(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š කà·à¶½à¶º à¶à·”ල “අද” පà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/ප්â€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් ලෙස එක් කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± ලà·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â http://www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය යනු සිංහල à·à¶¶à·Šà¶¯ කà·à·‚යට අළුà¶à·’න් හඳුන්ව෠දෙන ලද වචනයක් වුවද අද එදිනෙද෠ජන ජීවිà¶à¶ºà·š à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයෙන් à¶à·œà¶» අංà·à¶ºà¶šà·Š නොමà·à¶à·’ à¶à¶»à¶¸à·Šà¶º. à·€à·à¶©à·’හිටියන්ගේ රà·à¶¢à¶šà·à¶»à·’ කටයුà¶à·”වලදී මෙන්ම දරුවන් අà¶à¶» ජනප්â€à¶»à·’ය ක්â€à¶»à·“ඩà·à·€à¶½à¶¯à·“ ද පරිගණක මෘදුකà·à¶‚ග (Software) සහ පරිගණක දෘඪà·à¶‚ග (Hardware), පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ ජà·à¶½ ද (Computer Systems & Networks), දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶ºà¶ºà¶±à·Š (Databases) ද අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶º මෙන්ම බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º (Internet and Multi-media) à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයන් නිරන්à¶à¶»à¶ºà·™à¶±à·Š භà·à·€à·’චකරනු ලබයි.
මේ අංà·à¶ºà·š රà·à¶šà·’ය෠වෙළදපළ කොයි ආකà·à¶»à¶ºà·šà¶¯?
à¶à·œà¶»à¶à·”රු සහ සන්නිවේදන à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶º සම්බන්ධයෙන් ජà·à¶à·’යට මග පෙන්වන්න෠ලෙස à·ƒà·à¶½à¶šà·™à¶± රජයේ ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š වන à¶à·œà¶»à¶à·”රු සහ සංනිවේදන à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ ආයà¶à¶±à¶º (à·„à· ICTA) විසින් 2009 වර්ෂයේදී පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ (CS&IT) අංà·à¶ºà·š රà·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව පර්යේෂණයක් සිදුකර à¶à·’බේ. මෙහිදී එම අංà·à¶ºà¶§ අදà·à¶½ රà·à¶šà·’ය෠ප්â€à¶»à¶·à·šà¶¯ 14 ක් හඳුනà·à¶œà·™à¶± ඇà¶. මේ අà¶à¶»à·’න් සියයට 54 ක් ම මෘදුකà·à¶‚ග ඉංජිනේරු (Software Engineer), පද්ධà¶à·’ සහ ජà·à¶½ පරිපà·à¶½à¶±à¶º (Systems & Network Administration) හ෠දà¶à·Šà¶ පරිපà·à¶½à¶±à¶º (Management Information Systems à·„à· Database Development and Administration) යන රà·à¶šà·’ය෠එකà¶à·”වෙන් à·ƒà·à¶¯à·“ ඇà¶à·’ බව පෙනේ. ‘අනිà¶à·Šâ€™ හ෠“Other’ යන කà·à¶«à·Šà¶©à¶ºà·š ඇà¶à·’ රà·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š වලින් ඉහල ප්â€à¶»à¶à·’à·à¶à¶ºà¶šà·Š පෙන්වන්නේ à¶à·à¶šà·Šà·‚ණික සහය (Tech Support) à¶à¶à·Šà¶à·Šà·€ සහà¶à·’ක (Quality Assurance) යන අං෠වලින්ය.
IT Workforce in Sri Lanka, by Occupation
1. Programming / Software Engineering 26%
2. Systems and Network Administration 11%
3. Management Information Systems 8%
4. Database Development and Administration 6%
5. Media & Internet 4%
6. Other* 46%
Source: IT Workforce Survey by ICTA, 2009
Notes: *Other category includes Technical support, 17%; Business Analysis and System Integration, 8%; Software Quality Assurance, 7%; IT Sales and Marketing, 5%; Project/Programme Management, 5%; Solutions and Technical Architecture, 1%; Technical Writing, 1%; and IT Research and Development, 1%
සුදුසුකම් ලබන්නේ කෙසේද?
à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š ක්â€à¶»à·’යà·à¶à·Šà¶¸à¶š පෞද්ගලික විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ විසින් à·€à·à¶©à·’ම සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·“න් බිහිකිරීමට සමà¶à·Šà·€ ඇà¶à·Šà¶à·š පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ විෂයන්ගෙනි. 2010/2011 වර්ෂ à¶à·”ලදී එම ආයà¶à¶± විසින් බිහිකරන ලද පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·“න් ගණන 1552 කි. එය පුද්ගලික ආයà¶à¶± විසින් බිහිකරන ලද මුළු උපà·à¶°à·’ධà·à¶»à·“න් සංඛ්â€à¶ºà·à·€à·™à¶±à·Š සියයට 73 කි.
ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ සුදුසුකම්, General Computing, Software Engineering, Computer Systems & Networks, Database Development and MIS à·„à· Internet & multimedia වෘà¶à·Šà¶à·“ය මà·à¶»à·Šà¶œ පහක් අනුව සංවිධà·à¶± කර දක්ව෠ඇà¶.
පරිගණක විද්â€à¶ºà· අධ්â€à¶ºà¶ºà¶±à¶º (General Computing)
සිය දක්ෂà¶à·à·€à¶º සහ මà¶à·” බලà·à¶´à·œà¶»à·œà¶à·Šà¶à·” වලට සරිලන ලෙස උසස් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සදහ෠පරිගණක විද්â€à¶ºà· උපà·à¶°à·’යක් à·„à· à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ උපà·à¶°à·’යක් යන දෙකින් එකක් à¶à·à¶»à·à¶œà·à¶±à·“මේ අවස්ථà·à·€ à·à·’à·‚à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶šà·”ට පවà¶à·“. à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයේ වඩ෠සංකල්පමය අංà·à¶º පිළිබඳව ඉගෙනීමට කà·à¶¸à·à¶à·Šà¶à¶šà·Š දක්වන කෙනෙකුට පරිගණක විද්â€à¶ºà· උපà·à¶°à·’යක් à¶à·à¶»à·à¶œà·à¶±à·“මට à·„à·à¶šà·’ය.
පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ à·„à· à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ උපà·à¶°à·’ පිරිනමන පෞද්ගලික (දේà·à·“ය හ෠විදේà·à·“ය) විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ 20 කට අධික සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·Š රට à¶à·”ල à¶à·’බේ. à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ ප්â€à¶»à¶®à¶¸ උපà·à¶°à·’ය (BIT) ලබà·à¶¯à·“ම සඳහ෠ඉගà·à¶±à·Šà·€à·“ම කරන ආයà¶à¶± අà¶à¶» ESOFT Computer Studies, IDM Computer Studies, MATRIX Institute of Information Technology සහ OpenArc School of Business and Technology යන ආයà¶à¶± කà·à¶´à·“ පෙනේ. බ්â€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º පරිගණක ආයà¶à¶±à¶º (BCS) ඕස්ට්â€à¶»à·šà¶½à·’යà·à¶±à·” පරිගණක ආයà¶à¶±à¶º (ACS) à·€à·à¶±à·’ වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකම් ගà¶à·Š කල ඒව෠පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ ප්â€à¶»à¶®à¶¸ උපà·à¶°à·’යකට සම වෘà¶à·Šà¶à·“ය සුදුසුකම් ලෙස à·ƒà·à¶½à¶šà·š. බ්â€à¶»à·’à¶à·à¶±à·Šâ€à¶º පරිගණක ආයà¶à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š ලබà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· ඉහල ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€à¶šà·Š සහ à¶à·€à¶à·Š නියමිචඅවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶±à·Š කිහිපයක් සපුරà·à¶½à¶± අයට කෙලින්ම පà·à·Šà¶ à·à¶à·Š උපà·à¶°à·’ සුදුසුකම් සඳහ෠ඉල්ලුම් කිරීමට විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ ප්â€à¶»à¶à·’පà·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ අවසර ලබ෠දී ඇà¶.
මුදුකà·à¶‚ග 9software)
මුදුකà·à¶‚ගකරණය සියළුම පරිගණක විද්â€à¶ºà· උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶±à·Šà·„à·’ ප්â€à¶»à¶°à·à¶±à¶à¶¸ අංගයක් වුව ද එම අංà·à¶ºà·™à¶±à·Š ඉදිරියට යà·à¶¸à¶§ නම් à·€à·à¶©à·’දුර සුදුසුකම් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට අවà·à·Šâ€à¶ºà¶º. Oracle Java Certified Professional (OCJP) සුදුසුකම සහ C# programming à·€à·à¶±à·’ අංà·à·€à¶½ à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව විà·à·šà·‚ දà·à¶±à·”ම ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම මෙහිදී à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Šà¶º.
පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ ජà·à¶½ ( Computer Systems and Networks)
සිය ආයà¶à¶±à¶ºà·™à·„à·’ යොදà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ ජà·à¶½ සංවර්ධනය කිරීමට මෙන්ම ඒව෠නඩà¶à·Šà¶à·”කිරීම සදහ෠එක් එක් ආයà¶à¶±à¶ºà·š විà·à·à¶½à¶à·Šà·€à¶º අනුව ඒ සඳහ෠වෙන්වූ පුද්ගලයකු හ෠අංà·à¶ºà¶šà·Š සෑම ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà¶§à¶¸ අවà·à·Šâ€à¶ºà¶º. කුඩ෠ආයà¶à¶± විසින් බොâ€à·„à·à·€à·’ට කරනු ලබන්නේ මේ සේව෠අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶ºà¶±à·Š බහිර්සේවà·à¶´à¶«à¶º (outsource) කිරීමය.
පෞද්ගලික අංà·à¶ºà·š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ රà·à·ƒà¶šà·Š විසින්ම පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ ජà·à¶½à¶šà¶»à¶«à¶º සඳහà·à¶¸ වෙන්වූ උපà·à¶°à·’ ඉදිරිපà¶à·Š කරනු ලබයි. මූලික පරිගණක උපà·à¶°à·’යක් සහිà¶à·€ හ෠රහිà¶à·€à¶½â€, පරිගණක පද්ධà¶à·’ සම්පà·à¶¯à¶šà¶ºà·’න් වන CISCO, Juniper, Linux, Microsoft, Redhat, à·€à·à¶±à·’ ආයà¶à¶± විසින් ලබà·à¶¯à·™à¶± සහ සහà¶à·’ක පà¶à·Šâ€à¶» ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම, පරිගණක පද්ධà¶à·’ සහ ජà·à¶½à¶šà¶»à¶« අංà·à¶ºà·š රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š කිරීමට අපේක්ෂ෠කරන හ෠එම අංà·à¶ºà·™à¶±à·Š වෘà¶à·Šà¶à·“ය දියුණුවක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට අපේක්ෂà·à¶šà¶»à¶± බොහ෠දෙනෙකු විසින් ගනුලබන පියවරකි. Associate සිට Specialist, Professional à·„à· Master ආදී à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š අනුක්â€à¶»à¶¸à¶ºà·™à¶±à·Š ඉහළට යන සුදුසුකම් මෙම â€à·ƒà¶¸à·Šà¶´à·à¶¯à¶š ආයà¶à¶± විසින් පිරිනමනු ලà·à¶¶à·š.
දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶º (Databases)
දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶ºà¶šà·Š MS Excel පà·à¶à·”රුම්පà¶à¶šà·Š (spreadsheet) à·„à· MS Access දà¶à·Šà¶ පද්ධà¶à·’ය à¶à¶»à¶¸à¶§ සරල විය à·„à·à¶š. එසේà¶à·Š නà·à¶à·’නම් Oracle, Microsoft à·„à· SAP වේදිකà·à·€à¶šà·Š මචපදනම්වූ සංකීර්ණ Enterprise System දà¶à·Šà¶ පද්ධà¶à·’යක් විය à·„à·à¶š.
රà·à¶šà·’ය෠ඇබෑර්à¶à·” සදහ෠ඉදිරි පà¶à·Š කෙරෙන සෑම ජීව දà¶à·Šà¶ පà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà¶š පරිගණක සහà¶à·’ක දà·à¶šà·Šà·€à·™à¶± නමුà¶à·Š වගුවකින් දà¶à·Šà¶ ඉදිරිපà¶à·Šà¶šà·’රීමේදී එක්සෙල් පà·à¶šà·šà¶¢à¶ºà·š පවà¶à·’න Pivot Table à·€à·à¶±à·’ සරල මෙවලමක් නිර්මà·à¶«à·à·“ලීව යොදà·à¶œà·à¶±à·“මට à·„à·à¶šà·’ අයෙක් සොය෠ගà·à¶±à·“ම අපහසුය. දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶º සංවර්ධනය සහ නඩà¶à·Šà¶à·”à·€ කේන්ද්â€à¶» කරගà¶à·Š වෘà¶à·Šà¶à·“න් සදහ෠නම් Microsoft, Oracle හ෠වෙනà¶à·Š දà¶à·Šà¶ සමුද෠වේදිකà·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව ඉගෙනීම අà¶à·Šâ€à¶ºà·€à·à·Šâ€à¶ºà¶º. පුහුණුව සපයන ආයà¶à¶± පිලිබඳ à·€à·à¶©à·’ à¶à·œà¶»à¶à·”ර෠සදහ෠ඔබට දà·à¶±à¶§ සිටින පරිගණක ගුරුවරයà·, සේව්â€à¶ºà¶ºà· හ෠හඳුනන වෘà¶à·Šà¶à·’කයෙකුගෙන් විමසීම මà·à¶±à·€à·’.
à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º (MIS)
මෙහෙයුම් කටයුà¶à·” සඳහ෠මෙන්ම à¶à·“රණ ගà·à¶±à·“ම සහ දිගුකà·à¶½à·“න à·ƒà·à¶½à·ƒà·”ම් සකස්කිරීම සඳහ෠ද ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à¶ºà¶±à¶§ සිය à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶«à¶º කරගà·à¶±à·“ම අවà·à·Šâ€à¶º වේ. à¶à·œà¶»à¶à·”රු පද්ධà¶à·’ කළමනà·à¶šà¶»à¶±à¶º සඳහ෠දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶ºà¶ºà¶±à·Š සම්බන්ධව මෙන්ම අනෙකුà¶à·Š පරිගණක à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š ද ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» ක්â€à¶»à·’යà·à·€à¶½à·“න් පිළබඳව දà·à¶±à·”මක් ද à¶à·’බිය යුà¶à·”ය. මේ විෂයය පිළිබඳ උපà·à¶°à·’ Colombo International Nautical & Engineering College; Gateway Graduate School; GISM – Graduate Institute of Science & Management; Informatics Institute of Technology, National Institute of Business Management; PATHE-Peoples Academy for Tertiary & Higher Education, Thames College of Further and Higher Education, Royal Institute of Colombo සහ Singapore Informatics උසස් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶± විසින් මෙහෙයවනු ලබයි.
අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º (Multimedia)
අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º අංà·à¶ºà·š විà·à·šà·‚ දà·à¶±à·”ම අවà·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± රà·à¶šà·’ය෠අවස්ථ෠සංඛ්â€à¶ºà·à·€ à·à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·š පවà¶à·’න්නේ à·ƒà·à¶´à·šà¶šà·Šà·‚à·€ අඩු සංඛ්â€à¶ºà·à·€à¶šà·’. මෙම ලිපිය ආරම්භයේ දà·à¶šà·Šà·€à·– පර්යේෂණයට අනුව 2009 වර්ෂයේදී එය පරිගණක අංà·à¶ºà·š සමස්චරà·à¶šà·’යà·à·€à¶½à·’න් සියයට 4 ක් පමණකි. නමුà¶à·Š, සියළුම පරිගණක වෘà¶à·Šà¶à·’කයන් à¶à·”ල කිසියම් ප්â€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà¶šà¶§ අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º නිපුණà¶à·à·€à¶šà·Š à¶à·’බිය යුà¶à·”යà·à¶ºà·’ අපේක්ෂ෠කෙරේ. අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ යෙදුමක් සංවර්ධනය කිරීම සඳහ෠අවà·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± නිපුණà¶à· පෙළක් හඳුන්වනු ලබන්නේ අට්ටියක් (stack එකක්) à·€à·à¶ºà·™à¶±à·’.
උදà·à·„රණයක් à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š LAMP නමින් හඳුන්වන අට්ටියට සිව් වර්ගයක à·à·’ල්ප ඥà·à¶«à¶ºà¶±à·Š අවà·à·Šâ€à¶ºà¶ºà¶º. මෙහෙයුම් පද්ධà¶à·’ සඳහ෠Linux ද, සේවà·à¶¯à·à¶ºà¶šà¶º(server) සඳහ෠Apache ද, දà¶à·Šà¶ සමුදà·à¶º සංවර්ධනය පිණිස MySQL ද, ජà·à¶½ සංවර්ධනය පිණිස PHP දà·à¶±à·”ම ද අවà·à·Šâ€à¶º කෙරේ. LAMP මෙන්ම WAMP à·€à·à¶±à·’ අනෙකුà¶à·Š අට්ටි වර්ග සම්බන්ධ කෙටි පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවන ආයà¶à¶± රà·à·ƒà¶šà·Š à¶à·’බේ. කලින් කී පරිදි පුහුණු ආයà¶à¶± පිලිබඳ දන්න෠හඳුනන කෙනෙකුගෙන් විමසීම් මà·à¶±à·€à·’ .
ම෠à¶à·à¶»à·à¶œà¶ යුà¶à·” වෘà¶à·Šà¶à·“ය මග ද? à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à·“ය මග ද?
පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයට සම්බන්ධ සියළුම රà·à¶šà·’යà·à·€à¶±à¶§ පà·à·„à·š à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à·“ය සහ වෘà¶à·Šà¶à·“ය අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± එකà¶à·”වක් අවà·à·Šâ€à¶ºà¶º. මෙම අංà·à¶ºà·š රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š සඳහ෠උපà·à¶°à·’යක් ලබà·à¶œà·à¶±à·“ම හොඳ ආරම්භයකි. බොහ෠රà·à¶šà·’ය෠සඳහ෠පරිගණක විද්â€à¶ºà· à·„à·/සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ අංà·à¶ºà·š උසස් ඩිප්ලà·à¶¸à· හ෠පළපුරුද්දම පමණක් මà·à¶°à·Šâ€à¶º හ෠අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ අලෙවිකරණය යන රà·à¶šà·’ය෠වලට සෑහේ.
පරිගණක විද්â€à¶ºà· සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ අංà·à¶ºà·š ඉහලට යà·à¶¸ සදහ෠විෂය පිලිබඳ Master’s à·„à· à·à·à·ƒà·Šà¶à·Šâ€à¶»à¶´à¶à·’ උපà·à¶°à·’යක් හ෠ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» පරිපà·à¶½à¶±à¶º පිළිබඳ උසස් උපà·à¶°à·’යක් හ෠අදà·à·… à¶à·à¶šà·Šà·‚නය පිලිබදව Specialist, Professional à·„à· Master à·€à·à¶±à·’ ඉහල වෘà¶à·Šà¶à·“ම සුදුසු කම් යොද෠ගචහà·à¶š .
4 Comments
Supun Malinda
මං මේ Field 1ට ගොඩà·à¶šà·Š ආසයි.. ඒà¶à·Š ඉදිරියට කරන්නේ මොකද්ද කියල෠හිà¶à· ගන්න බà·à¶»à·”à·€ හිටියේ… දà·à¶±à·Š මà·à¶» Ideas ටිකක් ගà¶à·Šà¶à·.. වටින෠ලිපියක්.. ඔයà·à¶½à¶§ ගොඩක් ස්à¶à·–à¶à·’යි…
Web Hosting Sri Lanka
I would like to prefer Software Engineering ,Web design & Development ,graphic design ..etc
tharaka arachchige
Mahamaya Girls’ college Kandy
Sarath kalansooriya
නියම à·€à·à¶©à¶šà·Š.
එදා බැරි වුනු අධ්යාපන ප්රතිසංස්කරණ අද කරන්න පුළුවන් ඇයි?
එදා බැරි වුනු අධ්යාපන ප්රතිසංස්කරණ අද කරන්න පුළුවන් ඇයි? : 2023-2033 ජාතික අධ්යාපන ප්රතිපත්ති රාමුව පිළිබඳ විශ්ලේෂණයක් by Sujata Gamage 2023 ජූලි මාසයේදී කැබිනට් මණ්ඩලය විසින් ජාතික අධ්යාපන ප්රතිපත්ති රාමුවක් සැකසීම සඳහා ජනාධිපතිවරයාගේ සභාපතිත්වයෙන් පත් කෙරුණු කැබිනට් අනු කමිටුව විසින් අද වන විට එම ජාතික අධ්යාපන ප්රතිපත්ති රාමුව 2023-2033 (හෝ National Education Policy Framework 2023-2033) අධ්යාපනය පිළිබඳ ආංශික අධීක්ෂණ කමිටුවේ හා දෙවනුව සමස්ත පාර්ලිමේන්තුවේ විමර්ශනය සඳහා ඉදිරිපත් කොට ඇත.
Proposals to make Sri Lanka’s National Examinations more relevant
[Extracted from the report “A Strategic Plan for the Department of Examination” Prepared by Committee of Experts for Reforming the Department of Examination appointed by the Minister for Education dated December 2017.] The Department of Examination is perhaps the government department with the most impact on society in Sri Lanka.
Strategic Plan for the Department of Examination of Sri Lanka, 2017
Download Plan : Sinhala English A Strategic Plan for the Department of Examination for implementation in 2018-2019 was prepared by Committee of Experts to review examinations and evaluation system and roles and functions of the Department of Examinations to make recommendations for improving the quality and standards of testing and evaluation systems in Sri Lanka appointed by the Secretary for Education by letter dated April 28, 2017. Members of the Committee Ex-officio: Mr.
Links
User Login
Themes
Social
Twitter
Facebook
RSS Feed
Contact
12 Balcombe Place, Colombo 08
Sri Lanka
+94 (0)11 267 1160
+94 (0)11 267 5212
info [at] lirneasia [dot] net
Copyright © 2024 Sri Lanka Education Forum
Catalyzing Policy Reforms