(මෙම ලිපිය 2013 පෙබරවà·à¶»à·’ -à·ƒà·à¶´à·Šà¶à·à¶¸à·Šà¶¶à¶»à·Š කà·à¶½à¶º à¶à·”ල “අද†පà¶à·Šâ€à¶»à¶ºà·š පලවුන ලිපි මà·à¶½à·à·€à¶šà·Š අන්à¶à¶»à·Šà¶¢à·à¶½à¶ºà¶§ ගෙන ඒමේ අරමුණෙන් පලකෙරේ. මෙය à·€à·à¶©à·’ දියුණු කිරීම සදහ෠ඔබගේ අදහස්/ප්â€à¶»à·à·Šà¶±  කරුණà·à¶šà¶» කොමෙන්ටුවක් ලෙස එක් කරන්න.  අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º හ෠පුහුණුව සදහ෠ආයà¶à¶± ලà·à¶ºà·’ස්à¶à·”වක් සදහà·Â www.educationforum.lk/higher-education/බලන්න.)
කලà·à·€, à¶à·à¶šà·Šà·‚ණය සහ ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶»à·’ක ක්ෂේà¶à·Šâ€à¶»à¶º එකට හමුවන ස්ථà·à¶±à¶ºà¶šà·Š ලෙස මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය à·„à·à¶³à·’න්විය à·„à·à¶š. කලà·, විද්â€à¶ºà· සහ ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» ඉගෙනීමෙන් පසුව බොහà·à·€à·’ට සිදුවන කොටුවීමෙන් à¶à·œà¶»à·€ à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶±à·Š සහ අභිලà·à·‚යන් අනුව සිය ජීවන වෘà¶à·Šà¶à·’ය වෙනස් කරගà·à¶±à·“මේ අවස්ථà·à·€ මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය ඉගෙනීමෙන් ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ය. මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය හරහ෠බිහිවන ප්â€à¶»à¶à·’පල à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·™à¶±à·Š මූලික කොටස් 4 කට බෙදිය à·„à·à¶š.
- කà·à¶»à·Šà¶¸à·’ක නිෂ්පà·à¶¯à¶± (industrial Design)
- ජීවන රට෠සදහ෠නිෂ්පà·à¶¯à¶± හ෠සේව෠(Life Style Designs)
- මà·à¶°à·Šâ€à¶º සහ සංනිවේදන නිෂ්පà·à¶¯à¶± හ෠සේව෠(Media & Communication Designs)
- ඇà¶à·”ලචහ෠බà·à·„ිර අවකà·à· නිර්මà·à¶«à¶º à·„à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම (Interior or Exterior Design)
ලà·à¶šà¶ºà·š නිපදවෙන කවර නිෂ්පà·à¶¯à¶±à¶ºà¶šà·Š සඳහ෠වුවද සිදුකෙරෙන à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් කà·à¶»à·Šà¶¸à·’ක à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්වලට අයà¶à·Šà¶º. මà·à¶§à¶»à·Š රථ, යන්à¶â€à·Šâ€à¶» සූà¶â€à·Šâ€à¶» à·€à·à¶±à·’ දà·à·€à·à¶±à·Šà¶ නිෂ්පà·à¶¯à¶±à·€à¶½ සිට ලොකු කුඩ෠සියල්ලන්ම සඳහ෠වන කâ€à·Šâ€à¶»à·“ඩ෠භà·à¶«à·Šà¶© සහ පà·à·€à·„න් සේම මේ නිෂ්පà·à¶¯à¶± ඇසුරුම පිණිස අවà·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± ඇසුරුම් ද්â€à¶»à·€à·Šâ€à¶º දක්ව෠සියල්ල කර්මà·à¶±à·Šà¶ නිෂ්පà·à¶¯à¶±à·€à¶½à¶§ අඩංගුය. ජීවන රට෠නිෂ්පà·à¶¯à¶± හ෠සේව෠වලට  අයà¶à·Šà·€à¶±à·”යේ මà·à·ƒà·Šà¶à¶» සහ ආභරණ නිර්මà·à¶«  සහ මල් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් සහ වෙනà¶à·Š පුද්ගලයකුගේ ජීවිà¶à¶ºà¶§ සම්බන්ධවන දෑ නිර්මà·à¶«à¶º à·„à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”මයි. මà·à¶°à·Šâ€à¶º සහ සංනිවේදන à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්වලට අද සෑම ක්ෂේà¶â€à·Šâ€à¶»à¶ºà¶šà¶§à¶¸ අදà·à¶½à·€à¶± ගâ€à·Šâ€à¶»à·à¶´à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, විඩිය෠නිෂ්පà·à¶¯à¶±, සජීවීකරණ වීඩිය෠නිෂ්පà·à¶¯à¶±à¶º සහ බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º නිෂ්පà·à¶¯à¶± අයà¶à·Šà¶º. අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් යà·à¶ºà·’ à·„à·à¶³à·’න්වෙන්නේ අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අවකà·à·, බà·à·„ිර අවකà·à·, උද්â€à¶ºà·à¶± අලංකà·à¶»à¶º සහ පâ€à·Šâ€à¶»à¶¯à¶»à·Šà·à¶± සහ නà·à¶§à·Šâ€à¶º සහ චිà¶â€à·Šâ€à¶»à¶´à¶§ à·€à·à¶±à·’ කල෠නිර්මà·à¶«à·€à¶½à¶§ අවà·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± පරිද්දෙන් පසුà¶à¶½ නිර්මà·à¶«à¶º කිරීමයි.
මෙම ලිපියෙහි අප à·ƒà·à¶šà¶ ්ඡ෠කරන්නේ මà·à·ƒà·Šà¶à¶» හ෠ආභරණ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» සහ බà·à·„ිර අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් සම්බන්ධයෙනි. කර්මà·à¶±à·Šà¶ නිෂ්පà·à¶¯à¶± à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, රà·à¶šà·’ය෠මà·à¶»à·Šà¶œà¶ºà¶šà·Š ලෙස අපේ රටේ එà¶à¶»à¶¸à·Š සංවර්ධනයවී ඇà¶à·’ බවක් දක්නට නොමà·à¶. වීඩිය෠නිෂ්පà·à¶¯à¶± මà·à¶°à·Šâ€à¶º සහ සංනිවේදනය යටà¶à·š ද කල෠නිර්මà·à¶« සඳහ෠පසුà¶à¶½ නිර්මà·à¶«à¶º රංගන කල෠යටà¶à·š ද à·ƒà·à¶šà¶ ්ඡ෠කෙරේ.
 ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය
ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණ අංà·à¶ºà·š රà·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š සඳහ෠à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ මෙවලම් à·„à·à·ƒà·’රවීමේ දක්ෂà¶à·à·€ මෙන්ම නිර්මà·à¶«à·à·“ලී à·„à·à¶šà·’යà·à·€à¶šà·Š ද à¶à·’බීම අවà·à·Šâ€à¶ºà¶º. සංනිවේදන අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶±à·Š ඉටුකරගà·à¶±à·“මට අවà·à·Šâ€à¶º දේ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් කර විà·à·Šà¶½à·šà·‚ණය කර නිර්මà·à¶«à·à·“ලී දෘෂ්ටිමය භà·à¶«à·Šà¶©à¶ºà¶šà·Š à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š එළිදà·à¶šà·Šà·€à·“ම ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරුවන්ගේ කà·à¶»à·Šà¶ºà¶·à·à¶»à¶ºà¶ºà·’. සිය සේවà·à¶½à·à¶·à·’යà·à¶œà·š පණිවිඩය ඉලක්ක කණ්ඩà·à¶ºà¶¸à¶§ පරිපූර්ණව සංනිවේදනයකරන à·ƒà·à¶šà·ƒà·”මක් සකස්කිරීම පිණිස ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් නිර්මà·à¶« à·à·’ල්පීන් විසින් මුද්â€à¶»à·’à¶, ඉලෙක්ට්â€à¶»à·œà¶±à·’ක මෙන්ම චිà¶â€à·Šâ€à¶»à¶´à¶§ à·€à·à¶±à·’ විවිධ මà·à¶°à·Šâ€à¶ºà¶±à·Š භà·à·€à·’à¶à· කරනු ලබයි. වෙළඳ දà·à¶±à·Šà·€à·“ම් කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶º මෙන්ම විඩිය෠නිෂ්පà·à¶¯à¶± සහ චිà¶â€à·Šâ€à¶»à¶´à¶§ නිෂ්පà·à¶¯à¶± ක්ෂේà¶â€à·Šâ€à¶»à¶º ද සම්බන්ධයෙන් පරිගණක ආà·â€à·Šâ€à¶»à·’චසà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය විසින් හඳුන්වà·à¶¯à·“ ඇà¶à·’ නව්â€à¶º නිර්මà·à¶« à·„à·šà¶à·”කොටගෙන à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º මුද්â€à¶»à·’චසහ ගâ€à·Šâ€à¶»à·à¶´à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්වලින් ඔබ්බට විà·à·à¶½ ඉදිරි පිම්මක් පනින්නට à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පීන්ට අවස්ථà·à·€ ලà·à¶¶à·“ à¶à·’බේ.
ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්, පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€à¶§ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණයට සම්බන්ධ උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· සියල්ලකම පà·à·„à·š අනිවà·à¶»à·Šà¶º අංගයකි. ඒ à·„à·à¶»à·”ණුවිට, බහුමà·à¶°à·Šâ€à¶º සම්බන්ධයෙන්ම විà·à·šà·‚ිචවූ උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ද දà·à¶±à·Š පවà¶à·“. SAITM, APIIT à·€à·à¶±à·’ පෞද්ගලික අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ආයà¶à¶± මෙන්ම වෘà¶à·Šà¶à·“ය à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º à·€à·à¶±à·’ රජයට අයà¶à·Š ආයà¶à¶± ද මෙවà·à¶±à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· පවà¶à·Šà·€à¶± ආයà¶à¶±à·€à¶½à¶§ උදà·à·„රණ සේ දà·à¶šà·Šà·€à·’ය à·„à·à¶š. ඇකඩමි ඔෆ් ඩිසයින් නම් පෞද්ගලික ආයà¶à¶±à¶º සහ මොරටුව විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º ද ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් අංà·à¶ºà¶§ විà·à·šà·‚ීකරණය සහිචඋපà·à¶°à·’ ඉදිරිපà¶à·Š කරà¶à·’.
ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය පිළිබඳව ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවන ආයà¶à¶± බොහොමයකි. මේ අà¶à¶» මà·à·ƒà¶ºà¶šà¶§ සීමà·à·€à·– කෙටි පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ද වසරක් හ෠ඊට වඩ෠දිගු කà·à¶½à¶ºà¶šà·Š දිවෙන පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ද පවà¶à·“. මේ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶½à·’න් බොහොමයක් රà·à¶šà·’ය෠වෙළඳපළේ අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶±à·Š සපිරීම පිණිස සෑහෙන්නට ඉඩ ඇà¶à¶à·Š අප මෙහිදී අවධà·à¶±à¶º යොමුකළේ වසරක් හ෠ඊට à·€à·à¶©à·’කලක අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º අවà·à·Šâ€à¶ºà·€à¶± පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶±à·Š පිළිබඳව පමණකි. අපට පෙනීගිය අන්දමට Academy of Multimedia Design සහ Raffles Institute of Higher Education ආයà¶à¶± ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය සම්බන්ධ දෙවසරක පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවයි. පරිගණක විද්â€à¶ºà·à·€ සහ à¶à·œà¶»à¶à·”රු à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙයවන ආයà¶à¶± à·ƒà·à¶¸à·™à¶šà¶šà·Šà¶¸ පà·à·„à·š ගâ€à·Šâ€à¶»à·à·†à·’ක් à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ද මෙහෙයවන බව දක්නට à¶à·’බේ. මෙවà·à¶±à·’ කෙටි පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š à·„à·à¶¯à·‘රීම සම්බන්ධව උනන්දුවක් දක්වන සිසුන්ට එම ආයà¶à¶± ඇමà¶à·“මෙන් à¶à·œà¶»à¶à·”රු ලබà·à¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ය.
මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණයÂ
à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠අපනයන සංවර්ධන මණ්ඩලය පවසන අන්දමට මෙරට ඇඟලූම් කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶º දà·à¶±à·Š හුදු නිෂ්පà·à¶¯à¶± කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶ºà¶š සිට මà·à·ƒà·Šà¶à¶» නිර්මà·à¶«à¶º කේන්ද්â€à¶» කොටගà¶à·Š කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶ºà¶šà·Š බවට සීගâ€à·Šâ€à¶»à¶ºà·™à¶±à·Š පරිවර්à¶à¶±à¶º වෙමින් පවà¶à·“. මà·à·ƒà·Šà¶à¶» නිර්මà·à¶« පිළිබඳව අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º ලබà·à¶¯à·™à¶± ආයà¶à¶± රà·à·ƒà¶šà·Š මෙරට à¶à·”ල බිහිවන්නට පâ€à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± à·„à·šà¶à·”à·€ මෙය විය à·„à·à¶šà·’ය.
මà·à·ƒà·Šà¶à¶» නිර්මà·à¶«à¶º සහ භà·à¶«à·Šà¶© සංවර්ධනය සම්බන්ධ උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š 2001 වර්ෂයේදී මොරටුව විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º විසින් අරඹන ලද අà¶à¶» මේ සඳහ෠පâ€à·Šâ€à¶»à¶®à¶¸à·€à¶»à¶§ සිසුන් 40 ක් බඳවà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· ලදී. කර්මà·à¶±à·Šà¶ අධ්â€à¶ºà¶ºà¶±à¶º පිළිබඳව විවෘචවිà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º විසින් මෙහෙයවන උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à·š මූලික අවධà·à¶±à¶º ද රෙදිපිළි සහ මà·à·ƒà·Šà¶à¶» කර්මà·à¶±à·Šà¶à¶ºà¶ºà·’.
The Academy of Design (AoD), Colombo,සහ Lanka Institute of Fashion Design (LIFT) ආයà¶à¶± ද මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය පිළිබඳ උපà·à¶°à·’ à·„à·à¶¯à·‘රීම පිණිස අවස්ථà·à·€ සලසන පෞද්ගලික ආයà¶à¶±à¶ºà·’. මෙම ආයà¶à¶± විසින් පිළිවෙලින් බිâ€à·Šâ€à¶»à¶à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·š නොදම්බිâ€à·Šâ€à¶»à¶ºà· සහ නà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·Šà¶´à·Šà¶§à¶±à·Š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ වෙà¶à·’න් මà·à·ƒà·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පී උපà·à¶°à·’ ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට à·„à·à¶šà·’යà·à·€ à¶à·’බේ.
AoD ආයà¶à¶±à¶º විසින් මෙහෙයවනු ලබන වසරක පදනම් පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ හරහ෠උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶§ පâ€à·Šâ€à¶»à·€à·šà·à·€à·“මේ අවස්ථà·à·€ à¶à·’බේ. LIFT ආයà¶à¶±à¶º ද නà·à¶à¶¸à·Šà¶´à·Šà¶§à¶±à·Š විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½ උපà·à¶°à·’යෙන් අවසන් කළහà·à¶šà·’ ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මෙහෙයවයි. මෙම ක්ෂේà¶â€à·Šâ€à¶»à¶ºà¶§ සම්පූර්ණයෙන්ම ආගන්à¶à·”ක සිසුවකුට ඒ පිළිබඳව සිය à·„à·à¶šà·’යà·à·€ සහ දක්ෂà¶à·à·€ මà·à¶± බà·à¶½à·“මට ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ හොඳ ආරම්භයකි. Raffles ආයà¶à¶±à¶º විසින් ලබà·à¶¯à·™à¶± ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶§ ද හොඳ පිළිගà·à¶±à·“මක් à¶à·’බේ. රà·à¶¢à·Šâ€à¶º ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š වන ජà·à¶à·’ක මà·à·ƒà·Šà¶à¶» මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶±à¶º විසින් ද ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මෙහෙයවනු ලබන අà¶à¶» මෙයට à·€à·à¶º කළයුà¶à·”වන්නේ à·ƒà·à¶´à·šà¶šà·Šà·‚à·€ අඩු මුදලකි. à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠පදනම් ආයà¶à¶±à¶ºà¶§ සම්බන්ධ ඩිජිටල් ෆිල්ම් ඇකà·à¶©à¶¸à·’ය මà·à·ƒà·Šà¶à¶» සහ රෙදිපිළි à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය පිළිබඳ සහà¶à·’ක පà¶â€à·Šâ€à¶» පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මෙහෙයවයි.
 ආභරණ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය
මà·à¶«à·’ක් සහ ස්වර්ණà·à¶·à¶»à¶« අධිකà·à¶»à·’ය පවසන අන්දමට ආභරණ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම à·à·’ල්පීන්ගේ හිඟයක් මෙරට à¶à·”ල පවà¶à·’න හෙයින් කටුනà·à¶ºà¶š පිහිට෠ඇà¶à·’ ආභරණ කර්මà·à¶±à·Šà¶à·à·à¶½à·à·€à¶½à¶§ විදේà·à·“ය à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පීන්ගේ සේවය ලබà·à¶œà·à¶±à·“මට සිදුවී à¶à·’බේ. කෙසේවෙà¶à¶à·Š, කුමන à·„à·šà¶à·”වක් නිස෠හ෠මේ අංà·à¶ºà·š පුහුණුවීමේ අවස්ථ෠පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à·€à¶à·Š à¶à¶»à¶¸à·Š පවà¶à·’න බවක් නොපෙනේ. ජà·à¶à·’ක මà·à·ƒà·Šà¶à¶» මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶±à¶º සහ Raffles ආයà¶à¶±à¶º විසින් ආභරණ à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණ පිළිබඳව ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· මෙහෙවනු ලබයි. මà·à¶«à·’ක් හ෠ස්වර්ණà·à¶·à¶»à¶« ආයà¶à¶±à¶º වෙà¶à·’න් කෙටිකà·à¶½à·“න සහà¶à·’ක පà¶â€à·Šâ€à¶» පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š à·„à·à¶¯à·‘රීමේ අවස්ථà·à·€ à¶à·’බේ. කොළඹ, හිදà·à¶½à·Šà¶½à¶± සහ රà¶à·Šà¶±à¶´à·”ර පිහිටි මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶±à·€à¶½ මෙන්ම කීල්ස් ජෙම්ස් හ෠මල්ලික෠ගෘහ විද්â€à¶ºà· පà·à·ƒà·à¶½ සහ මරදà·à¶± සහ වරකà·à¶´à·œà¶½ පිහිටි à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංක෠කà·à¶»à·Šà¶¸à·’ක විද්â€à¶ºà·à¶½à·€à¶½ ද මෙම පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ පà·à·€à·à¶à·Šà·€à·š. මà·à¶«à·’ක් සහ ස්වරණà·à¶·à¶»à¶« අංà·à¶ºà¶§ විà·à·šà·‚ීකරණයක් සහිà¶à·€ පà·à·€à·à¶à·Šà·€à·™à¶± උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ ඇà¶à·Šà¶à·š මොරටු විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·šà¶º.
 අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය (Interior Design)
පවà¶à·’න ගොඩනà·à¶œà·’ල්ලක අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අලංකà·à¶»à¶ºà¶§ අවà·à·Šâ€à¶º à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් සකස්කිරීම මෙන්ම ගොඩනà·à¶œà·’ල්ලක ඉදිකිරීමේ අවස්ථà·à·€à·š සිටම à·€à·à·ƒà·Šà¶à·” විද්â€à¶ºà·à¶¥à¶ºà·’න් සමග එක්වී එම අලංකරණ කටයුà¶à·” à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කිරීම ද අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පියකු විසින් සිදුකරනු ලබයි. සිය සේවà·à¶½à·à¶·à·’යà·à¶œà·š අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à· හඳුන෠ගනිමින් ගොඩනà·à¶œà·’ල්ලේ අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අලංකරණය සඳහ෠සේවà·à¶½à·à¶·à·’ය෠සමග සමීපයෙන් කටයුà¶à·” කිරීම මොවුන්ගේ රà·à¶¢à¶šà·à¶»à·’යයි.
අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» අලංකරණ à·à·’ල්පීන් à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·™à¶±à·Š ඒ සම්බන්ධ උපà·à¶°à·’යක් සහිචපුද්ගලයින් වන නමුදු ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€à¶šà·Š හ෠උසස් ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€à¶šà·Š ලà·à¶¶à·“මෙන් පසුව මේ ක්ෂේà¶â€à·Šâ€à¶»à¶ºà¶§ අවà¶à·“ර්ණවීමේ à·„à·à¶šà·’යà·à·€ පවà¶à·“. Raffles ආයà¶à¶±à¶º විසින් මෙහෙයවනු ලබන ඩිප්ලà·à¶¸à·à·€ මේ සම්බන්ධයෙන් නමගà¶à·Š එකකි.  ඒ à·„à·à¶»à·”ණුවිට, ජà·à¶à·’ක මà·à·ƒà·Šà¶à¶» මධ්â€à¶ºà·ƒà·Šà¶®à·à¶±à¶º සහ OCBT ආයà¶à¶± විසින් ද ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· ඉදිරිපà¶à·Š කරනු ලබයි.
අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම් à·à·’ල්පය සම්බන්ධයෙන් à·â€à·Šâ€à¶»à·“ ලංකà·à·€à·šà¶¯à·“ පâ€à·Šâ€à¶»à¶®à¶¸à·€à¶»à¶§ උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š මෙහෙයවනු ලබන්නේ Academy of Design ආයà¶à¶±à¶º විසිනි. බිâ€à·Šâ€à¶»à¶à·à¶±à·Šâ€à¶ºà¶ºà·š නොà¶à¶¸à·Šà¶¶à·’â€à·Šâ€à¶»à¶ºà· විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º සමග එකමුà¶à·”වෙන් මෙම උපà·à¶°à·’ය පිරිනමනු ලà·à¶¶à·š. මà·à¶½à·šà·ƒà·’යà·à¶±à·” විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà¶šà·Š වන Limkokwing විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶º සමග එක්ව ජà·à¶à·’ක ව්â€à¶ºà·à¶´à·à¶» කළමනà·à¶šà·à¶»à·’à¶à·Šà·€ ආයà¶à¶±à¶º ^NIBM)ආයà¶à¶±à¶º විසින් මෑà¶à¶šà¶¯à·“ උපà·à¶°à·’ පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€à¶šà·Š අරඹ෠à¶à·’බේ. CINEC ආයà¶à¶±à¶º විසින් අභ්â€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණ සහ දේපල සංවර්ධනය පිළිබඳ උපà·à¶°à·’යක් ආරම්භ කර ඇà¶.
 බà·à·„ිර අවකà·à· à·ƒà·à¶šà·ƒà·”ම්කරණය සහ උද්â€à¶ºà·à¶± අලංකරණ à·à·’ල්පය (Exterior Design/Landscaping)
උද්â€à¶ºà·à¶± අලංකරණ à·à·’ල්පය පිළිබඳව නවà¶à¶¸ උපà·à¶°à·’යක් මොරටුව විà·à·Šà·€ විද්â€à¶ºà·à¶½à¶ºà·š පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à· අà¶à¶»à¶§ එක්කර à¶à·’බේ. උසස් ඉදිකිරීම් පුහුණුකිරීමේ ආයà¶à¶±à¶º විසින් මේ විෂයය සම්බන්ධව මෙහෙයවන ඩිප්ලà·à¶¸à· පà·à¶¨à¶¸à·à¶½à·à·€ ද අලූà¶à·Šà¶¸ එකකි.
1 Comment
Mahamaya College
Mahamaya Girls’ college Kandy