අලුà¶à·Š කà·à¶¶à·’නෙට්ටුවේ අධ්යà·à¶´à¶± විෂය පෙර à·€à·à¶» වල මෙන් à¶à·”න් අà¶à¶šà¶§ නොකඩ෠එක් ඇමà¶à·’වරයකුටම බà·à¶» දීල෠à¶à·’යෙනවà·.. ඇà¶à·Šà¶à¶§à¶¸ මà·à¶½à·šà·ƒà·’යà·à·€ à·„à·à¶»à·”ණු කොට ආසිය෠කලà·à¶´à¶ºà·š ඉන්දියà·à·€, බංග්ලà·à¶¯à·šà·à¶º, සිංගප්පූරුව, ඉන්දුනීසියà·à·€, à¶à·à¶ºà·’ලන්à¶à¶º, දකුණු කොරියà·à·€ à·„à· à¶à·à¶ºà·’à·€à·à¶±à¶º යන සෑම රටකම අධ්යà·à¶´à¶± විෂය භà·à¶»à·€ සිටින්නේ ඒක ඇමà¶à·’ වරයකු පමණි. මà·à¶½à·šà·ƒà·’යà·à·€à·š උසස් අධ්යපනය සඳහ෠වෙනම අමà·à¶à·Šà¶ºà¶‚à·à¶ºà¶šà·Š à¶à·’යෙනවà·. අපේ රටà¶à·Š ඒ පෙලට එක් වුනු ඒක ගà·à¶± à·ƒà¶à·”ටුයි.
නමුà¶à·Š අපේ මෙම නව අමà·à¶à·Šà¶ºà¶‚à·à¶ºà¶§ සමස්චඅධ්යà·à¶´à¶± ක්ෂේà¶à·Šà¶»à¶ºà¶¸ ආවරණය වෙන විදියේ දà·à¶šà·Šà¶¸à¶šà·Š à¶à·’යෙන්න ඕනී. නà·à¶à·’නම් 2001-2004 වුන෠වගේ එක් කà·à¶¶à·’නෙට් ධූරයක් පමනක් à¶à·’බ්බà¶à·Š, à¶à·˜à¶à·“යික අධ්යà·à¶´à¶±à¶º හ෠පà·à·ƒà·à¶½à·Š අධ්යà·à¶´à¶± රà·à¶¢à·Šà¶º ඇමà¶à·’ වරු à¶à¶¸ à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š à·€à·à¶© බලà·à¶œà·™à¶± ඉඳියි.
අධ්යà·à¶´à¶± විෂය පථය කොටස් à·„à¶à¶»à¶šà¶§ බෙදලà·. ඒ බෙදීම නම් ටිකක් à¶à·šà¶»à·”ම් ගන්න අමà·à¶»à·”යි. ප්රථමික අධ්යà·à¶´à¶±à¶º අනිà¶à·Š අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºà·™à¶±à·Š වෙන් කරල෠පෙරපà·à·ƒà¶½à·Š අධ්යà·à¶´à¶±à¶ºà¶§ එක් කරේ නිà·à·Šà¶ ිචඅරමුණකින්ද නà·à¶à·’නම් à·€à·à¶»à¶¯à·’ලà·à¶¯? නිපුණà¶à· සංවර්ධනය හ෠වෘà¶à·Šà¶à·“ය අධ්යà·à¶´à¶± යන්න පර්යේෂණ හ෠නව නිපà·à¶ºà·”ම් සමග සම්බන්ධ කිරීමේ අරුà¶à¶šà·Š à¶à·’යෙනවà·à¶¯? ලà·à¶š ප්රවණà¶à·à·€ අනුව මට නම් à·„à·’à¶à·™à¶±à·Šà¶±à·š උසස් අධ්යà·à¶´à¶±à¶º හ෠උසස් වෘà¶à·Šà¶à·“ය අධ්යà·à¶´à¶±à¶º යන දෙක ක්රමක් ක්රමයෙන් එක් කර යුà¶à·”යි කියලà·. උදà·à·„රණයක් විධියට ඉන්දියà·à·€à·š ජà·à¶à·’ක ප්රà¶à·’පà¶à·Šà¶à·’යේ à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Š අංගයක් වන්නේ එවà·à¶±à·’ එක් කිරීමක්. ඒ ගà·à¶± à·€à·à¶©à·’දුර විස්à¶à¶» පසුවට.
දà·à¶±à¶§ ප්රධà·à¶± අමà·à¶à·Šà¶ºà¶‚à·à¶º හ෠රà·à¶¢à·Šà¶º අමà·à¶à·Šà¶ºà¶‚෠බෙදී ඇà¶à·Šà¶à·š පහචදà·à¶šà·Šà·€à·™à¶± ලෙසය. à·€à·à¶©à·’ විස්à¶à¶» සඳහ෠http://www.documents.gov.lk/files/egz/2020/8/2187-27_S.pdf බලන්න.
අධ්යà·à¶´à¶± අමà·à¶à·Šà¶ºà¶‚à·à¶º (ජී එල් පීරිස්)
1. විà·à·Šà·€à·€à·’ද්යà·à¶½ ප්රà¶à·’පà·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à¶´à·Šà¶»à¶°à·à¶± අමà·à¶à·Šà¶ºà¶‚à·à¶ºà·€
2. විà·à·Šà·€à·€à·’ද්යà·à¶½ ප්රà¶à·’පà·à¶¯à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ යටà¶à·šà¶‡à¶à·’ සියලු රà·à¶¢à·Šà¶º විà·à·Šà·€à·€à·’ද්යà·à¶½, පà·à·Šà¶ à·à¶à·Š උපà·à¶°à·’ ආයà¶à¶± හ෠අනෙකුà¶à·Š ආයà¶à¶±
3. අධ්යà·à¶´à¶± විද්යà·à¶´à·“ඨ
4. ගුරු විද්යà·à¶½
5. විභà·à¶œ දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”à·€
6. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠යුනෙස්ක෠ජà·à¶à·’ක කොමිසම
7. අධ්යà·à¶´à¶± ප්රකà·à·à¶± දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”à·€
8. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠ග්රන්ථ සංවර්ධන මණ්ඩලය
9. ජà·à¶à·’ක පුස්à¶à¶šà·à¶½ හ෠ප්රලේඛන සේව෠මණ්ඩලය
10. රà·à¶¢à·Šà¶º මුද්රණ නීà¶à·’ගචසංස්ථà·à·€
11. අධ්යà·à¶´à¶± අධ්යක්ෂ කà·à¶»à·Šà¶ºà·à¶½
කà·à¶±à·Šà¶à· හ෠ළම෠සංවර්ධන, පෙර පà·à·ƒà¶½à·Š හ෠ප්රà·à¶®à¶¸à·’ක අධ්යà·à¶´à¶±, පà·à·ƒà¶½à·Š යටිà¶à¶½ පහසුකම් හ෠අධ්යà·à¶´à¶± සේව෠රà·à¶¢à·Šà¶º අමà·à¶à·Šà¶º (පියල් නිà·à·à¶±à·Šà¶ ද සිල්වà·)
1. පරිවà·à·ƒ හ෠ළමà·à¶»à¶šà·Šà·‚ක සේව෠දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”à·€
2. ජà·à¶à·’ක ළම෠ආරක්ෂක අධිකà·à¶»à·’ය
3. ළම෠ලේකම් කà·à¶»à·Šà¶ºà·à¶½à¶º
4. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠කà·à¶±à·Šà¶à· කà·à¶»à·Šà¶ºà·à¶‚à·à¶º
5. කà·à¶±à·Šà¶à·à·€à¶±à·Š පිළිබඳ ජà·à¶à·’ක කමිටුව
6. සීමà·à·ƒà·„ිචà·à·Šà¶»à·“ ලංක෠à¶à·Šà¶»à·“පà·à·‚ සමà·à¶œà¶¸
අධ්යà·à¶´à¶± ප්රà¶à·’සංස්කරණ, විවෘචවිà·à·Šà·€ විද්යà·à¶½ හ෠දුරස්ථ අධ්යà·à¶´à¶±
- ජà·à¶à·’ක අධ්යà·à¶´à¶± ආයà¶à¶±à¶º
- ජà·à¶à·’ක අධ්යà·à¶´à¶± කොමිෂන් සභà·à·€
නිපුණà¶à· සංවර්ධන, වෘà¶à·Šà¶à·“ය අධ්යà·à¶´à¶±, පර්යේෂණ හ෠නව නිපà·à¶ºà·”ම් රà·à¶¢à·Šà¶º අමà·à¶à·Šà¶º (සීà¶à· අරඹේපොල)
1. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠උසස් à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ අධ්යà·à¶´à¶± ආයà¶à¶±à¶º
2. ජà·à¶à·’ක ව්යà·à¶´à·à¶» කළමනà·à¶šà·à¶»à·’à¶à·Šà·€ ආයà¶à¶±à¶º හ෠අනුබද්ධ ආයà¶à¶±
3. වෘà¶à·Šà¶à·“ය à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ විà·à·Šà·€ විද්යà·à¶½à¶º
4. ජà·à¶à·’ක ධීවර හ෠නà·à·€à·’ක ඉංජිනේරු ආයà¶à¶±à¶º (à·ƒà·à¶œà¶» විà·à·Šà·€à·€à·’ද්යà·à¶½à¶º)
5. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠වෘà¶à·Šà¶à·“ය පුහුණු අධිකà·à¶»à·’ය
6. ජà·à¶à·’ක ආධුනිකà¶à·Šà·€ හ෠කර්මà·à¶±à·Šà¶ පුහුණු අධිකà·à¶»à·’ය
7. ලංක෠ජර්මà·à¶±à·” කà·à¶»à·Šà¶¸à·’ක අභ්යà·à·ƒ ආයà¶à¶±à¶º
8. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠මුද්රණ ආයà¶à¶±à¶º
9. කà·à¶»à·Šà¶¸à·’ක අධ්යà·à¶´à¶± හ෠පුහුණු කිරීමේ දෙපà·à¶»à·Šà¶à¶¸à·šà¶±à·Šà¶à·”à·€
10. කà·à¶»à·Šà¶¸à·’ක à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ ආයà¶à¶±à¶º
11. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠ඉන්ස්ටිටියුට් ඔෆ් නà·à¶±à· ටෙක්නොලොජි ප්රයිවට් ලිමිටඞ්
12. ජà·à¶à·’ක මූලික අධ්යයන ආයà¶à¶±à¶º
13. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠නව නිපà·à¶ºà·”ම්කරුවන්ගේ කොමිසම
14. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠ජà·à¶à·’ක ඉංජිනේරු පර්යේෂණ සහ සංවර්ධන මධ්යස්ථà·à¶±à¶º
15. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠ජà·à¶à·’ක පර්යේෂණ සභà·à·€
16. විද්යà·, à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ හ෠නවà·à¶à·Šà¶´à·à¶¯à¶± ලේකම් කà·à¶»à·Šà¶ºà·à¶‚à·à¶º
17. à¶à·˜à¶à·“යික හ෠වෘà¶à·Šà¶à·“ය අධ්යà·à¶´à¶± කොමිෂන් සභà·à·€
18. ජà·à¶à·’ක විද්ය෠පදනම
19. ජà·à¶à·’ක විද්ය෠හ෠à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ කොමිෂන් සභà·à·€
20. à·à·Šà¶»à·“ ලංක෠ග්රහලà·à¶šà·à¶œà·à¶»à¶º
21. නවීන à¶à·à¶šà·Šà·‚ණ පිළිබඳ ආà¶à¶»à·Š සී ක්ලà·à¶šà·Š ආයà¶à¶±
දහම් පà·à·ƒà·à¶½à·Š, භික්ෂු අධ්යà·à¶´à¶±, පිරිවෙන් හ෠බෞද්ධ විà·à·Šà·€ විද්යà·à¶½  රà·à¶¢à·Šà¶º අමà·à¶à·Šà¶º (විජිචබෙරලුගොඩ)
බුද්ධà·à·Šà¶»à·à·€à¶š භික්ෂූ විà·à·Šà·€à·€à·’ද්යà·à¶½à¶º
බෞද්ධ හ෠පà·à¶½à·’ විà·à·Šà·€à·€à·’ද්යà·à¶½à¶º
පිරිවෙන් අධ්යà·à¶´à¶± මණ්ඩලය