(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š à¶šà·à¶½à¶º à¶à·”à¶½ “අද” à¶´à¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/à¶´à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් ලෙස à¶‘à¶šà·Š කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± à¶½à·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â http://www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය යනු සිංහල à·à¶¶à·Šà¶¯ à¶šà·à·‚යට à¶…à·…à·”à¶à·’න් හඳුන්ව෠දෙන ලද වචනයක් වුවද අද එදිනෙද෠ජන ජීවිà¶à¶ºà·š à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයෙන් à¶à·œà¶» à¶…à¶‚à·à¶ºà¶šà·Š නොමà·à¶à·’ à¶à¶»à¶¸à·Šà¶º. à·€à·à¶©à·’හිටියන්ගේ à¶»à·à¶¢à¶šà·à¶»à·’ කටයුà¶à·”වලදී මෙන්ම දරුවන් à¶…à¶à¶» ජනප්â€à¶»à·’ය à¶šà·Šâ€à¶»à·“à¶©à·à·€à¶½à¶¯à·“ ද පරිගණක මෘදුකà·à¶‚à¶œ (Software) සහ පරිගණක දෘඪà·à¶‚à¶œ (Hardware), පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½ ද (Computer Systems & Networks), දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶ºà¶ºà¶±à·Š (Databases) ද අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶º මෙන්ම බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º (Internet and Multi-media) à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයන් නිරන්à¶à¶»à¶ºà·™à¶±à·Š à¶·à·à·€à·’චකරනු ලබයි.
මේ à¶…à¶‚à·à¶ºà·š à¶»à·à¶šà·’ය෠වෙළදපළ කොයි ආකà·à¶»à¶ºà·šà¶¯?
à¶à·œà¶»à¶à·”රු සහ සන්නිවේදන à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶šà·Šà·‚à·šà¶à·Šâ€à¶»à¶º සම්බන්ධයෙන් à¶¢à·à¶à·’යට මග පෙන්වන්න෠ලෙස à·ƒà·à¶½à¶šà·™à¶± රජයේ ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š වන à¶à·œà¶»à¶à·”රු සහ සංනිවේදන à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« ආයà¶à¶±à¶º (à·„à· ICTA) විසින් 2009 වර්ෂයේදී පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« (CS&IT) à¶…à¶‚à·à¶ºà·š à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව පර්යේෂණයක් සිදුකර à¶à·’à¶¶à·š. මෙහිදී එම à¶…à¶‚à·à¶ºà¶§ අදà·à¶½ à¶»à·à¶šà·’ය෠ප්â€à¶»à¶·à·šà¶¯ 14 à¶šà·Š හඳුනà·à¶œà·™à¶± ඇà¶. මේ à¶…à¶à¶»à·’න් සියයට 54 à¶šà·Š ම මෘදුකà·à¶‚à¶œ ඉංජිනේරු (Software Engineer), පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½ පරිපà·à¶½à¶±à¶º (Systems & Network Administration) හ෠දà¶à·Šà¶ පරිපà·à¶½à¶±à¶º (Management Information Systems à·„à· Database Development and Administration) යන à¶»à·à¶šà·’ය෠එකà¶à·”වෙන් à·ƒà·à¶¯à·“ ඇà¶à·’ à¶¶à·€ පෙනේ. ‘අනිà¶à·Šâ€™ හ෠“Other’ යන à¶šà·à¶«à·Šà¶©à¶ºà·š ඇà¶à·’ à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š වලින් ඉහල à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à·à¶à¶ºà¶šà·Š පෙන්වන්නේ à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶«à·’à¶š සහය (Tech Support) à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€ සහà¶à·’à¶š (Quality Assurance) යන අං෠වලින්ය.
IT Workforce in Sri Lanka, by Occupation
1. Programming / Software Engineering 26%
2. Systems and Network Administration 11%
3. Management Information Systems 8%
4. Database Development and Administration 6%
5. Media & Internet 4%
6. Other* 46%
Source: IT Workforce Survey by ICTA, 2009
Notes: *Other category includes Technical support, 17%; Business Analysis and System Integration, 8%; Software Quality Assurance, 7%; IT Sales and Marketing, 5%; Project/Programme Management, 5%; Solutions and Technical Architecture, 1%; Technical Writing, 1%; and IT Research and Development, 1%
සුදුසුකම් ලබන්නේ කෙසේද?
à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š පෞද්ගලික විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ විසින් à·€à·à¶©à·’ම සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් බිහිකිරීමට සමà¶à·Šà·€ ඇà¶à·Šà¶à·š පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« විෂයන්ගෙනි. 2010/2011 වර්ෂ à¶à·”ලදී එම ආයà¶à¶± විසින් බිහිකරන ලද පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් ගණන 1552 à¶šà·’. එය පුද්ගලික ආයà¶à¶± විසින් බිහිකරන ලද මුළු à¶‹à¶´à·à¶°à·’à¶°à·à¶»à·“න් සංඛ්â€à¶ºà·à·€à·™à¶±à·Š සියයට 73 à¶šà·’.
ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ සුදුසුකම්, General Computing, Software Engineering, Computer Systems & Networks, Database Development and MIS à·„à· Internet & multimedia වෘà¶à·Šà¶à·“ය මà·à¶»à·Šà¶œ à¶´à·„à¶šà·Š අනුව සංවිධà·à¶± à¶šà¶» දක්ව෠ඇà¶.
පරිගණක විද්â€à¶ºà· à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶±à¶º (General Computing)
සිය දක්ෂà¶à·à·€à¶º සහ මà¶à·” à¶¶à¶½à·à¶´à·œà¶»à·œà¶à·Šà¶à·” වලට සරිලන ලෙස උසස් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සදහ෠පරිගණක විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් à·„à· à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් යන දෙකින් à¶‘à¶šà¶šà·Š à¶à·à¶»à·à¶œà·à¶±à·“මේ අවස්ථà·à·€ à·à·’à·‚à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶šà·”à¶§ à¶´à·€à¶à·“. à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයේ වඩ෠සංකල්පමය à¶…à¶‚à·à¶º පිළිබඳව ඉගෙනීමට à¶šà·à¶¸à·à¶à·Šà¶à¶šà·Š දක්වන කෙනෙකුට පරිගණක විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් à¶à·à¶»à·à¶œà·à¶±à·“මට à·„à·à¶šà·’ය.
පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ à·„à· à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶‹à¶´à·à¶°à·’ පිරිනමන පෞද්ගලික (දේà·à·“ය හ෠විදේà·à·“ය) විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ 20 à¶šà¶§ à¶…à¶°à·’à¶š සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š රට à¶à·”à¶½ à¶à·’à¶¶à·š. à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶´à·Šâ€à¶»à¶®à¶¸ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ය (BIT) ලබà·à¶¯à·“ම සඳහ෠ඉගà·à¶±à·Šà·€à·“ම කරන ආයà¶à¶± à¶…à¶à¶» ESOFT Computer Studies, IDM Computer Studies, MATRIX Institute of Information Technology සහ OpenArc School of Business and Technology යන ආයà¶à¶± à¶šà·à¶´à·“ පෙනේ. à¶¶à·Šâ€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º පරිගණක ආයà¶à¶±à¶º (BCS) ඕස්ට්â€à¶»à·šà¶½à·’යà·à¶±à·” පරිගණක ආයà¶à¶±à¶º (ACS) à·€à·à¶±à·’ වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකම් à¶œà¶à·Š à¶šà¶½ ඒව෠පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶´à·Šâ€à¶»à¶®à¶¸ à¶‹à¶´à·à¶°à·’යකට සම වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකම් ලෙස à·ƒà·à¶½à¶šà·š. à¶¶à·Šâ€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º පරිගණක ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š ලබà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· ඉහල à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à·à·€à¶šà·Š සහ à¶à·€à¶à·Š නියමිචඅවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶±à·Š කිහිපයක් සපුරà·à¶½à¶± අයට කෙලින්ම à¶´à·à·Šà¶ à·à¶à·Š à¶‹à¶´à·à¶°à·’ සුදුසුකම් සඳහ෠ඉල්ලුම් කිරීමට විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ à¶´à·Šâ€à¶»à¶à·’à¶´à·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ අවසර ලබ෠දී ඇà¶.
මුදුකà·à¶‚à¶œ 9software)
මුදුකà·à¶‚ගකරණය සියළුම පරිගණක විද්â€à¶ºà· à¶‹à¶´à·à¶°à·’ à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶±à·Šà·„à·’ à¶´à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶±à¶à¶¸ අංගයක් වුව ද එම à¶…à¶‚à·à¶ºà·™à¶±à·Š ඉදිරියට යà·à¶¸à¶§ නම් à·€à·à¶©à·’දුර සුදුසුකම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. Oracle Java Certified Professional (OCJP) සුදුසුකම සහ C# programming à·€à·à¶±à·’ à¶…à¶‚à·à·€à¶½ à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව විà·à·šà·‚ දà·à¶±à·”ම ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම මෙහිදී à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º.
පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½ ( Computer Systems and Networks)
සිය ආයà¶à¶±à¶ºà·™à·„à·’ යොදà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½ සංවර්ධනය කිරීමට මෙන්ම ඒව෠නඩà¶à·Šà¶à·”කිරීම සදහ෠එක් à¶‘à¶šà·Š ආයà¶à¶±à¶ºà·š විà·à·à¶½à¶à·Šà·€à¶º අනුව à¶’ සඳහ෠වෙන්වූ පුද්ගලයකු à·„à· à¶…à¶‚à·à¶ºà¶šà·Š සෑම ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà¶§à¶¸ à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. කුඩ෠ආයà¶à¶± විසින් à¶¶à·œâ€à·„à·à·€à·’à¶§ කරනු ලබන්නේ මේ සේව෠අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶ºà¶±à·Š බහිර්සේවà·à¶´à¶«à¶º (outsource) කිරීමය.
පෞද්ගලික à¶…à¶‚à·à¶ºà·š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ à¶»à·à·ƒà¶šà·Š විසින්ම පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½à¶šà¶»à¶«à¶º සඳහà·à¶¸ වෙන්වූ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ ඉදිරිපà¶à·Š කරනු ලබයි. මූලික පරිගණක à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් සහිà¶à·€ හ෠රහිà¶à·€à¶½â€, පරිගණක පද්ධà¶à·’ සම්පà·à¶¯à¶šà¶ºà·’න් වන CISCO, Juniper, Linux, Microsoft, Redhat, à·€à·à¶±à·’ ආයà¶à¶± විසින් ලබà·à¶¯à·™à¶± සහ සහà¶à·’à¶š à¶´à¶à·Šâ€à¶» ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම, පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ à¶¢à·à¶½à¶šà¶»à¶« à¶…à¶‚à·à¶ºà·š à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š කිරීමට අපේක්ෂ෠කරන හ෠එම à¶…à¶‚à·à¶ºà·™à¶±à·Š වෘà¶à·Šà¶à·“ය දියුණුවක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට à¶…à¶´à·šà¶šà·Šà·‚à·à¶šà¶»à¶± බොහ෠දෙනෙකු විසින් ගනුලබන පියවරකි. Associate සිට Specialist, Professional à·„à· Master ආදී à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š අනුක්â€à¶»à¶¸à¶ºà·™à¶±à·Š ඉහළට යන සුදුසුකම් මෙම â€à·ƒà¶¸à·Šà¶´à·à¶¯à¶š ආයà¶à¶± විසින් පිරිනමනු à¶½à·à¶¶à·š.
දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶º (Databases)
දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶ºà¶šà·Š MS Excel à¶´à·à¶à·”රුම්පà¶à¶šà·Š (spreadsheet) à·„à· MS Access දà¶à·Šà¶ පද්ධà¶à·’ය à¶à¶»à¶¸à¶§ සරල විය à·„à·à¶š. එසේà¶à·Š à¶±à·à¶à·’නම් Oracle, Microsoft à·„à· SAP වේදිකà·à·€à¶šà·Š මචපදනම්වූ සංකීර්ණ Enterprise System දà¶à·Šà¶ පද්ධà¶à·’යක් විය à·„à·à¶š.
à¶»à·à¶šà·’ය෠ඇබෑර්à¶à·” සදහ෠ඉදිරි à¶´à¶à·Š කෙරෙන සෑම ජීව දà¶à·Šà¶ à¶´à¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶š පරිගණක සහà¶à·’à¶š දà·à¶šà·Šà·€à·™à¶± නමුà¶à·Š වගුවකින් දà¶à·Šà¶ ඉදිරිපà¶à·Šà¶šà·’රීමේදී එක්සෙල් à¶´à·à¶šà·šà¶¢à¶ºà·š à¶´à·€à¶à·’à¶± Pivot Table à·€à·à¶±à·’ සරල මෙවලමක් නිර්මà·à¶«à·à·“ලීව යොදà·à¶œà·à¶±à·“මට à·„à·à¶šà·’ අයෙක් සොය෠ගà·à¶±à·“ම අපහසුය. දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶º සංවර්ධනය සහ නඩà¶à·Šà¶à·”à·€ කේන්ද්â€à¶» කරගà¶à·Š වෘà¶à·Šà¶à·“න් සදහ෠නම් Microsoft, Oracle හ෠වෙනà¶à·Š දà¶à·Šà¶ සමුද෠වේදිකà·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව ඉගෙනීම à¶…à¶à·Šâ€à¶ºà·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. පුහුණුව සපයන ආයà¶à¶± පිලිබඳ à·€à·à¶©à·’ à¶à·œà¶»à¶à·”ර෠සදහ෠ඔබට දà·à¶±à¶§ සිටින පරිගණක ගුරුවරයà·, සේව්â€à¶ºà¶ºà· හ෠හඳුනන වෘà¶à·Šà¶à·’කයෙකුගෙන් විමසීම මà·à¶±à·€à·’.
à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º (MIS)
මෙහෙයුම් කටයුà¶à·” සඳහ෠මෙන්ම à¶à·“රණ à¶œà·à¶±à·“ම සහ දිගුකà·à¶½à·“à¶± à·ƒà·à¶½à·ƒà·”ම් සකස්කිරීම සඳහ෠ද ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à¶ºà¶±à¶§ සිය à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶«à¶º කරගà·à¶±à·“ම à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º වේ. à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º සඳහ෠දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶ºà¶ºà¶±à·Š සම්බන්ධව මෙන්ම අනෙකුà¶à·Š පරිගණක à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š ද ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» à¶šà·Šâ€à¶»à·’යà·à·€à¶½à·“න් පිළබඳව දà·à¶±à·”මක් ද à¶à·’බිය යුà¶à·”ය. මේ විෂයය à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ à¶‹à¶´à·à¶°à·’ Colombo International Nautical & Engineering College; Gateway Graduate School; GISM – Graduate Institute of Science & Management; Informatics Institute of Technology, National Institute of Business Management; PATHE-Peoples Academy for Tertiary & Higher Education, Thames College of Further and Higher Education, Royal Institute of Colombo සහ Singapore Informatics උසස් à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶± විසින් මෙහෙයවනු ලබයි.
අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º (Multimedia)
අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º à¶…à¶‚à·à¶ºà·š විà·à·šà·‚ දà·à¶±à·”ම à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± à¶»à·à¶šà·’ය෠අවස්ථ෠සංඛ්â€à¶ºà·à·€ à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š à¶´à·€à¶à·’න්නේ à·ƒà·à¶´à·šà¶šà·Šà·‚à·€ à¶…à¶©à·” සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·’. මෙම ලිපිය ආරම්භයේ දà·à¶šà·Šà·€à·– පර්යේෂණයට අනුව 2009 වර්ෂයේදී එය පරිගණක à¶…à¶‚à·à¶ºà·š සමස්චරà·à¶šà·’යà·à·€à¶½à·’න් සියයට 4 à¶šà·Š පමණකි. නමුà¶à·Š, සියළුම පරිගණක වෘà¶à·Šà¶à·’කයන් à¶à·”à¶½ කිසියම් à¶´à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà¶šà¶§ අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º නිපුණà¶à·à·€à¶šà·Š à¶à·’බිය යුà¶à·”යà·à¶ºà·’ අපේක්ෂ෠කෙරේ. අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ යෙදුමක් සංවර්ධනය කිරීම සඳහ෠අවà·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± නිපුණà¶à· පෙළක් හඳුන්වනු ලබන්නේ අට්ටියක් (stack à¶‘à¶šà¶šà·Š) à·€à·à¶ºà·™à¶±à·’.
උදà·à·„රණයක් à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š LAMP නමින් හඳුන්වන අට්ටියට සිව් වර්ගයක à·à·’ල්ප à¶¥à·à¶«à¶ºà¶±à·Š à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶º. මෙහෙයුම් පද්ධà¶à·’ සඳහ෠Linux ද, සේවà·à¶¯à·à¶ºà¶šà¶º(server) සඳහ෠Apache ද, දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶º සංවර්ධනය à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ MySQL ද, à¶¢à·à¶½ සංවර්ධනය à¶´à·’à¶«à·’à·ƒ PHP දà·à¶±à·”ම ද à¶…à·€à·à·Šâ€à¶º කෙරේ. LAMP මෙන්ම WAMP à·€à·à¶±à·’ අනෙකුà¶à·Š à¶…à¶§à·Šà¶§à·’ වර්ග සම්බන්ධ කෙටි à¶´à·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවන ආයà¶à¶± à¶»à·à·ƒà¶šà·Š à¶à·’à¶¶à·š. කලින් à¶šà·“ පරිදි පුහුණු ආයà¶à¶± පිලිබඳ දන්න෠හඳුනන කෙනෙකුගෙන් විමසීම් මà·à¶±à·€à·’ .
ම෠à¶à·à¶»à·à¶œà¶ යුà¶à·” වෘà¶à·Šà¶à·“ය මග ද? à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à·“ය මග ද?
පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයට සම්බන්ධ සියළුම à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à¶§ à¶´à·à·„à·š à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à·“ය සහ වෘà¶à·Šà¶à·“ය à¶…à¶°à·Šâ€à¶ºà·à¶´à¶± à¶‘à¶šà¶à·”වක් à¶…à·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. මෙම à¶…à¶‚à·à¶ºà·š à¶»à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š සඳහ෠උපà·à¶°à·’යක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම හොඳ ආරම්භයකි. බොහ෠රà·à¶šà·’ය෠සඳහ෠පරිගණක විද්â€à¶ºà· à·„à·/සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶…à¶‚à·à¶ºà·š උසස් à¶©à·’à¶´à·Šà¶½à·à¶¸à· හ෠පළපුරුද්දම පමණක් මà·à¶°à·Šâ€à¶º හ෠අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« අලෙවිකරණය යන à¶»à·à¶šà·’ය෠වලට සෑහේ.
පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚à¶« à¶…à¶‚à·à¶ºà·š ඉහලට යà·à¶¸ සදහ෠විෂය පිලිබඳ Master’s à·„à· à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à¶´à¶à·’ à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් හ෠ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» පරිපà·à¶½à¶±à¶º à¶´à·’à·…à·’à¶¶à¶³ උසස් à¶‹à¶´à·à¶°à·’යක් හ෠අදà·à·… à¶à·à¶šà·Šà·‚නය පිලිබදව Specialist, Professional à·„à· Master à·€à·à¶±à·’ ඉහල වෘà¶à·Šà¶à·“ම සුදුසු කම් යොද෠ගචහà·à¶š .
4 Comments
Supun Malinda
මං මේ Field 1à¶§ ගොඩà·à¶šà·Š ආසයි.. à¶’à¶à·Š ඉදිරියට කරන්නේ මොකද්ද කියල෠හිà¶à· ගන්න à¶¶à·à¶»à·”à·€ හිටියේ… දà·à¶±à·Š මà·à¶» Ideas à¶§à·’à¶šà¶šà·Š à¶œà¶à·Šà¶à·.. වටින෠ලිපියක්.. ඔයà·à¶½à¶§ ගොඩක් ස්à¶à·–à¶à·’යි…
Web Hosting Sri Lanka
I would like to prefer Software Engineering ,Web design & Development ,graphic design ..etc
tharaka arachchige
Mahamaya Girls’ college Kandy
Sarath kalansooriya
නියම à·€à·à¶©à¶šà·Š.
Press Release #15: Delegating Education Decision-Making to Provinces is a Constitutional Mandate (In English/Sinhala/Tamil)
Delegating Education Decision Making to Provinces is a Constitutional MandateNot a Discretion for the Ministry of Education We are pleased to note that that the Ministry of Education has delegated policymaking during the fuel crisis to provincial authorities with decisions on keeping school opened delegated down to the school level with oversight by zonal authorities. Additionally, ministry has also announced delegating teacher deployment responsibilities to Provincial authorities with exceptions regarding national schools.
Private Sector Role in Enhancing K-12 Education in Sri Lanka
A free webinar “Private Sector Role in Enhancing K-12 Education in Sri Lanka” will be held by Sri Lanka Singapore Business Council (SLSBC) of the Ceylon Chamber of Commerce online via zoom from 2:30pm to 3:45pm on Wednesday 23rd March 2022. The panelists will include Dr.
Policy Dialogue #20: Education Post-Pandemic
වසංගතයෙන් පසු අධ්යාපනය | பிளேக்கிற்குப் பிறகு கல்வி A policy dialogue on “ Education Post-Pandemic”‘ was held by the Education Forum Sri Lanka (EFSL) on 26th March 2022, via Zoom. Watch the Policy Dialogue: Video PRESENTATIONS Transforming Education for All Post COVID-19 – Ms.
Links
User Login
Themes
Social
Twitter
Facebook
RSS Feed
Contact
12 Balcombe Place, Colombo 08
Sri Lanka
+94 (0)11 267 1160
+94 (0)11 267 5212
info [at] lirneasia [dot] net
Copyright © 2023 Sri Lanka Education Forum
Catalyzing Policy Reforms