By S. M. Ariyarathna De Alwis
The Pasala – October Volume
අවිද්â€à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š පà·à·ƒà¶½à·Š වර්ගීකරණය හෙවà¶à·Š පය බරවà·à¶ºà¶§ පිටිකර බෙහෙà¶à·Š බà·à¶³à·“ම
ලංකà·à·€à·š අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± පද්ධà¶à·’යේ පවà¶à·’න අà¶à·à¶»à·Šà¶šà·’ක පâ€à·Šâ€à¶»à¶´à¶‚චයන් අà¶à¶»Â කවර නිර්නà·à¶ºà¶šà¶ºà¶±à·Š යටà¶à·š වුවà¶à·Š à·ƒà·à¶°à·à¶»à¶«à·“කරණය කළ නොහà·à¶šà·’ එක් පâ€à·Šâ€à¶»à¶´à¶‚චයකිලපà·à·ƒà·à¶½à·Š වර්ගීකරණයග වර්à¶à¶¸à·à¶±à¶ºà·š පවà¶à·’න පà·à·ƒà¶½à·Š වර්ගීකරණය පිළිබඳ විවේචනය කිරීමට වඩ෠ම෠අදහස් කරන්නේ විය යුà¶à·”à·€ ඇà¶à·Šà¶à·š කුමක්දà·à¶ºà·’ විගâ€à·Šâ€à¶»à·„ කිරීම යි, යමක් කළේ කවුද? යන්න විමසීමට වඩ෠කළ දේ කුමක් ද? එහි යහපà¶à·Š හ෠අයහපà¶à·Š පâ€à·Šâ€à¶»à¶®à·’ඵල කවරේ ද? එහි කිසියම් අඩු පà·à¶©à·”වක් ඇà¶à·Šà¶±à¶¸à·Š නිවà·à¶»à¶¯à·’ කළ à·„à·à¶šà·Šà¶šà·š කෙසේ ද? යන පâ€à·Šâ€à¶»à·à·Šà¶± වලට පිළිà¶à·”රු à·ƒà·à¶´à¶ºà·“ම à·ƒà·à¶¶à·‘ ලෙස ලංකà·à·€à·š අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± පද්ධà¶à·’යට ආදරය කරන්නවුන් විසින් කළ යුà¶à·”ම කà·à¶»à·Šà¶ºà¶ºà¶šà·’. අපේ රටේ සිදුවන්නේ එය නොවේ. අසුවල් පâ€à·Šâ€à¶»à¶à·’සංස්කරණයල අසුවල් විභà·à¶œ වෙනසල අසුවල් උසස්වීම් කâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à¶ºà¶½ අසුවල් විෂය කප්පà·à¶¯à·”à·€ කළේ අපේ කà·à¶½à¶ºà·š යග ම෠විසින් යà·à¶ºà·’ කියමින් කà·à¶½à¶šà¶±à·Šà¶«à·’ à·ƒà¶à·”ටක් විඳීමට කුමක් හ෠දෙයක් à¶à¶¸à¶±à·Šà¶œà·š රà·à¶¢à¶šà·à¶»à·’ කà·à¶½à¶º à¶à·”à·… කිරීමය. ජà·à¶à·’යේ අභà·à¶œà·Šâ€à¶º සම්පන්න අවà·à·ƒà¶±à·à·€ නම්, ඒවà·à¶ºà·š අනිටු ඵල දකිමින් ම උගà¶à·Š බුද්ධිමà¶à·Šà¶½ පිරිස ද නිලධà·à¶»à·’න් ද නිහඩව සිටීම ය, මෙම à¶à¶à·Šà·€à¶º වටහ෠ගà¶à·Š බුද්ධිමà¶à·”න් අà¶à·“à¶à¶ºà·š හ෠වර්à¶à¶¸à·à¶±à¶ºà·š නොසිටිය෠හ෠නොසිටින්නේ නොවේ. ඔවුන්ගේ හඩ මà¶à·”වීමට ඊනිය෠එහෙය්ය෠කිසි විටෙකà¶à·Š ඉඩ නොà¶à¶¶à¶à·’.
අද අපේ රටේ කිâ€à·Šâ€à¶»à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š සමහර පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½à·Š වල (වර්ගීකරණය කුමක් වුවà¶à·Š* අවසන් නිà·à·Šà¶ ිචà·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යක් නොමà·à¶. විදුහල්පà¶à·’වරුන් කලà·à¶´ කà·à¶»à·Šà¶ºà·à¶½à¶º විමස෠වසරින් වසර පන්à¶à·’ පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶º ඉහළ දම෠6, 7, 8 ආදි à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’ පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶º à·€à·à¶©à·’ කළ පà·à·ƒà¶½à·Š සෑම පළà·à¶à¶šà¶¸ පà·à·„à·š à¶à·’බේ. මෙහි ඇà¶à·’ විà·à·šà·‚ය නම්, ඒව෠අධික ඉල්ලූමක් සහිචදේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶½ නිලධà·à¶»à·’ ඇල්ම බà·à¶½à·Šà¶¸ සහිචපà·à·ƒà¶½à·Š වීමයි. අනෙක් අà¶à¶§ දුෂ්කර පâ€à·Šâ€à¶»à¶¯à·šà· වල හ෠නà·à¶œà¶»à·’ක, අර්ධ නà·à¶œà¶»à·’ක දුප්පà¶à·”න් බහුල පâ€à·Šâ€à¶»à¶¯à·šà· වල පිහිටි දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶½ නිලධà·à¶»à·’ ඇල්ම බà·à¶½à·Šà¶¸ රහිචකුඩ෠පà·à·ƒà¶½à·Š සමහරෙක කිසිවෙකුà¶à·Š නොවිමස෠වසරින්වසර à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’ පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶º අඩුවෙමින් පවà¶à·“.
අපගේ à·€à·à¶§à·„ීම අනුව නම් සියළු ම පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½à·Š 1-5 à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’ වලට පමණක් සීම෠විය යුà¶à·” ය. භෞà¶à·’කවà¶à·Š, මන෠විද්â€à¶ºà·à¶±à·”කූලවà¶à·Š, ජෛව විද්â€à¶ºà·à¶±à·”කූලවà¶à·Š එය à·ƒà·à¶°à·à¶»à¶«à¶º. මන්ද දරුවà·à¶œà·š මුල් වසර කිහිපය ඉà¶à·à¶¸à¶à·Š සුවිà·à·šà·‚ වකවà·à¶±à·”වක් වන හෙයිනි. නමුà¶à·Š අපගේ පà·à·ƒà¶½à·Š පද්ධà¶à·’ය එසේ දරුවà·à¶œà·š කà·à¶ºà·’ක මà·à¶±à·ƒà·’ක වර්ධනය à·„à· à·ƒà·à¶šà·à·ƒà·Šà¶¸à¶à·Š, අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à¶à·Š à·ƒà·à¶½à¶šà·’ල්ලට ගෙන ඇà¶à·’ බවක් නොපෙනේ.
උදà·à·„රණ කිහිපයක් පමණක් මෙහි ල෠සඳහන් කරනු කà·à¶¸à·à¶à·Šà¶à·™à¶¸à·’. භෞà¶à·’ක à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š එය ගà¶à·Šà¶šà·… à·€à¶à·Šà¶¸à¶±à·Š පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½à·š පුස්à¶à¶šà·à¶½à¶º සකස් වී ඇà¶à·’ ආකà·à¶»à¶º සළක෠බලමුග භෞà¶à·’ක සම්පà¶à·Š සපà·à¶ºà·“ම අà¶à·’න් ගà¶à·Š කළ ජ්â€à¶ºà·™à·‚්ඨ සිසුන්ගේ පුස්à¶à¶šà·à¶½à¶º සඳහ෠සපයන මේස, පුටු, රà·à¶šà·Šà¶š ආදිය ම පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½à·Š සඳහ෠ද සපයනු ලà·à¶¶à·š. පොà¶à·Šà¶´à¶à·Š à·ƒà·à¶´à¶ºà·“මේ දී වුවà¶à·Š à·€à·à¶©à·’ විà·à·šà·‚à¶à·Šà·€à¶ºà¶šà·Š නොපෙනේ. පුස්à¶à·à¶šà·à¶½à¶ºà·š මේසය අසල ඇà¶à·’ පුටුවේ à·€à·à¶©à·’වන දරුවà·à¶§ පෙනෙන්නේ මේසයේ යටි පà·à¶à·Šà¶ යි. මේසය මචපොà¶à¶šà·Š පà¶à¶šà·Š à¶à¶¶à· කියà·à·€à·“මට ඔහුට හ෠ඇයට නොහà·à¶šà·’ ය. රà·à¶šà·Šà¶šà¶ºà¶šà·Š මචඇà¶à·’ පොà¶à¶šà·Š à¶à·à¶»à·à¶œà·à¶±à·“මට දරුවà·à¶§ නොහà·à¶šà·’ ය. මීට à·„à·šà¶à·” වී ඇà¶à·Šà¶à·š පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·’à¶à·“න් සකස් කිරීමේ දී කුඩ෠දරුවන් ගà·à¶± නොසිà¶à·“මයි.
මීළඟට පරිගණක කà·à¶¸à¶»à¶º දෙස බලන්න. පොදුවේ ඕනෑම පරිගණයකයක් සමඟ ලබà·à¶¯à·™à¶± පරිගණක මේස, පරිගණක පුටු, මෘදුකà·à¶‚ග හ෠ආරක්ෂක උපකරණ à·„à·à¶»à·”ණු විට කුඩ෠දරුවන් උදෙස෠à¶à·à¶«à·”නු කිසිවක් ඔවුන්ට නොලà·à¶¶à·š. භà·à¶«à·Šà¶© ලේඛනයේ අංග සම්පූර්ණ පරිගණක ඒකකයක් පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක අංà·à¶ºà¶§ ලබ෠දී ඇà¶à·à¶ºà·’ සටහන් වුවà¶à·Š කුඩ෠දරුවන්ට එය පරිහරණය කළ නොහà·à¶šà·’ බව දන්නේ ගුරුවරුන් පමණි.
පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à¶½ à·€à·à·ƒà·’කිළි පිළිබඳව à·ƒà·à¶½à¶šà·“මේ දී මෙම à¶à¶à·Šà·€à¶º à¶à·€à¶¯à·”රටà¶à·Š පà·à·„à·à¶¯à·’à·…à·’ වේ. අපේ රටේ කිසිම පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½à¶š කුඩ෠දරුවන් සඳහ෠සකස් කරන ලද à·€à·à·ƒà·’කිළි හ෠කà·à·ƒà·’කිළි නොමà·à¶. කුඩ෠දරුව෠වà·à¶©à·’යිටියන් සඳහ෠සකස් කරන ලද à·€à·à·ƒà·’කිළියකට ඇà¶à·”ල් වූ à·ƒà·à¶«à·’න් භීà¶à·’යට පà¶à·Š වේ. එම à·€à·à·ƒà·’කිළියේ à·€à·à¶©à·’හිටයෙකු සේ à·€à·à¶©à·’වීමට ඔහුට හ෠ඇයට නොහà·à¶šà·’ය. එබà·à·€à·’න් කුඩ෠දරුව෠වà·à·ƒà·’කිළියට ඇà¶à·”à·…à·” නොවී දොර නොවස෠මග සිටම අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€ ඉටුකර ගනී. ඔහු à·€à·à¶©à·’හිටියෙකු වූ දිනෙක එසේ ම නොකරන්නේ දà·à¶ºà·’ කà·à¶§ නම් සහà¶à·’ක කළ à·„à·à¶šà·’ද?
පà·à¶±à·“ය ජලය සම්බන්ධයෙන් ද à¶à¶à·Šà·€à¶º එසේම යග ජල කරà·à¶¸à¶º සවි කරන්නේ කුඩ෠දරුවන්ගේ අවà·à·Šâ€à¶ºà¶à·à·€à¶±à·Š à·„à· à·ƒà·à·ƒà·à¶³à·™à¶± අයුරින් නොවේ. එම කරà·à¶¸à¶º විවෘචකළ විට කුඩ෠දරුව෠ජලයේන නà·à·„à·à·€à·“ යයි. ඈà¶à·’න් සිට යම්à¶à¶¸à·Š à¶à·œà¶½à¶šà¶§ à¶à·™à¶¸à· ගන්න෠දරුව෠කරà·à¶¸à¶º නොවසà·à¶¸ ඉවà¶à·Š වෙයි.
මෙවà·à¶±à·’ උදà·à·„රණ අවà·à·Šâ€à¶º à¶à¶»à¶¸à·Š ඉදිරිපà¶à·Š කළ à·„à·à¶šà·’ වුවà¶à·Š පවà¶à·Šà¶±à· à¶à¶à·Šà·€à¶º à¶à·šà¶»à·”ම් ගà·à¶±à·“මට à¶à·€ à¶à·€à¶à·Š කරුණු අනවà·à·Šâ€à¶º යà·à¶ºà·’ සිà¶à¶¸à·’.
භෞà¶à·’ක à¶à¶à·Šà·€à¶ºà¶±à·Š සේම ජීව විද්â€à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š හ෠මනà·à·€à·’ද්â€à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š කරුණු සළකà·à¶¶à·à¶½à·“මෙන් ද මෙම පà·à·ƒà¶½à·Š වර්ගීකරණය අà¶à·à¶»à·Šà¶šà·’ක බව පà·à·„à·à¶¯à·’à·…à·’ වනු ඇà¶. අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± මනà·à·€à·’ද්â€à¶ºà·à·€à¶§ අනුව පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º මිà·â€à·Šâ€à¶» ලෙස ලබà·à¶¯à·“මෙන් à·ƒà·à¶°à¶±à¶º ඉහළ à¶à¶½à¶ºà¶šà¶§ නෙංවà·à¶½à·’ය à·„à·à¶šà·’ය. ජීව විද්â€à¶ºà·à·€ අනුව ලිංගිකà¶à·Šà·€à¶ºà·š වෙනස අනුව සිදුවන කිසිදු චර්යà·à¶à·Šà¶¸à¶š බලපෑමක් මුල් වසර අට හ෠දහය ඇà¶à·”ළචදරුව෠à¶à·”à·… ඇà¶à·’ නොවේ. එසේ සලක෠බලනවිට à¶à·€à¶à·Š එක් à·€à·à¶¯à¶œà¶à·Š à·„à·šà¶à·”වක් පà·à·„à·à¶¯à·’ලි වේ. එනම්, ලිංගිකඅà¶à·Šà·„ද෠බà·à¶½à·“ම් සඳහ෠වඩà·à¶à·Š පෙළà·à¶¹à·”ම් කරන අවධියේ දරුවන් සමඟ එකට à¶à·à¶¶à·“මෙන් කුඩ෠දරුවන් ඔවුන්ගේ අà¶à·Šà·„ද෠බà·à¶½à·“ම් සඳහ෠භà·à¶¢à¶±à¶º වනු ඇà¶. මෙම à¶à¶à·Šà·€à¶º අද පà·à·ƒà¶½à·Š පද්ධà¶à·’යේ පâ€à·Šâ€à¶»à·ƒà·’ද්ධ ගà·à¶§à·…ුවක් ලෙස වර්ධනය වෙමින් පවà¶à·“ග
අනෙක් අà¶à¶§ බස්නà·à·„ිර ඇà¶à·”à·…à·” බොහ෠පළà·à¶à·Š වල ගුරු අà¶à·’රික්à¶à¶ºà¶±à·Š දà·à¶šà¶œà¶ à·„à·à¶šà·’ වුවà¶à·Š, ගâ€à·Šâ€à¶»à·à¶¸à·“ය පà·à·ƒà¶½à·Š වල à¶à¶à·Šà·€à¶º පුදුම සහගà¶à¶º. සමහර පà·à·ƒà¶½à·Š වල ගුරු ලේඛනයට අනුව ගුරුවරුන් අà¶à·’රික්à¶à¶º. නමුà¶à·Š පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක අංà·à¶ºà·š ගුරුවරු නොමà·à¶. චකâ€à·Šâ€à¶»à¶½à·šà¶› වලට අනුව අනුපâ€à·Šâ€à¶»à·à¶´à·Šà¶à·’කයෙකු නොමà·à¶à·’à·€ පළමු හ෠දෙවන පâ€à·Šâ€à¶»à¶°à·à¶± අවධිවල දරුවන්ට උගන්වන ගුරුවරුන්ට මà·à¶»à·”වීම් ලබ෠නොදේ. යථà·à¶»à·Šà¶®à¶º දà·à¶š ගà·à¶±à·“මට අවà·à·Šâ€à¶º නම් ගමේ පà·à·ƒà¶½à¶§ එබී බලන්නà·à¶ºà·’ නිලධà·à¶»à·’න්ට හ෠දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶§ ඇරයුම් කිරීම වටී. පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½ වෙන් කිරීමෙන් ගුරු අà¶à·’රික්චගà·à¶§à·…ුව විසඳිය à·„à·à¶šà·’ ය. එසේ ම ගුරු හිඟයක් ඇà¶à·’ වීමට ද ඉඩ නà·à¶. බුද්ධà·à¶œà¶¸ හ෠නà·à¶§à·”ම් උග්නවන ගුරුවරුය෠පළමු වන හ෠දෙවන à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යේ ගුරුවර෠නොවනු ඇà¶.
ඉහචහේà¶à·” නිස෠1 සිට 5 දක්ව෠වන à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š පà·à·ƒà¶½à·Š පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’කපà·à·ƒà¶½à·Š ලෙස වෙන් කිරීම ඉà¶à· සුදුසු වේ.
මෙම නව කâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à¶º අනුව,
1-5 à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š පà·à·ƒà¶½à·Š පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½à·Š ලෙස ද,
6-11 à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š පà·à·ƒà¶½à·Š ද්විà¶à·’යික පà·à·ƒà¶½à·Š ලෙස ද,
12-13 à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’ ඇà¶à·”à·…à¶à·Š පà·à·ƒà¶½à·Š ජ්â€à¶ºà·™à·‚්ඨ පà·à·ƒà¶½à·Š ලෙස ද වර්ග කිරීම සුදුසුය.
කෙසේ නමුà¶à·Š ජනගහණයේ විසිරීමට අනුවහ෠පà·à·ƒà¶½à·Šà¶´à·’හිටීම අනුව ද්විà¶à·’යික හ෠ජ්â€à¶ºà·™à·‚්ඨ පà·à·ƒà¶½à·Š වල පන්à¶à·’ පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶º වෙනස් කළ à·„à·à¶šà·’ය. නමුà¶à·Š පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½à·š ව්â€à¶ºà·–හය කෙසේවà¶à·Š වෙනස් නොකළ යුà¶à·” වේ.
ඉහචයà·à¶¢à¶±à·à·€ කිâ€à·Šâ€à¶»à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š කිරීම සඳහ෠රජයට විà·à·à¶½ වෙහෙසක් දà·à¶»à·’ය යුà¶à·” නොවේ, 1992 ජà·à¶à·’ක අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± කොමිෂන් සභ෠වà·à¶»à·Šà¶à·à·€à·š දක්ව෠ඇà¶à·’ අන්දමටම (පිටුව 62* අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶±à¶º සඳහ෠වන à·à·’à·‚à·Šâ€à¶º සහභà·à¶œà·’à¶à·Šà·€ දර්à·à¶šà¶º ආපසු à·„à·à¶»à·“ම ආරම්භවී à¶à·’බේ. ඒ අනුව සටන් පà·à¶¨ වලින් පà·à·ƒà¶½à·Š à·€à·à·ƒà·“යà·à¶¸ නවà¶à·à¶½à·’ය නොහà·à¶šà·’ වනු ඇà¶. ඉන් අදහස් කෙරෙන්නේ à¶à·€ à¶à·€à¶à·Š පà·à·ƒà¶½à·Š ඉඩකඩ දරුවන් සඳහ෠ලබà·à¶¯à·’ය à·„à·à¶šà·’ බවයි. අවà·à·Šâ€à¶º වන්නේ à¶à·“රණ ගà·à¶±à·“මේ ධෛර්යය හ෠අවංක චේà¶à¶±à·à·€ පමණි.
මම මගේ පන්à¶à·’ය හ෠මගේ දේà·à¶´à·à¶½à¶± මà¶à·’ මà¶à·à¶±à·Šà¶à¶» ඉවචදම෠රටේ අනà·à¶œà¶ පරපුර ගà·à¶± පමණක් අවංකවම සිà¶à· සියළු පà·à·ƒà¶½à·Š වලින් පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක අංà·à¶º වෙන් කරන්නේ නම්, ජà·à¶à·’ක අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± කොමිෂන් සභà·à·€ 1992 දී යà·à¶¢à¶±à· කළ පරිදි හ෠ජà·à¶à·Šâ€à¶ºà¶±à·Šà¶à¶» පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·’à¶à·“න්ට අනුකුලව ළමුන් 25-30 අà¶à¶» පâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à·à¶«à¶ºà¶šà·Š ඉගෙනුම ලබන සුව පහසු පන්à¶à·’ කà·à¶¸à¶»à¶ºà¶šà·Š ජà·à¶à·’යේ දරුවන්ට හිමිවනු ඇà¶,
නව දහසකට මදක් à·€à·à¶©à·’ කිâ€à·Šâ€à¶»à¶ºà·à¶à·Šà¶¸à¶š පà·à·ƒà¶½à·Š අà¶à·”රින් පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට දරුවන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරගà·à¶±à·“ම ජà·à¶à·’ක අර්බුදයක් බවට පà¶à·Š කළේ පà·à·ƒà¶½à·Š දෙසීයකට වඩ෠අඩු ජනපිâ€à·Šâ€à¶»à¶º යà·à¶ºà·’ කියà·à¶œà¶±à·Šà¶±à· පà·à·ƒà¶½à·Šà·€à·’සිනි. මෙම පà·à·ƒà¶½à·Š කිහිපයෙන් ද පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක අං෠ඉවà¶à·Š කළ යුà¶à·”à·€ à¶à·’බේ. මෙම පà·à·ƒà¶½à·Š සට විසින් බල්ල෠නà·à¶§à·€à·“මේ කලà·à·€ පරම්පර෠කිහිපයක් à¶à·’ස්සේ පâ€à·Šâ€à¶»à¶œà·”ණ කරව෠ඇà¶. අද අධිකරණය පව෠එම à·à·à¶ නීය රංගනයට නොදà·à¶±à·”à·€à¶à·Šà·€ ම දà·à¶ºà¶š වී සිටී. කළ යුà¶à·”à·€ ඇà¶à·Šà¶à·š කළු සුදු භේද නොසළක෠ජà·à¶à·’ක à¶à·“න්දුවක් ගà·à¶±à·“මය. (ගà·à¶§à·…ුව ඇà¶à·Šà¶à·š අවà·à¶±à·’ ධෛර්යසම්පන්න ආයà¶à¶±à¶ºà¶šà·Š හ෠පුද්ගලයෙක් අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± ක්ෂේà¶â€à·Šâ€à¶»à¶ºà·š ඇà¶à·Š ද යන්නයි. මෙම à¶à·’න්දුව කිසිවෙකු හ෠ගà¶à·„à·œà¶à·Š අධිකරණයට, විධà·à¶ºà¶šà¶ºà¶§ හ෠දේà·à¶´à·à¶½à¶±à¶ºà¶§ මෙà¶à·™à¶šà·Š කිසිදà·à¶š විසඳීමට නොහà·à¶šà·’ වූ පළමුවන à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට සිසුන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කිරීමේ ගà·à¶§à·…ුව ද ඉබේටම ම විසඳෙනු ඇà¶. එසේ ම පළමු à·à·Šâ€à¶»à·šà¶«à·’යට ළමුන් ඇà¶à·”à·…à¶à·Š කරව෠ගà·à¶±à·“මට කූට ලේඛන à¶à·à¶±à·“මට වියදම් කරන මුදල් ද, ගà¶à¶šà¶»à¶± කà·à¶½à¶º ද, දේà·à¶´à·à¶½à¶šà¶ºà¶±à·Šà¶œà·š ලිපි à·à·“ර්ෂ à·„à· à¶à·“න්චද ඉà¶à·’රිවනු ඇà¶. නමුà¶à·Š සමහරුන්ගේ ආදà·à¶ºà¶¸à·Šà¶¸à·à¶»à·Šà¶œ à·à·“à¶â€à·Šâ€à¶»à¶ºà·™à¶±à·Š පහචවà·à¶§à·“ à·ƒà·à¶¸à·à¶±à·Šâ€à¶º ආදà·à¶ºà¶¸à·Š ලà·à¶·à·“න්ගේ ගණයට à·€à·à¶§à·“ම නම් කිසිවෙකුට නà·à·€à·à¶à·Šà·€à·’ය නොහà·à¶šà·’ වනු ඇà¶.
අනෙක් අà¶à¶§ පරිපà·à¶½à¶±à¶¸à¶º ගà·à¶§à·…à·” අද අධ්â€à¶ºà·à¶´à¶± පද්ධිà¶à¶º වෙලà·à¶œà¶à·Š à¶à·€à¶à·Š අර්බදුයක් බවට පà¶à·Šà·€ à¶à·’බේ. මේ සඳහ෠ද විසඳුමක් පâ€à·Šâ€à¶»à·à¶®à¶¸à·’ක පà·à·ƒà¶½à·Š වෙන් කිරීම à¶à·”à·… à¶à·’බේ. එනම්, දà·à¶±à¶§ පà·à·ƒà¶½à·Š වර්ග අනුව අධ්â€à¶ºà¶šà·Šà·‚වරුන්, කà·à¶»à·Šà¶º මණ්ඩල, කà·à¶»à·Šà¶ºà·à¶½ ආදි à·€à·à¶ºà·™à¶±à·Š මහà¶à·Š රà·à·à·’යක් නඩà¶à·Šà¶à·” කරනු ලබයි. ඒ සියල්ල අඩකට අඩු කිරීමට මේ වෙනස à·„à·šà¶à·” වනු ඇà¶.
පෙළ පොà¶à·Šà¶½ ගුරු අà¶à·Šà¶´à·œà¶à·Šà¶½ ගුරු පුහුණුවල ගුරු මà·à¶»à·”ල උසස්වීම් ආදිය ද විධිමà¶à·Š හ෠පහසු කිරීමට මෙම කâ€à·Šâ€à¶»à¶¸à¶º මහà¶à·Š පිටිබලයක් සපයනු ඇà¶. පරිපà·à¶½à¶±à¶º සරල කිâ€à·Šâ€à¶»à¶ºà·à·€à¶½à·’යක් වීමෙන් අවà·à·Šâ€à¶º නම් විෂය අධ්â€à¶ºà¶šà·Šà·‚වරුන්ට හ෠උපදේà·à¶šà·€à¶»à·”න්ට à¶à¶¸à¶±à·Š කිසිද෠බලà·à¶´à·œà¶»à·œà¶à·Šà¶à·” නොවූ ලෙස පන්à¶à·’ කà·à¶¸à¶» ඉගà·à¶±à·Šà·€à·“මේ කිâ€à·Šâ€à¶»à¶ºà·à·€à·’ලයට ද සහභà·à¶œà·’ විය à·„à·à¶šà·’ වනු ඇà¶. ගâ€à·Šâ€à¶»à·à¶¸à·“ය මට්මෛන් à·€à·à·ƒà·“යà·à¶¸à·š අවදà·à¶±à¶¸à¶§ ලක් වී දරුවන්ගේ ප෠පහසින් වියà·à¶šà·™à¶¸à·’න් පà·à·€à·à¶à·’ කුඩ෠පà·à·ƒà¶½à·Š ළම෠ළපà·à¶§à·’යන්ගේ සුරà¶à·Šà¶½ බසින් à·„à·Â සින෠හඩින් යළි පිබිදෙනු ඇà¶.