(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š à¶šà·à¶½à¶º à¶à·”à¶½ “අද” à¶´à¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/à¶´à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් ලෙස à¶‘à¶šà·Š කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± à¶½à·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â http://www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය යනු සිංහල à·à¶¶à·Šà¶¯ à¶šà·à·‚යට à¶…à·…à·”à¶à·’න් හඳුන්ව෠දෙන ලද වචනයක් වුවද අද එදිනෙද෠ජන ජීවිà¶à¶ºà·š à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයෙන් à¶à·œà¶» à¶…à¶‚à·à¶ºà¶šà·Š නොමà·à¶à·’ à¶à¶»à¶¸à·Šà¶º. à·€à·à¶©à·’හිටියන්ගේ à¶»à·à¶¢à¶šà·à¶»à·’ කටයුà¶à·”වලදී මෙන්ම දරුවන් à¶…à¶à¶» ජනප්â€à¶»à·’ය à¶šà·Šâ€à¶»à·“à¶©à·à·€à¶½à¶¯à·“ ද පරිගණක මෘදුකà·à¶‚à¶œ (Software) සහ පරිගණක දෘඪà·à¶‚à¶œ (Hardware), පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½ ද (Computer Systems & Networks), දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶ºà¶ºà¶±à·Š (Databases) ද අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶º මෙන්ම බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º (Internet and Multi-media) à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයන් නිරන්à¶à¶»à¶ºà·™à¶±à·Š à¶·à·à·€à·’චකරනු ලබයි.
මේ à¶…à¶‚à·à¶ºà·š à¶»à·à¶šà·’ය෠වෙළදපළ කොයි ආකà·à¶»à¶ºà·šà¶¯?
à¶à·œà¶»à¶à·”රු සහ සන්නිවේදන à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶šà·Šà·‚à·šà¶à·Šâ€à¶»à¶º සම්බන්ධයෙන් à¶¢à·à¶à·’යට මග පෙන්වන්න෠ලෙස à·ƒà·à¶½à¶šà·™à¶± රජයේ ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š වන à¶à·œà¶»à¶à·”රු සහ සංනිවේදන à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« ආයà¶à¶±à¶º (à·„à· ICTA) විසින් 2009 වර්ෂයේදී පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« (CS&IT) à¶…à¶‚à·à¶ºà·š à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව පර්යේෂණයක් සිදුකර à¶à·’à¶¶à·š. මෙහිදී එම à¶…à¶‚à·à¶ºà¶§ අදà·à¶½ à¶»à·à¶šà·’ය෠ප්â€à¶»à¶·à·šà¶¯ 14 à¶šà·Š හඳුනà·à¶œà·™à¶± ඇà¶. මේ à¶…à¶à¶»à·’න් සියයට 54 à¶šà·Š ම මෘදුකà·à¶‚à¶œ ඉංජිනේරු (Software Engineer), පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½ පරිපà·à¶½à¶±à¶º (Systems & Network Administration) හ෠දà¶à·Šà¶ පරිපà·à¶½à¶±à¶º (Management Information Systems à·„à· Database Development and Administration) යන à¶»à·à¶šà·’ය෠එකà¶à·”වෙන් à·ƒà·à¶¯à·“ ඇà¶à·’ à¶¶à·€ පෙනේ. ‘අනිà¶à·Šâ€™ හ෠“Other’ යන à¶šà·à¶«à·Šà¶©à¶ºà·š ඇà¶à·’ à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š වලින් ඉහල à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à·à¶à¶ºà¶šà·Š පෙන්වන්නේ à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶«à·’à¶š සහය (Tech Support) à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€ සහà¶à·’à¶š (Quality Assurance) යන අං෠වලින්ය.
IT Workforce in Sri Lanka, by Occupation
1. Programming / Software Engineering 26%
2. Systems and Network Administration 11%
3. Management Information Systems 8%
4. Database Development and Administration 6%
5. Media & Internet 4%
6. Other* 46%
Source: IT Workforce Survey by ICTA, 2009
Notes: *Other category includes Technical support, 17%; Business Analysis and System Integration, 8%; Software Quality Assurance, 7%; IT Sales and Marketing, 5%; Project/Programme Management, 5%; Solutions and Technical Architecture, 1%; Technical Writing, 1%; and IT Research and Development, 1%
සුදුසුකම් ලබන්නේ කෙසේද?
à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š පෞද්ගලික විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ විසින් à·€à·à¶©à·’ම සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් බිහිකිරීමට සමà¶à·Šà·€ ඇà¶à·Šà¶à·š පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« විෂයන්ගෙනි. 2010/2011 වර්ෂ à¶à·”ලදී එම ආයà¶à¶± විසින් බිහිකරන ලද පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් ගණන 1552 à¶šà·’. එය පුද්ගලික ආයà¶à¶± විසින් බිහිකරන ලද මුළු à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් සංඛ්â€à¶ºà·à·€à·™à¶±à·Š සියයට 73 à¶šà·’.
ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ සුදුසුකම්, General Computing, Software Engineering, Computer Systems & Networks, Database Development and MIS à·„à· Internet & multimedia වෘà¶à·Šà¶à·“ය මà·à¶»à·Šà¶œ à¶´à·„à¶šà·Š අනුව සංවිධà·à¶± à¶šà¶» දක්ව෠ඇà¶.
පරිගණක විද්â€à¶ºà· à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶±à¶º (General Computing)
සිය දක්ෂà¶à·à·€à¶º සහ මà¶à·” à¶¶à¶½à·à¶´à·œà¶»à·œà¶à·Šà¶à·” වලට සරිලන ලෙස උසස් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සදහ෠පරිගණක විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් à·„à· à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් යන දෙකින් à¶‘à¶šà¶šà·Š à¶à·à¶»à·à¶œà·à¶±à·“මේ අවස්ථà·à·€ à·à·’à·‚à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶šà·”à¶§ à¶´à·€à¶à·“. à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයේ වඩ෠සංකල්පමය à¶…à¶‚à·à¶º පිළිබඳව ඉගෙනීමට à¶šà·à¶¸à·à¶à·Šà¶à¶šà·Š දක්වන කෙනෙකුට පරිගණක විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් à¶à·à¶»à·à¶œà·à¶±à·“මට à·„à·à¶šà·’ය.
පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ à·„à· à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶‹à¶´à·à¶°à·’ පිරිනමන පෞද්ගලික (දේà·à·“ය හ෠විදේà·à·“ය) විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ 20 à¶šà¶§ à¶…à¶°à·’à¶š සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š රට à¶à·”à¶½ à¶à·’à¶¶à·š. à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶´à·Šâ€à¶»à¶®à¶¸ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ය (BIT) ලබà·à¶¯à·“ම සඳහ෠ඉගà·à¶±à·Šà·€à·“ම කරන ආයà¶à¶± à¶…à¶à¶» ESOFT Computer Studies, IDM Computer Studies, MATRIX Institute of Information Technology සහ OpenArc School of Business and Technology යන ආයà¶à¶± à¶šà·à¶´à·“ පෙනේ. à¶¶à·Šâ€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º පරිගණක ආයà¶à¶±à¶º (BCS) ඕස්ට්â€à¶»à·šà¶½à·’යà·à¶±à·” පරිගණක ආයà¶à¶±à¶º (ACS) à·€à·à¶±à·’ වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකම් à¶œà¶à·Š à¶šà¶½ ඒව෠පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶´à·Šâ€à¶»à¶®à¶¸ à¶‹à¶´à·à¶°à·’යකට සම වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකම් ලෙස à·ƒà·à¶½à¶šà·š. à¶¶à·Šâ€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º පරිගණක ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š ලබà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· ඉහල à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à·à·€à¶šà·Š සහ à¶à·€à¶à·Š නියමිචඅවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶±à·Š කිහිපයක් සපුරà·à¶½à¶± අයට කෙලින්ම à¶´à·à·Šà¶ à·à¶à·Š à¶‹à¶´à·à¶°à·’ සුදුසුකම් සඳහ෠ඉල්ලුම් කිරීමට විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ අවසර ලබ෠දී ඇà¶.
මුදුකà·à¶‚à¶œ 9software)
මුදුකà·à¶‚ගකරණය සියළුම පරිගණක විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶±à·Šà·„à·’ à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶±à¶à¶¸ අංගයක් වුව ද එම à¶…à¶‚à·à¶ºà·™à¶±à·Š ඉදිරියට යà·à¶¸à¶§ නම් à·€à·à¶©à·’දුර සුදුසුකම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. Oracle Java Certified Professional (OCJP) සුදුසුකම සහ C# programming à·€à·à¶±à·’ à¶…à¶‚à·à·€à¶½ à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව විà·à·šà·‚ දà·à¶±à·”ම ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම මෙහිදී à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º.
පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½ ( Computer Systems and Networks)
සිය ආයà¶à¶±à¶ºà·™à·„à·’ යොදà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½ සංවර්ධනය කිරීමට මෙන්ම ඒව෠නඩà¶à·Šà¶à·”කිරීම සදහ෠එක් à¶‘à¶šà·Š ආයà¶à¶±à¶ºà·š විà·à·à¶½à¶à·Šà·€à¶º අනුව à¶’ සඳහ෠වෙන්වූ පුද්ගලයකු à·„à· à¶…à¶‚à·à¶ºà¶šà·Š සෑම ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà¶§à¶¸ à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. කුඩ෠ආයà¶à¶± විසින් à¶¶à·œâ€à·„à·à·€à·’à¶§ කරනු ලබන්නේ මේ සේව෠අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶ºà¶±à·Š බහිර්සේවà·à¶´à¶«à¶º (outsource) කිරීමය.
පෞද්ගලික à¶…à¶‚à·à¶ºà·š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ à¶»à·à·ƒà¶šà·Š විසින්ම පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½à¶šà¶»à¶«à¶º සඳහà·à¶¸ වෙන්වූ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ ඉදිරිපà¶à·Š කරනු ලබයි. මූලික පරිගණක à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් සහිà¶à·€ හ෠රහිà¶à·€à¶½â€, පරිගණක පද්ධà¶à·’ සම්පà·à¶¯à¶šà¶ºà·’න් වන CISCO, Juniper, Linux, Microsoft, Redhat, à·€à·à¶±à·’ ආයà¶à¶± විසින් ලබà·à¶¯à·™à¶± සහ සහà¶à·’à¶š à¶´à¶à·Šâ€à¶» ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම, පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½à¶šà¶»à¶« à¶…à¶‚à·à¶ºà·š à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š කිරීමට අපේක්ෂ෠කරන හ෠එම à¶…à¶‚à·à¶ºà·™à¶±à·Š වෘà¶à·Šà¶à·“ය දියුණුවක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට à¶…à¶´à·šà¶šà·Šà·‚à·à¶šà¶»à¶± බොහ෠දෙනෙකු විසින් ගනුලබන පියවරකි. Associate සිට Specialist, Professional à·„à· Master ආදී à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š අනුක්â€à¶»à¶¸à¶ºà·™à¶±à·Š ඉහළට යන සුදුසුකම් මෙම â€à·ƒà¶¸à·Šà¶´à·à¶¯à¶š ආයà¶à¶± විසින් පිරිනමනු à¶½à·à¶¶à·š.
දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶º (Databases)
දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶ºà¶šà·Š MS Excel à¶´à·à¶à·”රුම්පà¶à¶šà·Š (spreadsheet) à·„à· MS Access දà¶à·Šà¶ පද්ධà¶à·’ය à¶à¶»à¶¸à¶§ සරල විය à·„à·à¶š. එසේà¶à·Š à¶±à·à¶à·’නම් Oracle, Microsoft à·„à· SAP වේදිකà·à·€à¶šà·Š මචපදනම්වූ සංකීර්ණ Enterprise System දà¶à·Šà¶ පද්ධà¶à·’යක් විය à·„à·à¶š.
à¶»à·à¶šà·’ය෠ඇබෑර්à¶à·” සදහ෠ඉදිරි à¶´à¶à·Š කෙරෙන සෑම ජීව දà¶à·Šà¶ à¶´à¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶š පරිගණක සහà¶à·’à¶š දà·à¶šà·Šà·€à·™à¶± නමුà¶à·Š වගුවකින් දà¶à·Šà¶ ඉදිරිපà¶à·Šà¶šà·’රීමේදී එක්සෙල් à¶´à·à¶šà·šà¶¢à¶ºà·š à¶´à·€à¶à·’à¶± Pivot Table à·€à·à¶±à·’ සරල මෙවලමක් නිර්මà·à¶«à·à·“ලීව යොදà·à¶œà·à¶±à·“මට à·„à·à¶šà·’ අයෙක් සොය෠ගà·à¶±à·“ම අපහසුය. දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶º සංවර්ධනය සහ නඩà¶à·Šà¶à·”à·€ කේන්ද්â€à¶» කරගà¶à·Š වෘà¶à·Šà¶à·“න් සදහ෠නම් Microsoft, Oracle හ෠වෙනà¶à·Š දà¶à·Šà¶ සමුද෠වේදිකà·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව ඉගෙනීම à¶…à¶à·Šâ€à¶ºà·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. පුහුණුව සපයන ආයà¶à¶± පිලිබඳ à·€à·à¶©à·’ à¶à·œà¶»à¶à·”ර෠සදහ෠ඔබට දà·à¶±à¶§ සිටින පරිගණක ගුරුවරයà·, සේව්â€à¶ºà¶ºà· හ෠හඳුනන වෘà¶à·Šà¶à·’කයෙකුගෙන් විමසීම මà·à¶±à·€à·’.
à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º (MIS)
මෙහෙයුම් කටයුà¶à·” සඳහ෠මෙන්ම à¶à·“රණ à¶œà·à¶±à·“ම සහ දිගුකà·à¶½à·“à¶± à·ƒà·à¶½à·ƒà·”ම් සකස්කිරීම සඳහ෠ද ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à¶ºà¶±à¶§ සිය à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶«à¶º කරගà·à¶±à·“ම à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º වේ. à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º සඳහ෠දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶ºà¶ºà¶±à·Š සම්බන්ධව මෙන්ම අනෙකුà¶à·Š පරිගණක à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š ද ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à·€à¶½à·“න් පිළබඳව දà·à¶±à·”මක් ද à¶à·’බිය යුà¶à·”ය. මේ විෂයය à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ Colombo International Nautical & Engineering College; Gateway Graduate School; GISM – Graduate Institute of Science & Management; Informatics Institute of Technology, National Institute of Business Management; PATHE-Peoples Academy for Tertiary & Higher Education, Thames College of Further and Higher Education, Royal Institute of Colombo සහ Singapore Informatics උසස් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶± විසින් මෙහෙයවනු ලබයි.
අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º (Multimedia)
අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º à¶…à¶‚à·à¶ºà·š විà·à·šà·‚ දà·à¶±à·”ම à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± à¶»à·à¶šà·’ය෠අවස්ථ෠සංඛ්â€à¶ºà·à·€ à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à¶´à·€à¶à·’න්නේ à·ƒà·à¶´à·šà¶šà·Šà·‚à·€ à¶…à¶©à·” සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·’. මෙම ලිපිය ආරම්භයේ දà·à¶šà·Šà·€à·– පර්යේෂණයට අනුව 2009 වර්ෂයේදී එය පරිගණක à¶…à¶‚à·à¶ºà·š සමස්චරà·à¶šà·’යà·à·€à¶½à·’න් සියයට 4 à¶šà·Š පමණකි. නමුà¶à·Š, සියළුම පරිගණක වෘà¶à·Šà¶à·’කයන් à¶à·”à¶½ කිසියම් à¶´à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà¶šà¶§ අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º නිපුණà¶à·à·€à¶šà·Š à¶à·’බිය යුà¶à·”යà·à¶ºà·’ අපේක්ෂ෠කෙරේ. අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ යෙදුමක් සංවර්ධනය කිරීම සඳහ෠අවà·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± නිපුණà¶à· පෙළක් හඳුන්වනු ලබන්නේ අට්ටියක් (stack à¶‘à¶šà¶šà·Š) à·€à·à¶ºà·™à¶±à·’.
උදà·à·„රණයක් à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š LAMP නමින් හඳුන්වන අට්ටියට සිව් වර්ගයක à·à·’ල්ප à¶¥à·à¶«à¶ºà¶±à·Š à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶º. මෙහෙයුම් පද්ධà¶à·’ සඳහ෠Linux ද, සේවà·à¶¯à·à¶ºà¶šà¶º(server) සඳහ෠Apache ද, දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶º සංවර්ධනය à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ MySQL ද, à¶¢à·à¶½ සංවර්ධනය à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ PHP දà·à¶±à·”ම ද à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º කෙරේ. LAMP මෙන්ම WAMP à·€à·à¶±à·’ අනෙකුà¶à·Š à¶…à¶§à·Šà¶§à·’ වර්ග සම්බන්ධ කෙටි à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවන ආයà¶à¶± à¶»à·à·ƒà¶šà·Š à¶à·’à¶¶à·š. කලින් à¶šà·“ පරිදි පුහුණු ආයà¶à¶± පිලිබඳ දන්න෠හඳුනන කෙනෙකුගෙන් විමසීම් මà·à¶±à·€à·’ .
ම෠à¶à·à¶»à·à¶œà¶ යුà¶à·” වෘà¶à·Šà¶à·“ය මග ද? à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à·“ය මග ද?
පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයට සම්බන්ධ සියළුම à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à¶§ à¶´à·à·„à·š à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à·“ය සහ වෘà¶à·Šà¶à·“ය à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± à¶‘à¶šà¶à·”වක් à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. මෙම à¶…à¶‚à·à¶ºà·š à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š සඳහ෠උපà·à¶°à·’යක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම හොඳ ආරම්භයකි. බොහ෠රà·à¶šà·’ය෠සඳහ෠පරිගණක විද්â€à¶ºà· à·„à·/සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶…à¶‚à·à¶ºà·š උසස් à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· හ෠පළපුරුද්දම පමණක් මà·à¶°à·Šâ€à¶º හ෠අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« අලෙවිකරණය යන à¶»à·à¶šà·’ය෠වලට සෑහේ.
පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶…à¶‚à·à¶ºà·š ඉහලට යà·à¶¸ සදහ෠විෂය පිලිබඳ Master’s à·„à· à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à¶´à¶à·’ à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් හ෠ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» පරිපà·à¶½à¶±à¶º à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ උසස් à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් හ෠අදà·à·… à¶à·à¶šà·Šà·‚නය පිලිබදව Specialist, Professional à·„à· Master à·€à·à¶±à·’ ඉහල වෘà¶à·Šà¶à·“ම සුදුසු කම් යොද෠ගචහà·à¶š .
4 Comments
Supun Malinda
මං මේ Field 1à¶§ ගොඩà·à¶šà·Š ආසයි.. à¶’à¶à·Š ඉදිරියට කරන්නේ මොකද්ද කියල෠හිà¶à· ගන්න à¶¶à·à¶»à·”à·€ හිටියේ… දà·à¶±à·Š මà·à¶» Ideas à¶§à·’à¶šà¶šà·Š à¶œà¶à·Šà¶à·.. වටින෠ලිපියක්.. ඔයà·à¶½à¶§ ගොඩක් ස්à¶à·–à¶à·’යි…
Web Hosting Sri Lanka
I would like to prefer Software Engineering ,Web design & Development ,graphic design ..etc
tharaka arachchige
Mahamaya Girls’ college Kandy
Sarath kalansooriya
නියම à·€à·à¶©à¶šà·Š.
Policy Dialogue #14: Decentralizing Education Management to School Level
A policy dialogue on “Decentralizing Education Management to School Level” was held by the Education Forum Sri Lanka (EFSL) on April 10th, 2021, via Zoom. LINKS: Full Video: PD#14, 2 hours 37 minutes PRESENTATIONS Decentralizing education management to school levels: How much & how?
Education News March 2021
Corona All schools in WP reopened COVID-19 – Global Education Recovery Tracker launched Schools in Jaffna Education Zone closed for week All grades in schools, pre-schools in WP open tomorrow WP schools attendance satisfactory, as students return for lessons Schools in WP to commence tomorrow for grades 5, 11 and 13 Seventeen O/L student candidates in CP test COVID positive All Catholic pvt, Intl. schools to open on Apr.
Policy Dialogue #13: Mainstreaming Social-Emotional Learning
A policy dialogue on “Mainstreaming Social-Emotional Learning” was held by the Education Forum Sri Lanka (EFSL) on March 13th, 2021, via Zoom. LINKS: Full Video: PD#13, 2 hours 29 minutes PRESENTATIONS Why Social-Emotional Learning – Dr.
Links
User Login
Themes
Social
Twitter
Facebook
RSS Feed
Contact
12 Balcombe Place, Colombo 08
Sri Lanka
+94 (0)11 267 1160
+94 (0)11 267 5212
info [at] lirneasia [dot] net
Copyright © 2021 Sri Lanka Education Forum
Catalyzing Policy Reforms