¶œà·š පණිවිඩය ඉලක්ක à¶šà¶«à·Šà¶©à·à¶ºà¶¸à¶§ පරිපූර්ණව සංනිවේදනයකරන à·ƒà·à¶šà·ƒà·”මක් සකස්කිරීම à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š නිර්මà·à¶« à·à·’ල්පීන් විසින් මුද්â€à¶»à·’à¶, ඉලෙක්ට්â€à¶»à·œà¶±à·’à¶š මෙන්ම à¶ à·’à¶â€à·Šâ€à¶»à¶´à¶§ à·€à·à¶±à·’ විවිධ මà·à¶°à·Šâ€à¶ºà¶±à·Š à¶·à·à·€à·’à¶à· කරනු ලබයි. වෙළඳ දà·à¶±à·Šà·€à·“ම් කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶º මෙන්ම විඩිය෠නිෂ්පà·à¶¯à¶± සහ à¶ à·’à¶â€à·Šâ€à¶»à¶´à¶§ නිෂ්පà·à¶¯à¶± à¶šà·Šà·‚à·šà¶â€à·Šâ€à¶»à¶º ද සම්බන්ධයෙන් පරිගණක ආà·â€à·Šâ€à¶»à·’à¶ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය විසින් හඳුන්වà·à¶¯à·“ ඇà¶à·’ නව්â€à¶º නිර්මà·à¶« à·„à·šà¶à·”කොටගෙන à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º මුද්â€à¶»à·’චසහ à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à¶´à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්වලින් ඔබ්බට විà·à·à¶½ ඉදිරි පිම්මක් පනින්නට à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පීන්ට අවස්ථà·à·€ à¶½à·à¶¶à·“ à¶à·’à¶¶à·š.
à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€à¶§ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයට සම්බන්ධ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· සියල්ලකම à¶´à·à·„à·š අනිවà·à¶»à·Šà¶º අංගයකි. à¶’ à·„à·à¶»à·”ණුවිට, බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º සම්බන්ධයෙන්ම විà·à·šà·‚ිචවූ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ද දà·à¶±à·Š à¶´à·€à¶à·“. SAITM, APIIT à·€à·à¶±à·’ පෞද්ගලික à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶± මෙන්ම වෘà¶à·Šà¶à·“ය à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º à·€à·à¶±à·’ රජයට අයà¶à·Š ආයà¶à¶± ද මෙවà·à¶±à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· à¶´à·€à¶à·Šà·€à¶± ආයà¶à¶±à·€à¶½à¶§ උදà·à·„රණ සේ දà·à¶šà·Šà·€à·’ය à·„à·à¶š. ඇකඩමි ඔෆ් ඩිසයින් නම් පෞද්ගලික ආයà¶à¶±à¶º සහ මොරටුව විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º ද à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à¶…à¶‚à·à¶ºà¶§ විà·à·šà·‚ීකරණය සහිචඋපà·à¶°à·’ ඉදිරිපà¶à·Š à¶šà¶»à¶à·’.
à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය පිළිබඳව à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවන ආයà¶à¶± බොහොමයකි. මේ à¶…à¶à¶» මà·à·ƒà¶ºà¶šà¶§ සීමà·à·€à·– කෙටි à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ද වසරක් à·„à· à¶Šà¶§ වඩ෠දිගු à¶šà·à¶½à¶ºà¶šà·Š දිවෙන à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ද à¶´à·€à¶à·“. මේ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶½à·’න් බොහොමයක් à¶»à·à¶šà·’ය෠වෙළඳපළේ à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶±à·Š සපිරීම à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ සෑහෙන්නට ඉඩ ඇà¶à¶à·Š à¶…à¶´ මෙහිදී අවධà·à¶±à¶º යොමුකළේ වසරක් à·„à· à¶Šà¶§ à·€à·à¶©à·’කලක à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව පමණකි. à¶…à¶´à¶§ පෙනීගිය අන්දමට Academy of Multimedia Design සහ Raffles Institute of Higher Education ආයà¶à¶± à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය සම්බන්ධ දෙවසරක à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවයි. පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවන ආයà¶à¶± à·ƒà·à¶¸à·™à¶šà¶šà·Šà¶¸ à¶´à·à·„à·š à¶œâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’à¶šà·Š à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ද මෙහෙයවන à¶¶à·€ දක්නට à¶à·’à¶¶à·š. මෙවà·à¶±à·’ කෙටි à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š à·„à·à¶¯à·‘රීම සම්බන්ධව උනන්දුවක් දක්වන සිසුන්ට එම ආයà¶à¶± ඇමà¶à·“මෙන් à¶à·œà¶»à¶à·”රු ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ය.
මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණයÂ
à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠අපනයන සංවර්ධන මණ්ඩලය පවසන අන්දමට මෙරට ඇඟලූම් කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶º දà·à¶±à·Š හුදු නිෂ්පà·à¶¯à¶± කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶ºà¶š සිට මà·à·ƒà·Šà¶à¶» නිර්මà·à¶«à¶º කේන්ද්â€à¶» කොටගà¶à·Š කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶ºà¶šà·Š බවට සීගâ€à·Šâ€à¶»à¶ºà·™à¶±à·Š පරිවර්à¶à¶±à¶º වෙමින් à¶´à·€à¶à·“. මà·à·ƒà·Šà¶à¶» නිර්මà·à¶« පිළිබඳව à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලබà·à¶¯à·™à¶± ආයà¶à¶± à¶»à·à·ƒà¶šà·Š මෙරට à¶à·”à¶½ බිහිවන්නට à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± à·„à·šà¶à·”à·€ මෙය විය à·„à·à¶šà·’ය.
මà·à·ƒà·Šà¶à¶» නිර්මà·à¶«à¶º සහ à¶·à·à¶«à·Šà¶© සංවර්ධනය සම්බන්ධ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š 2001 වර්ෂයේදී මොරටුව විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º විසින් අරඹන ලද à¶…à¶à¶» මේ සඳහ෠පâ€à·Šâ€à¶»à¶®à¶¸à·€à¶»à¶§ සිසුන් 40 à¶šà·Š බඳවà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· ලදී. කර්මà·à¶±à·Šà¶ à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶±à¶º පිළිබඳව විවෘචවිà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º විසින් මෙහෙයවන à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à·š මූලික අවධà·à¶±à¶º ද රෙදිපිළි සහ මà·à·ƒà·Šà¶à¶» කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶ºà¶ºà·’.
The Academy of Design (AoD), Colombo,සහ Lanka Institute of Fashion Design (LIFT) ආයà¶à¶± ද මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à·„à·à¶¯à·‘රීම à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ අවස්ථà·à·€ සලසන පෞද්ගලික ආයà¶à¶±à¶ºà·’. මෙම ආයà¶à¶± විසින් පිළිවෙලින් à¶¶à·’â€à·Šâ€à¶»à¶à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·š නොදම්බිâ€à·Šâ€à¶»à¶ºà· සහ à¶±à·à¶»à·Šà¶à¶¸à·Šà¶´à·Šà¶§à¶±à·Š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ වෙà¶à·’න් මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පී à¶‹à¶´à·à¶°à·’ ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට à·„à·à¶šà·’යà·à·€ à¶à·’à¶¶à·š.
AoD ආයà¶à¶±à¶º විසින් මෙහෙයවනු ලබන වසරක පදනම් à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ හරහ෠උපà·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶§ à¶´â€à·Šâ€à¶»à·€à·šà·à·€à·“මේ අවස්ථà·à·€ à¶à·’à¶¶à·š. LIFT ආයà¶à¶±à¶º ද à¶±à·à¶à¶¸à·Šà¶´à·Šà¶§à¶±à·Š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ à¶‹à¶´à·à¶°à·’යෙන් අවසන් à¶šà·…à·„à·à¶šà·’ à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මෙහෙයවයි. මෙම à¶šà·Šà·‚à·šà¶â€à·Šâ€à¶»à¶ºà¶§ සම්පූර්ණයෙන්ම ආගන්à¶à·”à¶š සිසුවකුට à¶’ පිළිබඳව සිය à·„à·à¶šà·’යà·à·€ සහ දක්ෂà¶à·à·€ මà·à¶± à¶¶à·à¶½à·“මට à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ හොඳ ආරම්භයකි. Raffles ආයà¶à¶±à¶º විසින් ලබà·à¶¯à·™à¶± à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶§ ද හොඳ à¶´à·’à·…à·’à¶œà·à¶±à·“මක් à¶à·’à¶¶à·š. රà·à¶¢à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š වන à¶¢à·à¶à·’à¶š මà·à·ƒà·Šà¶à¶» මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶±à¶º විසින් ද à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මෙහෙයවනු ලබන à¶…à¶à¶» මෙයට à·€à·à¶º කළයුà¶à·”වන්නේ à·ƒà·à¶´à·šà¶šà·Šà·‚à·€ à¶…à¶©à·” මුදලකි. à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠පදනම් ආයà¶à¶±à¶ºà¶§ සම්බන්ධ ඩිජිටල් ෆිල්ම් ඇකà·à¶©à¶¸à·’ය මà·à·ƒà·Šà¶à¶» සහ රෙදිපිළි à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ සහà¶à·’à¶š à¶´à¶â€à·Šâ€à¶» à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මෙහෙයවයි.
 ආභරණ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය
මà·à¶«à·’à¶šà·Š සහ ස්වර්ණà·à¶·à¶»à¶« à¶…à¶°à·’à¶šà·à¶»à·’ය පවසන අන්දමට ආභරණ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම à·à·’ල්පීන්ගේ හිඟයක් මෙරට à¶à·”à¶½ à¶´à·€à¶à·’à¶± හෙයින් කටුනà·à¶ºà¶š පිහිට෠ඇà¶à·’ ආභරණ කර්මà·à¶±à·Šà¶à·à·à¶½à·à·€à¶½à¶§ විදේà·à·“ය à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පීන්ගේ සේවය ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට සිදුවී à¶à·’à¶¶à·š. කෙසේවෙà¶à¶à·Š, කුමන à·„à·šà¶à·”වක් නිස෠හ෠මේ à¶…à¶‚à·à¶ºà·š පුහුණුවීමේ අවස්ථ෠පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à·€à¶à·Š à¶à¶»à¶¸à·Š à¶´à·€à¶à·’à¶± බවක් නොපෙනේ. ජà·à¶à·’à¶š මà·à·ƒà·Šà¶à¶» මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶±à¶º සහ Raffles ආයà¶à¶±à¶º විසින් ආභරණ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණ පිළිබඳව à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙවනු ලබයි. මà·à¶«à·’à¶šà·Š හ෠ස්වර්ණà·à¶·à¶»à¶« ආයà¶à¶±à¶º වෙà¶à·’න් කෙටිකà·à¶½à·“à¶± සහà¶à·’à¶š à¶´à¶â€à·Šâ€à¶» à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමේ අවස්ථà·à·€ à¶à·’à¶¶à·š. කොළඹ, හිදà·à¶½à·Šà¶½à¶± සහ à¶»à¶à·Šà¶±à¶´à·”à¶» à¶´à·’à·„à·’à¶§à·’ මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶±à·€à¶½ මෙන්ම කීල්ස් ජෙම්ස් හ෠මල්ලික෠ගෘහ විද්â€à¶ºà· à¶´à·à·ƒà·à¶½ සහ මරදà·à¶± සහ වරකà·à¶´à·œà¶½ à¶´à·’à·„à·’à¶§à·’ à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠කà·à¶»à·Šà¶¸à·’à¶š විද්â€à¶ºà·à¶½à·€à¶½ ද මෙම à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ à¶´à·à·€à·à¶à·Šà·€à·š. මà·à¶«à·’à¶šà·Š සහ ස්වරණà·à¶·à¶»à¶« à¶…à¶‚à·à¶ºà¶§ විà·à·šà·‚ීකරණයක් සහිà¶à·€ à¶´à·à·€à·à¶à·Šà·€à·™à¶± à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ ඇà¶à·Šà¶à·š මොරටු විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·šà¶º.
 අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය (Interior Design)
à¶´à·€à¶à·’à¶± ගොඩනà·à¶œà·’ල්ලක à¶…à¶·à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අලංකà·à¶»à¶ºà¶§ à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් සකස්කිරීම මෙන්ම ගොඩනà·à¶œà·’ල්ලක ඉදිකිරීමේ අවස්ථà·à·€à·š සිටම à·€à·à·ƒà·Šà¶à·” විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà·’න් සමග එක්වී එම අලංකරණ කටයුà¶à·” à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කිරීම ද à¶…à¶·à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පියකු විසින් සිදුකරනු ලබයි. සිය සේවà·à¶½à·à¶·à·’යà·à¶œà·š à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶à· හඳුන෠ගනිමින් ගොඩනà·à¶œà·’ල්ලේ à¶…à¶·à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අලංකරණය සඳහ෠සේවà·à¶½à·à¶·à·’ය෠සමග සමීපයෙන් කටයුà¶à·” කිරීම මොවුන්ගේ à¶»à·à¶¢à¶šà·à¶»à·’යයි.
à¶…à¶·à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අලංකරණ à·à·’ල්පීන් à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·™à¶±à·Š à¶’ සම්බන්ධ à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් සහිචපුද්ගලයින් වන නමුදු à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à·à·€à¶šà·Š හ෠උසස් à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à·à·€à¶šà·Š à¶½à·à¶¶à·“මෙන් පසුව මේ à¶šà·Šà·‚à·šà¶â€à·Šâ€à¶»à¶ºà¶§ à¶…à·€à¶à·“ර්ණවීමේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ à¶´à·€à¶à·“. Raffles ආයà¶à¶±à¶º විසින් මෙහෙයවනු ලබන à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à·à·€ මේ සම්බන්ධයෙන් නමගà¶à·Š à¶‘à¶šà¶šà·’.  ඒ à·„à·à¶»à·”ණුවිට, à¶¢à·à¶à·’à¶š මà·à·ƒà·Šà¶à¶» මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶±à¶º සහ OCBT ආයà¶à¶± විසින් ද à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ඉදිරිපà¶à·Š කරනු ලබයි.
à¶…à¶·à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය සම්බන්ධයෙන් à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·šà¶¯à·“ à¶´â€à·Šâ€à¶»à¶®à¶¸à·€à¶»à¶§ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මෙහෙයවනු ලබන්නේ Academy of Design ආයà¶à¶±à¶º විසිනි. බිâ€à·Šâ€à¶»à¶à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·š නොà¶à¶¸à·Šà¶¶à·’â€à·Šâ€à¶»à¶ºà· විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º සමග එකමුà¶à·”වෙන් මෙම à¶‹à¶´à·à¶°à·’ය පිරිනමනු à¶½à·à¶¶à·š. මà·à¶½à·šà·ƒà·’යà·à¶±à·” විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶šà·Š වන Limkokwing විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º සමග à¶‘à¶šà·Šà·€ à¶¢à·à¶à·’à¶š ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» කළමනà·à¶šà·à¶»à·’à¶à·Šà·€ ආයà¶à¶±à¶º ^NIBM)ආයà¶à¶±à¶º විසින් මෑà¶à¶šà¶¯à·“ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š අරඹ෠à¶à·’à¶¶à·š. CINEC ආයà¶à¶±à¶º විසින් à¶…à¶·à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණ සහ දේපල සංවර්ධනය à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් ආරම්භ à¶šà¶» ඇà¶.
 බà·à·„à·’à¶» අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය සහ උද්â€à¶ºà·à¶± අලංකරණ à·à·’ල්පය (Exterior Design/Landscaping)
උද්â€à¶ºà·à¶± අලංකරණ à·à·’ල්පය පිළිබඳව නවà¶à¶¸ à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් මොරටුව විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·š à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· à¶…à¶à¶»à¶§ à¶‘à¶šà·Šà¶šà¶» à¶à·’à¶¶à·š. උසස් ඉදිකිරීම් පුහුණුකිරීමේ ආයà¶à¶±à¶º විසින් මේ විෂයය සම්බන්ධව මෙහෙයවන à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ ද අලූà¶à·Šà¶¸ à¶‘à¶šà¶šà·’.
1 Comment
Mahamaya College
Mahamaya Girls’ college Kandy